«Επιστρέφουν» στην Ιαπωνία τα πλοία-«φαντάσματα»
Ακόμη ένα πλοίο με αποτρόπαιο φορτίο ξεβράστηκε στις δυτικές ακτές της Ιαπωνίας. Μέσα στο κουφάρι του ξύλινου πλοίου-φάντασμα, που έβγαλαν τα κύματα σε μια παραλία στην περιφέρεια της Ισικάουα την περασμένη εβδομάδα, βρέθηκαν τα πτώματα επτά ανδρών, με τις Αρχές να εκτιμούν πως πρόκειται για Βορειοκορεάτες.
Αυτό άλλωστε «προδίδουν» τα αντικείμενα που βρέθηκαν μέσα στο πλοίο, ένα σήμα με τα πορτρέτα προγόνων του ηγέτη της Πιονγκγιάνγκ, Κιμ Γιονγκ Ιλ και Κιμ Ιλ Σουνγκ, αλλά κι ένα πακέτο τσιγάρα με κορεατικά γράμματα…
Αυτό ήταν το ένατο πλοίο που ξεβράστηκε το 2018 στις ιαπωνικές ακτές, όμως ήταν το πρώτο μέσα στο οποίο υπήρχαν πτώματα, ενώ την ίδια μέρα εντοπίστηκε ακόμη ένα πτώμα ανδρός στην ίδια παραλία, μόλις 15 μέτρα μακριά από το κουφάρι του σκάφους.
«Οδηγός» η πείνα, η απελπισία και η υπεραλίευση
Πέρυσι, στις ιαπωνικές ακτές έφτασαν 104 πλοία-φαντάσματα, πολλά από τα οποία «έκρυβαν» τα πτώματα των μελών του πληρώματός τους. Τα περισσότερα, αν όχι όλα, ξεκίνησαν το μοιραίο ταξίδι τους από τη Βόρεια Κορέα, καθώς αυτό υποδεικνύουν τα αντικείμενα που βρέθηκαν μέσα σε αυτά, ενώ αυτό υποστηρίζουν και τα λιγοστά μέλη των πληρωμάτων τους που διασώθηκαν.
Φαίνεται πως η πείνα και η απελπισία οδηγούν τους Βορειοκορεάτες στην «ταραγμένη» θάλασσα, που χωρίζει την κορεατική χερσόνησο με την Ιαπωνία, με ρίσκο ακόμη και την ίδια τους τη ζωή.
«Γενικά ο πλους στο συγκεκριμένο σημείο του ωκεανού είναι δύσκολος τον χειμώνα, όμως όσο πιο κακός είναι ο καιρός, τόσο πιο πολλά ναυάγια φτάνουν στις ακτές μας», είπε πει πέρυσι ένας αξιωματούχος του ιαπωνικού Λιμενικού Σώματος στο CNN.
Η Βόρεια Κορέα απέχει πάνω από 1.000 χιλιόμετρα από την Ιαπωνία και τα περισσότερα σκάφη που ξεβράζονται στις ιαπωνικές ακτές δεν διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό για αυτό το μεγάλο ταξίδι στην ανοιχτή θάλασσα.
Ειδικοί εκτιμούν πως η αύξηση που παρατηρείται στα πλοία-«φαντάσματα» συνδέεται με τις νέες πιέσεις της βορειοκορεατικής κυβέρνησης προς τους αλιείς, που οδηγούνται σε επικίνδυνα νερά για να καταφέρουν να πιάσουν για τα αλιεύματά τους, τα οποία είναι πολύτιμη πηγή εσόδων για τη χώρα, που τα εξάγει μαζικά στην Κίνα.
Ένα άλλος παράγοντας εκτιμάται ότι είναι η υπεραλίευση στις βορειοκορεατικές θάλασσες, καθώς η Πιονγκγιάνγκ χορήγησε τα τελευταία χρόνια αλιευτικά δικαιώματα σε κινεζικές εταιρείες, με αποτέλεσμα να εξαντλούνται τα αποθέματα ψαριών στις παράκτιες περιοχές της.
Όμως το πρόβλημα με τα πλοία-«φαντάσματα» δεν περιορίζεται μόνο στις ιαπωνικές ακτές καθώς στις αρχές του έτους βρέθηκε αναποδογυρισμένο στην ανατολική ακτή της Νότιας Κορέας ένα βορειοκορεατικό ξύλινο αλιευτικό σκάφος, μέσα στο οποίο υπήρχαν τα πτώματα τεσσάρων ανδρών.