Πιστοί στο Facebook οι Αμερικανοί παρά το σκάνδαλο της Cambridge Analytica
Πιστοί στο Facebook παραμένουν οι περισσότεροι από τους Αμερικανούς χρήστες του δημοφιλούς ιστότοπου κοινωνικής δικτύωσης, παρά τις πρόσφατες αποκαλύψεις περί «διαρροής» πληροφοριών και στοιχείων από εκατομμύρια λογαριασμούς χωρίς την άδεια των ιδιοκτητών τους.
Το Facebook έχει δεχθεί ισχυρές πιέσεις από ρυθμιστικές Αρχές, συνηγόρους υπέρ της ιδιωτικότητας, αλλά και μετόχους, από τον Μάρτιο, οπότε και αποκαλύφθηκε ότι η Cambridge Analytica συγκέντρωσε προσωπικές πληροφορίες μέσω μιας εφαρμογής κουίζ που συνδέεται με το μέσο κοινωνικής δικτύωσης, με τον Μαρκ Ζούκερμπεργκ να απολογείται για τη «διαρροή» επί δύο 24ωρα ενώπιον του Κογκρέσου.
Μαρκ Ζάκερμπεργκ και Facebook βγήκαν σώοι από την πεντάωρη κατάθεση στο Κογκρέσο
Παρ’ όλα αυτά μέχρι στιγμής φαίνεται πως το Facebook δεν αντιμετωπίζει σημαντικό πρόβλημα, εκτός από έναν «πονοκέφαλο» σε επίπεδο δημοσίων σχέσεων, καθώς σύμφωνα με δημοσκόπηση του Reuters / Ipsos οι Αμερικανοί χρήστες δεν έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη συγκεκριμένη πλατφόρμα.
Η δημοσκόπηση διενεργήθηκε το διάστημα 26-30 Απριλίου και έδειξε πως σχεδόν οι μισοί από τους Αμερικανούς που διατηρούν λογαριασμό στο Facebook δεν έχουν αλλάξει κάτι στον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούν το μέσο κοινωνικής δικτύωσης, ενώ ένα τέταρτο των ερωτηθέντων σημείωσε πως πλέον χρησιμοποιούν περισσότερο την δημοφιλή πλατφόρμα.
Το υπόλοιπο ¼ των ερωτηθέντων αποκάλυψε πως είτε το χρησιμοποιεί λιγότερο, είτε σταμάτησε εντελώς να το χρησιμοποιεί, ενώ μέσα σε αυτούς περιλαμβάνονται και όσοι προχώρησαν στη διαγραφή του λογαριασμού τους. Έτσι καταγράφεται μια «ισορροπία» μεταξύ των χρηστών, χωρίς να είναι ξεκάθαρο αν υπάρχει κέρδος ή απώλεια για το Facebook σε ότι αφορά τη χρήση του.
Ενδεικτικό είναι πως το 64% των ενηλίκων που συμμετείχαν στην έρευνα είπαν πως χρησιμοποιούν το Facebook τουλάχιστον μία φορά τη μέρα, ποσοστό λίγο μικρότερο από το 68% που είχε καταγραφεί στην αντίστοιχη ομάδα σε δημοσκόπηση του Μαρτίου, λίγο μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου της Cambridge Analytica.
Οι περισσότεροι από τους χρήστες του Facebook σημείωσαν πως γνωρίζουν πώς να προστατεύσουν τα προσωπικά δεδομένα τους, σε αντίθεση με τους χρήστες άλλων κοινωνικών δικτύων όπως Snapchat, Instagram, Pinterest και Tumblr.
«Το Facebook είναι… τυχερό που τα δεδομένα προφανώς έχουν χρησιμοποιηθεί μόνο για πολιτικές διαφημίσεις και όχι για πιο κακοήθεις σκοπούς. Κανείς δεν είναι εξοργισμένος», εκτιμά ο αναλυτής Michael Pachter.
Το σκάνδαλο με την Cambridge Analytica ξέσπασε στις 16 Μαρτίου, «πυροδοτώντας» άμεσα τη δημιουργία του διαδικτυακού κινήματος #deletefacebook, «αναγκάζοντας» το Facebook να λάβει μέτρα για την προστασία των δεδομένων των χρηστών του.
Αίσθηση μάλιστα προκάλεσαν τα οικονομικά αποτελέσματα του Facebook για το πρώτο τρίμηνο του έτους, σύμφωνα με τα οποία σημείωσε καθαρά κέρδη 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.