ΚΟΣΜΟΣ

Έρευνα στα γραφεία της VW στο Παρίσι και στη Β.Γαλλία

Reuters/Stefan Wermuth

Στο στόχαστρο της γαλλικής δικαιοσύνης τέθηκαν τα γραφεία της Volkswagen, στη Β.Γαλλία και στο Παρίσι, στο πλαίσιο της έρευνας που ξεκίνησε, μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου μεγατόνων, ότι η αυτοκινητοβιομηχανία τοποθετούσε παραποιημένους κινητήρες ντίζελ.

Συγκεκριμένα, στο Ρουασί, στα βόρεια προάστια του Παρισιού, κατασχέθηκαν έγγραφα και υλικό πληροφορικής ενώ έρευνα διεξήχθη και στην πόλη Βιγιέ-Κοτερέ, αναφέρει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα Journal du Dimanche. Η γαλλική δικαιοσύνη ξεκίνησε στις αρχές Οκτωβρίου έρευνα για "επιβαρυμένη απάτη" για το σκάνδαλο στη Volkswagen, η οποία κατηγορείται ότι είχε εγκαταστήσει στους κινητήρες ντίζελ λογισμικό με σκοπό να στρεβλώσει τα αποτελέσματα των αντιρυπαντικών δοκιμών ώστε τα αυτοκίνητά της να περάσουν ως πιο "πράσινα" απ΄ ό,τι πραγματικά ήταν. Στο μεταξύ την προηγούμενη εβδομάδα, έρευνα έκανε στην έδρα της Volkswagen στην Ιταλία, η αστυνομία.

Σύμφωνα με στοιχεία της εισαγγελίας της πόλης Μπρούνσβικ στη Γερμανία, την περασμένη Παρασκευή, η γερμανική έρευνα εντόπισε, μέχρι στιγμής, δύο υπαλλήλους που φέρονται ότι ήταν υπεύθυνοι για την τοποθέτηση του λογισμικού.

Μετά το σκάνδαλο μεγατόνων η Volkswagen, παραδέχθηκε ότι, σε ολόκληρο τον κόσμο, περίπου 11 εκατομμύρια οχήματα, έφεραν το παράνομο λογισμικό, τόσο της VW όσο και της Audi, της Skoda και της SEAT. Σύμφωνα με τη γαλλική θυγατρική σχεδόν ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα έχουν πουληθεί στη χώρα.

Στο μεταξύ, πηγές που επικαλείται το πρακτορείο Reuters και αναμεταδίδει το ΑΠΕ, ανέφεραν πως η Volkswagen είχε κατασκευάσει διαφορετικές εκδοχές του λογισμικού εξαπάτησης των δοκιμών εκπομπών ρύπων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων της.

Μέσα σε επτά χρόνια η εταιρεία είχε αλλάξει το παράνομο λογισμικό της για τέσσερις τύπους κινητήρων, ανέφεραν τρεις άνθρωποι που γνωρίζουν την υπόθεση, μεταξύ των οποίων ένας διευθυντής της VW με γνώση του θέματος και ένας αξιωματούχος των ΗΠΑ που συμμετέχει στην έρευνα.

Στις 18 Σεπτεμβρίου η VW παραδέχθηκε δημόσια ότι χρησιμοποιούσε λογισμικό που φανέρωνε πότε ένα όχημα ντίζελ περνούσε από δοκιμή και χαμήλωνε προσωρινά τις εκπομπές τοξικών ρύπων ώστε να "περάσει" τους κανονισμούς των ΗΠΑ.

Τέλος, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας κατέταξε το 2012 τα καυσαέρια των κινητήρων ντίζελ στην κατηγορία των βέβαιων καρκινογόνων.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης