Διεθνής Ημέρα Κοριτσιού: Τα στερεότυπα στα παιχνίδια καλά κρατούν λέει η Lego και ετοιμάζει αλλαγές
Την απόφασή της να εργαστεί για την καταπολέμηση των στερεότυπων γύρω από το φύλο από τα παιχνίδια της ανακοίνωσε η εταιρεία Lego, μετά τα αποτελέσματα παγκόσμιας έρευνας που είχε παραγγείλει και τα οποία δείχνουν πως οι συμπεριφορές στο παιχνίδι και το επαγγελματικό μέλλον παραμένουν άνισες και περιορισμένες.
Οι ερευνητές βρήκαν ότι παρότι η αυτοπεποίθηση των κοριτσιών αυξάνεται και δείχνουν πρόθυμα να ασχοληθούν με ένα μεγάλο εύρος δραστηριοτήτων, δεν ισχύει το ίδιο για τα αγόρια.
Ειδικότερα, το 71% των αγοριών φοβάται ότι θα γίνει αντικείμενο χλευασμού αν «πιαστεί» να παίζει με παιχνίδια που περιγράφονται ως «κοριτσίστικα», ενώ από τον ίδιο φόβο διακατέχονται και οι γονείς τους.
Η έρευνα βρήκε επίσης ότι οι γονείς εξακολουθούν να ενθαρρύνουν τους γιους τους να κάνουν αθλήματα ή δραστηριότητες Stem, την ώρα που τα κορίτσια ενθαρρύνονται να ασχοληθούν με τον χορό (έως και πέντε φορές περισσότερο σε σχέση με τα αγόρια), τις μεταμφιέσεις ή τη ζαχαροπλαστική.
Αυτά τα συμπεράσματα φωτίζουν το πόσο παγιωμένες είναι οι προκαταλήψεις γύρω από τα φύλα ανά τον πλανήτη, λέει η Τζίνα Ντέιβις, ηθοποιός βραβευμένη με Όσκαρ που το 2004 δημιούργησε ένα ινστιτούτο για να αντιμετωπίσει τα αρνητικά φυλετικά στερεότυπα.
Ο Δανός κατασκευαστής παιχνιδιών ανέθεσε την έκθεση ενόψει της σημερινής Διεθνούς Ημέρα Κοριτσιού του ΟΗΕ. Στην έρευνα συμμετείχαν σχεδόν 7.000 γονείς και παιδιά ηλικίας έξι έως 14 ετών από την Κίνα, την Τσεχία, την Ιαπωνία, την Πολωνία, τη Ρωσία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ.
«Εργαζόμαστε σκληρά για να κάνουμε τα παιχνίδια Lego πιο περιεκτικά», δήλωσε η Τζούλια Γκόλντιν, επικεφαλής προϊόντων και μάρκετινγκ του Lego Group, του μεγαλύτερου κατασκευαστή παιχνιδιών στον κόσμο.
Η Γκόλντιν είπε ότι κανένα προϊόν της Lego δεν έχει τη σήμανση πλέον «για κορίτσια» ή «για αγόρια». Στο Lego.com οι καταναλωτές δεν μπορούν να αναζητήσουν προϊόντα ανά φύλο. Αντ 'αυτού, ο ιστότοπος προσφέρει θέματα που ονομάζει «σημεία πάθους».