ΚΟΣΜΟΣ

Θύματα ηλεκτρονικής κλοπής 380.000 πελάτες της British Airways - Αποζημιώσεις υπόσχεται η εταιρεία

Θύματα ηλεκτρονικής κλοπής 380.000 πελάτες της British Airways - Αποζημιώσεις υπόσχεται η εταιρεία
REUTERS/Kevin Coombs

Έρευνα για ηλεκτρονική κλοπή δεδομένων που υπέστη, η οποία μπορεί να αφορά 380.000 τραπεζικές κάρτες πελατών της, ανακοίνωσε πως πραγματοποιεί η βρετανική αεροπορική εταιρεία, British Airways, επισημαίνοντας ότι τα θύματα της κλοπής αυτής θα αποζημιωθούν.

Η British Airways αποκάλυψε χθες το βράδυ ότι υπέστη ηλεκτρονική κλοπή δεδομένων στα τέλη Αυγούστου και τις αρχές του Σεπτεμβρίου εν μέσω της περιόδου των διακοπών λόγω ηλεκτρονικής βλάβης, η οποία έχει τώρα διορθωθεί, και επισήμανε ότι η κλοπή αυτή μπορεί να αφορά 380.000 πελάτες της.

"Συμβουλεύουμε τους πελάτες μας που πιστεύουν ότι μπορεί να επηρεάστηκαν από το περιστατικό να επικοινωνήσουν με την τράπεζά τους ή τον εκδότη της κάρτας τους και να ακολουθήσουν τις συστάσεις τους", προσθέτει σε ανακοίνωσή της η εταιρεία, η οποία έχει ενημερώσει τις αρχές.

"Λυπούμαστε βαθύτατα γι'αυτήν την αναστάτωση, η οποία προκλήθηκε από μια εγκληματική δραστηριότητα", δήλωσε ο γενικός διευθυντής της British Airways Άλεξ Κρουζ, ο οποίος διαβεβαίωσε ότι η εταιρεία λαμβάνει "σοβαρά υπόψη" την προστασία των προσωπικών δεδομένων των πελατών της.

Η εταιρεία επισήμανε ότι θα επικοινωνήσει με τους πελάτες που επηρέασε η κλοπή αυτή.

"Θα τους αποζημιώσουμε για οποιαδήποτε οικονομική ζημία μπορεί να υπέστησαν", απάντησε ο Άλεξ Κρουζ σε σχετική ερώτηση που του έκανε σήμερα δημοσιογράφος του ραδιοσταθμού BBC 4, υπογραμμίζοντας εκ νέου ότι προτεραιότητα της εταιρείας είναι να επικοινωνήσει με όλους τους πελάτες που αφορά το περιστατικό αυτό.

Ο ίδιος διευκρίνισε ότι οι πληροφορίες που εκλάπησαν αφορούν το όνομα, τη διεύθυνση, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) πελατών της και κυρίως όλα τα δεδομένα τραπεζικών τους καρτών, δηλαδή τον αριθμό, την ημερομηνία λήξης και τον τριψήφιο κωδικό ασφαλείας.

Αντιθέτως οι κυβερνοπειρατές δεν απέκτησαν πρόσβαση στα δρομολόγια των πτήσεων ή στις πληροφορίες που βρίσκονται στο διαβατήριο των επιβατών.

"Είμαστε εξαιρετικά λυπημένοι γι'αυτό που συνέβη. Επρόκειτο για μια εγκληματική, κακόβουλη επίθεση που έγινε με την χρήση πολύ υψηλής τεχνολογίας στην σελίδα μας στο Διαδίκτυο", εξήγησε ο Κρουζ.

Η επίθεση αυτή έγινε μεταξύ της νύχτας της 21ης Αυγούστου και της νύχτας της 5ης Σεπτεμβρίου και είχε ως αποτέλεσμα την κλοπή προσωπικών και οικονομικών δεδομένων πελατών που έκαναν κρατήσεις από τον ιστότοπο της British Airways και από την εφαρμογή της για κινητά.

Η βρετανική αεροπορική εταιρεία διαβεβαίωσε ότι η λειτουργία του ιστοτόπου της και της εφαρμογής της για κινητά έχει εξομαλυνθεί και ότι οι πελάτες της που θέλουν να κάνουν κράτηση μπορούν να προχωρήσουν κανονικά σε αυτήν μέσω Ίντερνετ.

Η κλοπή αυτή δεδομένων προκάλεσε ανησυχία στους επενδυτές και επηρέασε την πορεία στο χρηματιστήριο της IAG, της μητρικής της British Airways. Η μετοχή της έχανε 2,76% και είχε πέσει στις 662,40 πένες μισή ώρα μετά το άνοιγμα του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου.

Αυτό δεν είναι το πρώτο ηλεκτρονικό πρόβλημα που παρουσιάζει η βρετανική αεροπορική εταιρεία. Τον Μάιο του 2017 μια τεράστια βλάβη, που προκλήθηκε από πρόβλημα στην τροφοδοσία με ηλεκτρικό ρεύμα, την ανάγκασε να ακυρώσει 726 πτήσεις, δηλαδή να καθηλώσει το 28% των αεροπλάνων της κατά τη διάρκεια τριήμερης αργίας.

Το περιστατικό αυτό είχε προκαλέσει χάος στα αεροδρόμια Χίθροου και Γκάτγουικ του Λονδίνου, επηρεάζοντας 75.000 επιβάτες.