Έτοιμη η σήραγγα του Έλον Μασκ που θα λύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα στο Λος Άντζελες
«Σάρκα και οστά» παίρνει το μεγαλόπνοο όραμα του δισεκατομμυριούχου Έλον Μασκ για το υπόγειο τούνελ στο Λος Άντζελες που θα δίνει τη δυνατότητα υπερταχείας μετακίνησης των αυτοκινήτων.
Ο γενικός διευθυντής της Tesla και της SpaceX οραματίστηκε τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου υπόγειου δικτύου, με στόχο να διευκολυνθεί η χρόνια κυκλοφοριακή συμφόρηση του αστικού κέντρου. Για το σκοπό αυτό ίδρυσε την εταιρεία Boring Company το 2016, η οποία μόλις ολοκλήρωσε την κατασκευή της πρώτης σήραγγας.
Πρόκειται για μία σήραγγα που διαθέτει υπερσύγχρονες τεχνικές, μήκους 1,6 χιλιομέτρων.
Η νέα σήραγγα εγκαινιάστηκε την Τρίτη από τον Μασκ, σε μια μικρή τελετή παρουσία λίγων δημοσιογράφων. Όπως περιγράφει ο Matt McFarland του CNNi, το Model X της Tesla στο οποίο επέβαιναν κατέβηκε με ασανσέρ στο υπόγειο τούνελ, όπου αντίκρισαν τη στενή σήραγγα. Τα κόκκινα φώτα που φώτιζαν τη σήραγγα, ξαφνικά έγιναν πράσινα. Το αμάξι διέσχισε μια μικρή απόσταση, έχοντας αναπτύξει πολύ μικρή ταχύτητα. Μετά από δύο λεπτά, ξαναγβήκαν στην επιφάνεια. «Έμοιαζε με διαδρομή στο τρενάκι του λουνα παρκ», αναφέρει χαρακτηριστικά.
«Για μένα ήταν αποκάλυψη, μια στιγμή επιφοίτησης. Αισθάνθηκα ότι πραγματικά λειτουργεί καλά», σημείωσε ό ίδιος ο Μασκ, μετά την πρώτη δοκιμαστική βόλτα.
Η κατασκευή της σήραγγας κόστισε περίπου 10 εκατομμύρια δολάρια. Τα τροποποιημένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα κατεβαίνουν στη σήραγγα θα έχουν τη δυνατότητα να ταξιδεύουν με ταχύτητες που θα φτάνουν τα 240 χιλιόμετρα ανά ώρα σύμφωνα με τον Μασκ.
Η εταιρεία έχει σχέδια να επεκτείνει το δίκτυο των υπόγειων κατασκευών της και σε άλλες μεγάλες αμερικανικές πόλεις, ωστόσο, όπως ο ίδιος ο Μασκ έχει παραδεχτεί, έχει ακόμα δρόμο μπροστά της. «Είμαστε στα πρώτα στάδια και αυτό είναι ένα πρωτότυπο. Ακόμα εξελισσόμαστε», ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι υπάρχει ένα μονοπάτι για την ανακούφιση από την κυκλοφοριακή συμφόρηση στις πόλεις.
Elon Musk's first tunnel is finished. Here's what it's like to ride in it, By Matt McFarland, CNN Business