FOCUS

SOS από τους ναυταθλητικούς ομίλους Καλλιθέας

SOS από τους ναυταθλητικούς ομίλους Καλλιθέας

Σοβαρή κρίση έχει προκύψει τον τελευταίο καιρό μεταξύ των ναυτικών ομίλων της ναυταθλητικής μαρίνας Καλλιθέας και της δημοτικής αρχής με αφορμή μια σειρά από θέματα που αφορούν τα τέλη ελλιμενισμού, τη διαχείριση και την εμπορική αξιοποίηση της μαρίνας.

Η ένταση μεταξύ των δύο μερών κλιμακώθηκε τις τελευταίες εβδομάδες μετά την κατάθεση 18 αγωγών του Δήμου προς μέλη των ομίλων απαιτώντας λιμενικά τέλη για την περίοδο 2013 -2016.
Σε κοινή συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν οι πρόεδροι τεσσάρων ναυτικών ομίλων της μαρίνας Καλλιθέας, κατηγόρησαν τη δημοτική αρχή ότι "θέλει να δημιουργήσει προβλήματα στους ομίλους ώστε να τους πάρει τις εγκαταστάσεις και να τα τις αξιοποιήσει για εμπορική εκμετάλλευση μετατρέποντας την μαρίνα από ναυταθλητική σε τουριστική."
Στην κοινή συνέντευξη τύπου που έδωσαν οι κκ Ιωάννης Σαμαρτζής, πρόεδρος του Ναυτικού Αθλητικού Ομίλου Ειρήνης Φιλίας, Σπύρος Πούλος πρόεδρος του ΣΕΑΝΑΤΚ, Αριστείδης Ρούσης πρόεδρος του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου Προσωπικού ΔΕΗ, ο Γενικός Γραμματέας της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας, Λάκης Παπαθανασίου και ο πρόεδρος του Ναυτικού Ομίλου Τζιτζιφιών - Καλλιθέας Ανδρέας Αντωνόπουλος έγινε μια παρουσίαση των προβλημάτων της μαρίνας και της κρίσης που έχει δημιουργηθεί με το Δήμο.

(Από αριστερά) Οι κκ Ιωάννης Σαμαρτζής, πρόεδρος του Ναυτικού Αθλητικού Ομίλου Ειρήνης Φιλίας, Σπύρος Πούλος πρόεδρος του ΣΕΑΝΑΤΚ, Ανδρέας Αντωνόπουλος, πρόεδρος του Ναυτικού Ομίλου Τζιτζιφιών - Καλλιθέας,Αριστείδης Ρούσης πρόεδρος του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου Προσωπικού ΔΕΗ και Λάκης ΠαπαθανασίουΓενικός Γραμματέας της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας


Πρώτος πήρε το λόγος ο Αριστείδης Ρούσης. Ο πρόεδρος του ΙΟΠ-ΔΕΗ αναφέρθηκε στο έργο που προσφέρουν τα σωματεία στην ιστιοπλοΐα και στις επιτυχίες που φέρνουν στη χώρα και στη συνέχεια ο κ. Πούλος παρουσίασε το χρονικό της κρίσης, των τελευταίων εβδομάδων. Είπε χαρακτηριστικά:

«Στις 15/4/2019, λίγες μέρες πριν τις Δημοτικές εκλογές του 2019, ο Πρόεδρος του ΟΠΑΑ καταθέτει 18 Αγωγές κατά μελών των ομίλων για αδικοπραξία και παράνομο πλουτισμό, απαιτώντας λιμενικά τέλη για το διάστημα μεταξύ 2013 και 2016.
Μάλιστα η επιλογή των 18, ήταν αντισυνταγματική αφού δημόσια παραδέχτηκαν, πως το κριτήριο ήταν να μην είναι δημότες Καλλιθέας.
Θεωρούμε πως αυτή η ενέργεια της διοίκησης έχει δύο στόχους.
Ο πρώτος στόχος είναι ξεκάθαρα προεκλογικός.
Θέλει ο απερχόμενος Δήμαρχος να πει πως αυτά που δεν εισέπραξε η προηγούμενη διοίκηση, τα διεκδικεί αυτός.
Ξέρει πως πριν τις 30/1/17 δεν υπήρχε το νομικό πλαίσιο να εισπράξει λιμενικά τέλη, διότι δεν είχε εγκριθεί ο Κανονισμός Λειτουργίας Ναυταθλητικής Μαρίνας, και μάλιστα λόγω καθυστερήσεων και παραλείψεων του Δήμου.

Ξέρει από το πόρισμα ελέγχου των επιθεωρητών δημόσιας διοίκησης το 2016 πως τον συμβούλευαν να έρθει σε συνεννόηση με τους χρήστες για κοινόχρηστα έως ότου εγκριθεί ο Κανονισμός.
Ξέρει από το ίδιο πόρισμα πως θα έπρεπε να υπάρξει πρωτόκολλο παράδοσης και παραλαβής της Μαρίνας, που δεν υπάρχει ακόμα. Ξέρει πως δεν είχε μέχρι τον Αύγουστο του 2016 Πιστοποιητικό Πυρασφάλειας από την Πυροσβεστική για τα μέτρα πυροπροστασίας και πυρόσβεσης της Μαρίνας, έγγραφο απολύτως απαραίτητο για την έγκριση του κανονισμού.
Ο δεύτερος στόχος προφανώς είναι να δημιουργήσει προβλήματα στη λειτουργία μας, ώστε σε περίπτωση που εκλεγεί ξανά Δήμαρχος να μπορέσει πιο εύκολα να πάρει τις εγκαταστάσεις μας, τις οποίες εποφθαλμιά, προφανώς για να τις εκμεταλλευτεί εμπορικά. Στην πράξη βλέπουμε πως καταβάλλουν κάθε προσπάθεια για μετατροπή της Ναυταθλητικής μαρίνας σε Τουριστική. "

Έχουν κάνει συμβάσεις ελλιμενισμού με επαγγελματικά σκάφη της εταιρίας ΗΕRΜΕS, τα οποία νοικιάζονται μέσα στη Μαρίνα και πλήθος κόσμου κάθε Σαββατοκύριακο επιβιβάζεται ή αποβιβάζεται στα σκάφη, χωρίς vα γνωρίζει σε τι κίνδυνο βάζει τη ζωή του. Έκανε αμέσως σύμβαση ελλιμενισμού με ημερόπλοιο 70 μέτρων, Και μάλιστα στο Φορέα Διαχείρισης καταλογίστηκαν πρόστιμα από το Λιμεναρχείο Σαρωνικού και αναγκάστηκε ο Δήμος το Νοέμβριο 2017, λίγους μήνες μετά την έγκρισή του, να τροποποιήσει τον Ειδικό Κανονισμό αυξάνοντας το επιτρεπόμενο μήκος σκαφών από 60 σε 80, φωτογραφίζοντας ουσιαστικά το ημερόπλοιο.»

Στη συνέχεια μίλησε οΙωάννης Σαμαρτζής. Ο πρόεδρος του ΝΑΟΕΦ είπε μεταξύ άλλων: "Ο απερχόμενος Δήμαρχος κ. Κάρναβος και ο Πρόεδρος του Φορέα Διαχείρισης της Μαρίνας ΝΠΔΔ ΟΠΑΑ "Γιάννης Γάλλος" κ. Ευσταθίου, εδώ και ένα μήνα μέσω επίσημων δηλώσεών τους κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 22/4/2019, αλλά και μέσω δημοσιευμάτων σε προσφιλές σε αυτούς δημοσιογραφικό μέσο, προβαίνουν σε δηλώσεις, εκφράσεις και υπονοούμενα καταφρονητικά και ατιμωτικά, που προσβάλλουν την τιμή, υπόληψη και ιστορία των Ναυταθλητικών Ομίλων της Καλλιθέας, διαβάλλουν την εικόνα μας έναντι των δημοτών, υποβαθμίζουν το έργο μας και ακόμα εμμέσως υπονομεύουν τον καθημερινό μας αγώνα για ανάπτυξη και διάδοση του Ναυταθλητισμού, θέτοντας σε κίνδυνο τη λειτουργία μας και τις σημαντικότατες αθλητικές και αγωνιστικές μας δραστηριότητες".

Ο κ. Αντωνόπουλος αναφέρθηκε στην έκθεση πραγματογνωμοσύνης για την ασφάλεια Ναυταθλητικής Μαρίνας που ζήτησαν οι τέσσερις όμιλοι και τόνισε όλες τις ελλείψεις και την επικινδυνότητα που κρύβουν οι εγκαταστάσεις λόγω κακής συντήρησης και εγκατάλειψης.
Τέλος ο κ. Παπαθανασίου κάλεσε το Δήμο να αναλογιστεί το μέγεθος της επένδυσης που αποτελούν οι ναυτικοί όμιλοι για την περιοχή και στο πόσα χρήματα αφήνουν στο Δήμο οι αθλητές της ιστιοπλοΐας και κατέληξε λέγοντας: «Το κουμπί είναι ότι τη Ναυταθλητική Μαρίνα πάνε να την κάνουν εμπορική. Αυτό που κρύβεται από πίσω πιστεύω ότι είναι συμφέροντα.»
Οι εκπρόσωποι των ναυτικών ομίλων κρούουν ακόμη τον κώδωνα του κινδύνου για την ασφάλεια και την συντήρηση της μαρίνας η οποία είναι υποχρέωση του Δήμου, κάνοντας λόγω και προβλήματα στις πλωτές προβλήτες και αποκόλληση τους από τους λιμενοβραχίωνες, στην πυρασφάλεια και στην φύλαξη του χώρου.