ΚΟΣΜΟΣ

H… άλλη Analytica

H… άλλη Analytica
Pixabay

Μετά από 42 χρόνια έργου, η Oxford Analytica καλείται να υπερασπιστεί το όνομά της και να πείσει τον πλανήτη ότι δεν έχει καμία σχέση με την… Cambridge Analytica – την εταιρεία που κρύβεται πίσω από το μεγάλο σκάνδαλο υποκλοπής προσωπικών δεδομένων εκατομμυρίων χρηστών του Facebook.

Η εταιρεία, που είναι γνωστή ανά τον κόσμο, εξειδικεύεται σε γεωπολιτικά θέματα και προσφέρει συμβουλευτικές υπηρεσίες.

Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα Politico, όμως, παρότι η εταιρεία έχει ένα εντυπωσιακό πελατολόγιο -στο οποίο περιλαμβάνονται κυβερνήσεις, μεγάλα δικηγορικά γραφεία και κολοσσοί όπως η Microsoft- η Oxford Analytica πρέπει τώρα να υπερασπιστεί το… καλό της όνομα. Και όλα αυτά λόγω μιας περίεργης εταιρείας, που ιδρύθηκε πριν από μόλις πέντε χρόνια.

Τα προβλήματα για την Oxford Analytica ξεκίνησαν πριν από περίπου ενάμιση χρόνο, όταν η Cambridge Analytica άρχισε να σχετίζεται μέσω δημοσιευμάτων με την προεκλογική καμπάνια του Ντόναλντ Τραμπ.

Μετά από μερικά «κύματα» η υπόθεση άρχισε να ξεφουσκώνει…

Όταν ο πληροφοριοδότης Chris Wylie κατέθεσε στο βρετανικό κοινοβούλιο, όμως, και στη συνέχεια αποκαλύφθηκε ότι 87 εκατ. άνθρωποι έπεσαν θύματα υφαρπαγής προσωπικών δεδομένων η Oxford Analytica βρέθηκε αντιμέτωπη με νέα προβλήματα.

Και αυτό γιατί ήταν εύκολο για τον κόσμο να μπερδέψει ένα κορυφαίο βρετανικό πανεπιστήμιο, το Κέμπριτζ, με ένα άλλο -την Οξφόρδη. Η εταιρεία δεχόταν, μάλιστα, δεκάδες τηλεφωνήματα από δημοσιογράφους και έκανε απεγνωσμένες προσπάθειες να τους εξηγήσει ότι δεν έχει καμία σχέση με το σκάνδαλο.

«Το σκάνδαλο και όλα τα στοιχεία του είναι αντίθετα από όσα αντιπροσωπεύει η δική μας εταιρεία» λέει ο Ντέιβιντ Γιάνγκ, διευθύνων σύμβουλος της Oxford Analytica.

Όπως εξηγεί ο ίδιος, χρήστες κοινωνικών δικτύων μπερδεύουν τακτικά τις δύο εταιρίες ενώ ορισμένοι εξ’ αυτών είναι και δημοσιογράφοι με χιλιάδες followers.

Μεταξύ αυτών και ο Στιβ Χέρμαν, δημοσιογράφος του Voice of America, που έχει 71.000 ακολούθους. Παρότι ο ίδιος έσπευσε να διορθώσει το λάθος του, η «ζημιά» είχε ήδη γίνει.

«Οι άνθρωποι που κάνουν αυτά τα λάθη, φυσικά δεν τα κάνουν επίτηδες» εξήγησε ο Γιάνγκ, που παράλληλα ανέφερε ότι έχει κινηθεί εδώ και καιρό νομική διαδικασία για την ονομασία της Cambridge Analytica.