Κύπρος: Με πορεία διαμαρτυρίας των εκπαιδευτικών η «πρεμιέρα» της νέας σχολικής χρονιάς
Με κεντρικό σύνθημα «Ένα μεγάλο ΟΧΙ στην διάλυση του Δημόσιου Σχολείου» χιλιάδες εκπαιδευτικοί αναμένεται ότι θα πάρουν μέρος το απόγευμα στην πορεία διαμαρτυρίας προς το προεδρικό μέγαρο. Ο
Η πορεία αποφασίστηκε μετά το αδιέξοδο, στον οποίο περιήλθε ο διάλογος μεταξύ κυβέρνησης - τόσο σε επίπεδο υπουργού όσο και με την συμμετοχή του προέδρου Αναστασιάδη - με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις. Τα κίνητρα πάντως της σημερινής πορείας αμφισβήτησε, με γραπτή δήλωση, ο πρόεδρος N. Αναστασιάδης, τονίζοντας ότι αυτή «δεν αποσκοπεί στον σεβασμό και την αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών». Πηγή προσκείμενη στο προεδρικό έκανε λόγο για σκοπιμότητες και επιχείρηση ποδηγέτησης της πορείας από κόμματα, φωτογραφίζοντας κυρίως το ΑΚΕΛ.
Στήριξη στους εκπαιδευτικούς έχουν εκφράσει άλλες συνδικαλιστικές οργανώσεις, που ανακοίνωσαν ότι θα δώσουν το παρών τους στην πορεία.
Οι εκπαιδευτικές οργανώσεις διαβεβαιώνουν ότι οι εκπαιδευτικοί στις 3 Σεπτεμβρίου θα βρίσκονται κανονικά στα σχολεία και μετά θα κληθούν τα μέλη τους σε γενικές συνελεύσεις να αποφασίσουν ποια μέτρα θα ακολουθήσουν, μη αποκλειομένων και των απεργιακών.
Ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Χαμπιαούρης τόνισε ότι με τον εξορθολογισμό, που προωθεί η κυβέρνηση, δεν θα μειωθεί ούτε κατά ένα ευρώ το κονδύλι για την εκπαίδευση. Μιλώντας στο τηλεοπτικό δελτίο ειδήσεων του ΡΙΚ, ο κύριος Χαμπιαούρης δήλωσε ότι μέχρι το τέλος της εβδομάδας θα γίνουν ανακοινώσεις για τη διάθεση αρκετών εκατομμυρίων ευρώ για θέματα ασφάλειας και υγείας των μαθητών, την ειδική αγωγή και εκπαίδευση, τις αθλητικές εγκαταστάσεις και τους παιδότοπους σε νηπιαγωγεία. Επίσης, αναφέρθηκε σε εμπιστευτική έκθεση του τμήματος διοίκησης και προσωπικού του Υπουργείου Οικονομικών, που «χαρακτήριζε τραγική την κατάσταση στην εκπαίδευση και τόνιζε την ανάγκη λήψης μέτρων εξορθολογισμού για να μην υπάρξει μεγαλύτερη κρίση τα επόμενα πέντε χρόνια». Ο υπουργός Παιδείας υπογράμμισε ότι «η κυβέρνηση τιμά και σέβεται το έργο που επιτελούν οι εκπαιδευτικοί».
Η κυβέρνηση κάλεσε τους εκπαιδευτικούς να συνειδητοποιήσουν ότι «το καλώς νοούμενο συμφέρον της Παιδείας δεν επιτυγχάνεται με δογματικές τοποθετήσεις και συγκρούσεις, αλλά μέσα από ένα εντατικό και δημιουργικό διάλογο». Οι πρόεδροι των συνδικαλιστικών οργανώσεων των εκπαιδευτικών τόνισαν ότι δεν αρνήθηκαν ποτέ το διάλογο. Επισήμαναν πως, εάν προσκληθούν, θα ανταποκριθούν με στόχο την επίλυση των προβλημάτων, που αντιμετωπίζει η Παιδεία. Επίσης, σημείωσαν ότι τα μέτρα της κυβέρνησης είχαν «ως μοναδικό σκοπό την εξοικονόμηση χρημάτων μέσω της απόλυσης πέραν των 200 εκπαιδευτικών και όχι την ποιοτική αναβάθμιση της Δημόσιας Παιδείας».
Τις εξελίξεις στο χώρο της Παιδείας θα εξετάσει εκτάκτως σήμερα η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Εργασίας. Η Επιτροπή θα ενημερωθεί σχετικά με την κρίση στη δημόσια εκπαίδευση, τα εργασιακά προβλήματα, που δημιουργούνται και το σεβασμό στην τήρηση των θεσμοθετημένων διαδικασιών. Αύριο θα συνέλθει εκτάκτως και η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας.
Τα αιτήματα των εκπαιδευτικών
1) Ολοκληρωμένο σχέδιο διαχείρισης ανεπιθύμητων συμπεριφορών και παραβατικότητας με ουσιαστική και έμπρακτη στήριξη παιδιών, γονέων και εκπαιδευτικών (αυτό που έχουμε μέχρι στιγμής δεν λειτουργεί, σωστά ούτε υποβοηθά έμπρακτα τον εκπαιδευτικό στην καθημερινότητά του).
2) Επένδυση στους τομείς ασφάλειας και υγείας τόσο σε υποδομές όσο και σε διαδικασίες και ανθρώπινο δυναμικό. Όχι απλά εξαγγελίες για διαδικασίες και χρονοβόρα πρωτόκολλα που υπερφορτώνουν τους εκπαιδευτικούς, αφαιρώντας τους πολύτιμο χρόνο από τα διδακτικά και άλλα καθήκοντά τους.
3) Σύγχρονα σχολικά εγχειρίδια σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα με βάση τα νέα αναλυτικά προγράμματα. Αρκετά μαθήματα όπως η ιστορία, τα ελληνικά κτλ βασίζονται σε ύλη και εγχειρίδια 15ετίας.
4) Αναβάθμιση υλικοτεχνικών υποδομών και εξοπλισμού στα σχολεία (κλιματισμός, χώροι σκίασης και ξεκούρασης, κλειστές αίθουσες πολλαπλής χρήσης, ασφαλή δάπεδα κ.α.)
5) Συστηματική και συνεχή στήριξη των εκπαιδευτικών με αναγνώριση και θεσμοθέτηση τόσο του διδακτικού όσο και του εξωδιδακτικού τους χρόνου.
6) Επιπρόσθετη στήριξη του έργου τους από εξειδικευμένο προσωπικό, όπως σχολικούς ψυχολόγους, λογοθεραπευτές, ειδικούς δασκάλους, σχολικούς βοηθούς για παιδιά με αναπηρίες, κοινωνικούς λειτουργούς, νοσηλευτές κτλ.
7) Ενίσχυση του ενιαίου και συμπεριληπτικού σχολείου μέσα από έμπρακτη και ουσιαστική στήριξη της ειδικής εκπαίδευσης.