ΚΟΣΜΟΣ

Η Google ενισχύει τις άμυνές της ενόψει των ευρωεκλογών

Η Google ενισχύει τις άμυνές της ενόψει των ευρωεκλογών
REUTERS

Έτοιμη να θέσει σε λειτουργία νέους κανόνες διαφάνειας για να διασφαλίσει την ομαλή διεξαγωγή των ευρωεκλογών εμφανίζεται η Google, που ανακοίνωσε ότι θα υποχρεώνει διαφημιστές να αποδείξουν ότι είναι ευρωπαίοι πολίτες ή ευρωπαϊκές επιχειρήσεις.

Ευρωπαίοι αξιωματούχοι ανησυχούν για το ενδεχόμενο ρωσικής ανάμειξης στις ευρωεκλογές, όταν 500 εκατομμύρια πολίτες θα κληθούν να εκλέξουν τους αντιπροσώπους τους στο ευρωκοινοβούλιο.

Την περασμένη εβδομάδα, η Επίτροπος Δικαιοσύνης Βέρα Τζούροβα είπε πως η Ρωσία αναφέρεται τακτικά ως «πηγή ανάμειξης στις ευρωεκλογές».

Όπως εξηγεί το Politico, οι Βρυξέλλες ανησυχούν ότι «παρεμβολές» πριν από τις κάλπες του Μαΐου μπορεί να ενισχύσουν τα ευρωσκεπτικιστικά κόμματα -όπως ο «Εθνικός Συναγερμός» (σ.σ. το πρώην Εθνικό Μέτωπο) της Μαρίν Λεπέν ή τη Λέγκα του Ματέο Σαλβίνι στην Ιταλία.

«Άλλοι έχουν ήδη αρχίσει να μαθαίνουν από τη Ρωσία» είπε η Τζούροβα, και συμπλήρωσε: «Παρακολουθούμε άλλες χώρες και ιδιωτικές επιχειρήσεις να βελτιώνουν τις δυνατότητες αντιμετώπισης ανάμειξης στις εκλογές».

Στη «σκιά» του σκανδάλου Cambridge Analytica αλλά και την έρευνα στις ΗΠΑ για ρωσική ανάμειξη στις αμερικανικές εκλογές του 2016, τεχνολογικοί κολοσσοί όπως το Facebook, η Google και το Twitter δέχονται ισχυρές πιέσεις από νομοθέτες -και από τις δύο πλευρές του Ατλαντικού- να ενισχύσουν τις άμυνές τους.

Το σχέδιο της Google για τις ευρωεκλογές είναι αντίστοιχο με αυτό που ετέθη σε εφαρμογή από την εταιρεία κατά τη διάρκεια των ενδιάμεσων εκλογών στις ΗΠΑ, τον Νοέμβριο.

Έτσι, οι πολιτικές διαφημίσεις από Ευρωπαίους πολίτες, οργανισμούς ή κόμματα θα πρέπει να είναι σαφείς και να ενημερώνουν τους ψηφοφόρους για το ποιος τις χρηματοδοτεί. Όπως τονίζεται σε σχετική ανάρτηση στο blog της εταιρείας, οι διαφημίσεις θα πρέπει επίσης να συνάδουν με την πολιτική διαφημίσεων της Google.

O τεχνολογικός κολοσσός αναμένεται να δημοσιεύσει και μια έκθεση διαφάνειας εκλογικών διαφημίσεων, όπως ακριβώς συνέβη και για τις ενδιάμεσες εκλογές στις ΗΠΑ.

«Συνεχίζουμε τις κρίσιμες επενδύσεις μας για τη διατήρηση της ασφάλειας των πλατφορμών μας, και συνεργαζόμαστε με προεκλογικές εκστρατείες, αξιωματούχους, δημοσιογράφους κ.α. ανά την Ε.Ε. για να διασφαλίσουμε την ασφάλεια των online πλατφορμών στις οποίες βασίζονται. Για τις ευρωεκλογές του 2019, παρέχουμε in-person εκπαίδευση ασφαλείας στις πιο ευάλωτες ομάδες, που αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο επιθέσεων phishing. Θα τους περάσουμε από το Advanced Protection Program της Google, το ισχυρότερο επίπεδο ασφαλείας λογαριασμών μας, και το Project Shield, μια δωρεάν υπηρεσία που χρησιμοποιεί τεχνολογία της Google για την προστασία ενημερωτικών ιστοσελίδων και της ελεύθερης έκφρασης από επιθέσεις DDoS στο web» τονίζει επίσης η ανάρτηση της Google.

Περισσότερες πληροφορίες για τις προϋποθέσεις αναμένεται να γίνουν γνωστές τον Ιανουάριο.

Όπως έχει γίνει γνωστό, οι νέοι κανόνες θα τεθούν σε εφαρμογή στις υπηρεσίες Google Ads, Search ads ενώ αφορούν και στις διαφημίσεις που υπάρχουν στα βίντεο του YouTube και εμφανίζονται σε χρήστες των 27 κρατών-μελών.