ΚΟΣΜΟΣ

Πως ο ISIS χρησιμοποιεί τα social media για προπαγάνδα

Twitter

Διαθέτουν οι τρομοκράτες τμήμα μάρκετινγκ; Ο ISIS έχει και είναι πολύ αποτελεσματικό.

Τουλάχιστον αυτό προκύπτει από ρεπορτάζ της Washington Post που αποκαλύπτει μια καλά ενορχηστρωμένη καμπάνια που θα ζήλευε κάθε εταιρία του δυτικού κόσμου.

Η αμερικανική εφημερίδα επιχειρώντας να ανακαλύψει ποιος κρύβεται πίσω από την τεχνογνωσία και την καμπάνια προσέλκυσης όλων και περισσότερων νέων στις τρομοκρατικές ορδές του ISIS, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δεν πρόκειται για ένα μόνο πρόσωπο.

Οι ρεπόρτερς Γκρέγκ Μίλερ και Σουντ Μεχμέτ συναντήθηκαν με μια μεγάλη ομάδα που δουλεύει για λογαριασμό του ISIS και οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για την κινηματογράφηση, το μοντάζ και τη διανομή των βίντεο από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Καλογυρισμένα και γεμάτα πάθος τα βίντεο ιδιαιτέρως είναι αυτά που έχουν κινητοποιήσει νέους από όλο τον κόσμο, εν δυνάμει τζιχαντιστές, να ριζοσπαστικοποιηθούν και από την άλλη έχουν εξαγριώσει και τρομοκρατήσει την Δύση.

Οι δύο ρεπόρτερς μίλησαν με τα μέλη της προπαγάνδας που εγκατέλειψαν τον ISIS και οι οποίοι τώρα είναι φυλακισμένοι μετά την απόπειρα τους να επιστρέψουν στις πατρίδες τους.

Σύμφωνα με τους τζιχανιστές, πριν ακόμα γίνει η διακήρυξη του χαλιφάτου του Ισλαμικού Κράτους, η οργάνωση είχε έντονη παρουσία στα social media. Αυτό δεν ήταν τυχαίο. Ο ISIS επιδιώκει όχι μόνο την εδαφική επέκταση αλλά και την επιρροή. Τα social media βοηθούν σε αυτή την επιδίωξη και προωθούν το μήνυμα της οργάνωσης στο μεγαλύτερο δυνατό κοινό.

Τα βίντεο των τζιχαντιστών είναι προσεκτικά χορογραφημένα και σκηνοθετημένα. Συνήθως απαιτούν πολλές ώρες γυρισμάτων και δίνεται προσοχή και στην παραμικρή λεπτομέρεια. Σε αντίθεση με την Αλ Κάιντα, που χρησιμοποιούσε τα βίντεο για την μετάδοση κηρυγμάτων του Οσάμα Μπιν Λάντεν, ο ISIS χρησιμοποιεί τα βίντεο για την προώθηση εικόνων ισχύος και δύναμης, εικόνες που απευθύνονται σε νεαρούς που έχουν μεγαλώσει με smart phones, social media και ταινίες δράσης.

Η προπαγάνδα του ισλαμικού κράτους δεν έχει κεντρικό έλεγχο, ούτε εγκρίνει τα χιλιάδες μηνύματα που βγαίνουν κάθε εβδομάδα και μήνα, ούτε φυσικά αξιολογεί ή μετρά την επιρροή που έχουν. Σύμφωνα με τους τζιχανιστές, η αποτελεσματική προπαγάνδα είναι αυτή που προσέλκυσε δεκάδες χιλιάδες μαχητές από περισσότερες από 100 χώρες.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης