FOCUS

H σημασία του influencer marketing στον τουριστικό κλάδο

Unsplash

Σημαντικά οφέλη για τους ξενοδόχους που θα το αξιοποιήσουν σωστά και μεθοδικά μπορεί να φέρει το influencer marketing, ειδικά στην τρέχουσα, ιδιαίτερη συγκυρία για τον τουριστικό κλάδο.

Όπως εξηγεί ο κ. Θάνος Παπαδημητρίου, σύμβουλος επικοινωνίας με εξειδίκευση στα ξενοδοχεία, η νέα αυτή τάση φέρνει τεράστια αποτελέσματα στις ξενοδοχειακές μονάδες αρκεί να ξέρουν πως να κεφαλοποιήσουν την προβολή του εκάστοτε influencer.

Και προσθέτει πως «υπάρχουν ξενοδοχεία των οποίων οι κρατήσεις μέσω Instagram -είτε άμεσα είτε άμεσα- αγγίζουν και μερικές φορές ξεπερνούν το 80%».

Την περσινή χρονιά, λόγου χάρη, όπου αντικειμενικά ήταν μια δύσκολη χρονιά, τα ξενοδοχεία που είχαν ήδη επενδύσει στο influencer marketing δεν αντιμετώπισαν κανένα πρόβλημα σχετικά με τις κρατήσεις τους. Υπήρχε ξενοδοχείο που δούλεψε το ίδιο με τις προηγούμενες χρονιές και μάλιστα ο αριθμός των δωματίων του δεν έφτανε να εξυπηρετήσει την ζήτηση.

Επί του πρακτέου, για προκειμένου να αυξήσει την αναγνωρισιμότητά του και κατ’ επέκταση τις κρατήσεις του ένα ξενοδοχείο επιλέγει και προσκαλεί influencers στο πλαίσιο μιας ανταποδοτικής συνεργασίας. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί πως υπάρχουν δυο κύριες κατηγορίες influencers. Είναι οι αμιγώς influencers και είναι και οι διάσημοι αθλητές, ηθοποιοί και τραγουδιστές που λειτουργούν και ως influencers.

Χαρακτηριστικό πρόσφατο παράδειγμα της δεύτερης κατηγορίας είναι ο Justin Bieber ο οποίος διαφήμισε χωρίς να του ζητηθεί την χώρα μας με την αξία των αναρτήσεών του να υπολογίζεται στα 10 εκατ. ευρώ.

Για να το πετύχει αυτό, σύμφωνα με τον κ. Παπαδημητρίου, μια τουριστική επιχείρηση που θέλει να αξιοποιήσει τους influencers θα πρέπει να επιλέξει τους κατάλληλους, αυτούς δηλαδή που ταιριάζουν στο προφίλ της. Καθώς μάλιστα υπάρχουν πολλές παγίδες είναι φρόνιμο να συνεργαστεί με κάποιον ειδικό έτσι ώστε να επιλέγουν οι κατάλληλοι influencers και να ακολουθηθεί ένα συγκεκριμένο πλάνο το οποίο θα προβάλει με τον σωστό τρόπο το ξενοδοχείο στους ακόλουθους του. Μάλιστα, συνήθως προσκαλούνται συνδυαστικά και ξένοι δημοσιογράφοι.

«Δεν αρκεί να καλέσεις έναν, δυο η 10 influencers αν δεν ξέρεις το πως να το προβάλεις σωστά όλο αυτό» τονίζει ο κ. Παπαδημητρίου, ενώ στη συνέχεια η επιχείρηση θα πρέπει να αξιοποιήσει με διάφορους τρόπους τους νέους followers (εν δύναμει πελάτες) που έχει αποκτήσει στα κοινωνικά της δίκτυα.

Για παράδειγμα, πέρυσι με μία μόνο ανέρτηση με εκπτωτικό κωδικό για κράτηση και περιορισμένη προώθηση λόγω του ότι έγινε last minute, πασίγνωστη influencer απέφερε 57 κρατήσεις σε συνεργαζόμενο ξενοδοχείο.

Οι επιπτώσεις της πανδημίας

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η στο κομμάτι των influencers η πανδημία δεν άλλαξε κάτι φέτος. Έχουν αλλάξει όμως τα δεδομένα σε αλλά πράγματα όπως στο ότι τα πρωτόκολλα υγιεινής είναι πολύ αυστηρά καθώς οι επιχειρήσεις δίνουν μεγάλη έμφαση στην ασφάλεια τόσο των επισκεπτών όσο και των εργαζομένων.

Μεγάλο μέρος των διαδικασιών πλέον γίνεται ψηφιακά μέσα από σχετική εφαρμογή, όπως για παράδειγμα check in, κλείσιμο τραπεζιού στο εστιατόριο ή ραντεβού για κάποια θεραπεία στο spa.Το αποτέλεσμα είναι ότι η εμπειρία του πελάτη παραμένει αναλλοίωτη και αυτό είναι που ενδιαφέρει τηρώντας πάντοτε τα μέτρα.

Ως προς τη γενικότερη εικόνα του τουρισμού, ο κ. Παπαδημητρίου μιλά «ξεκάθαρα για τουρισμό δυο ταχυτήτων» Εκτιμά πως η χρόνια θα είναι καλύτερη από την περσινή αλλά όχι το ίδιο καλή για όλους όπως συνέβαινε μέχρι το 2019.

Όπως εξηγεί, υπάρχουν ξενοδοχεία που ήδη πριν την πανδημία είχαν ξεκινήσει να προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα και τάσεις της αγοράς και ξενοδοχεία που κυριολεκτικά ήταν εντελώς απροετοίμαστα. Φυσικά κανείς δεν γνώριζε ότι θα προκύψει πανδημία και σαφέστατα δεν ευθύνονται. Τα ξενοδοχεία όμως που είχαν εξελίξει το τρόπο προσεγγίσεις νέων πελατών και είχαν υιοθετήσει την φιλοσοφία δεν πουλάμε δωμάτια αλλά μια μοναδική εμπειρία μέτρησαν λιγότερες απώλειες.

Υπάρχει όμιλος ξενοδοχείων που άνοιξε τα ξενοδοχεία του μια εβδομάδα νωρίτερα από ότι τα περισσότερα ξενοδοχεία και μέχρι τον Οκτώβρη είναι sold out. Από την άλλη υπάρχουν ξενοδοχεία που η πληρότητα τους αγγίζει το 20-30%.

«Οι εκτιμήσεις μου είναι πως κάποια ξενοδοχεία θα δουλέψουν και κάποια αλλά όχι και αυτό έχει να κάνει με πολλούς παράγοντες. Δυστυχώς η πανδημία έφερε στην επιφάνεια πολλές ατέλειες που τα προηγούμενα χρόνια λόγω του μεγάλου όγκου τουριστών δεν είχαν φανεί. Εκτιμώ πως η Σαντορίνη και η Μύκονος θα πάνε καλύτερα από πέρυσι αλλά δεν θα είναι οι βασίλισσες του καλοκαιριού όπως συνέβαινε παλαιότερα» καταλήγει.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης