Γιώργος Βασιλάκης: η ηλεκτροκίνηση θα αναβαθμίσει κατακόρυφα την ποιότητα ζωής
Ο κ. Γιώργος Βασιλάκης ως πρόεδρος του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) έχει ολοκληρωμένη και εμπεριστατωμένη εικόνα τόσο για την ηλεκτροκίνηση και το τι σημαίνει η σταδιακή καθιέρωσή της όσο και για την ελληνική πραγματικότητα. Ως εκ τούτου οι απαντήσεις του στις ερωτήσεις του cnn.gr έχουν ιδιαίτερη σημασία.
Πόσο αισιόδοξος είστε για τη θέσπιση κινήτρων από πλευράς πολιτείας για τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα;
Και τα δύο κόμματα εξουσίας έχουν εκφράσει την ξεκάθαρη πρόθεση για θέσπιση κινήτρων στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Γενικά υπάρχει μία τάση από το σύνολο των Ευρωπαίων πολιτικών υπέρ της ηλεκτροκίνησης χάρη στις εξαιρετικά θετικές επιπτώσεις στα επίπεδα ρύπανσης και θορύβου των πόλεων.
Θεωρείται με βάση τα κίνητρα που πρότεινε ο ΣΕΑΑ πως η αγορά των εταιρικών αυτοκινήτων θα είναι πιο δεκτική στα ηλεκτρικά μοντέλα;
Σαφώς αλλά όχι μόνο βάση των προτεινόμενων κινήτρων. Στην πλειοψηφία τους τα εταιρικά αυτοκίνητα σταθμεύουν στην εταιρία είτε στην διάρκεια της νύχτας ή στην διάρκεια της ημέρας και άρα έχουν επαρκή χρόνο για να φορτιστούν. Επίσης τα περισσότερα εξ αυτών κινούνται εντός των μεγάλων πόλεων και μόνο μία μειοψηφία ταξιδεύει στη περιφέρεια όπου το θέμα της φόρτισης γίνεται πιο περίπλοκο. Ενώ είναι ακριβότερα στην αγορά, είναι εξαιρετικά φθηνότερα στην χρήση/ κατανάλωση δημιουργώντας έτσι τεράστιες οικονομίες στα ετήσια έξοδα κίνησης μιας εταιρίας. Αναβαθμίζουν τέλος με πολύ αποτελεσματικό τρόπο το κοινωνικό προφίλ μίας εταιρείας, κάτι που με το πέρασμα του χρόνου παρατηρούμε όλο και περισσότερες εταιρείες να λαμβάνουν πολύ σοβαρά κατά νου.
Ο εξηλεκτρισμός δεν θα έπρεπε να ξεκινήσει από τα κρατικά οχήματα με την ευρεία έννοια;
Προφανώς και θα έπρεπε όπως και συμβαίνει στα περισσότερα κράτη του Δυτικού κόσμου. Στην Ελλάδα όμως προς το παρόν το Δημόσιο δεν κατέχει μόνο τα μοναδικά κτήρια στα οποία επιτρέπεται εξ ολοκλήρου το κάπνισμα αλλά κατέχει τα παλαιότερα οχήματα παντός τύπου που κυκλοφορούν. Η συντήρηση παμπάλαιων οχημάτων μπορεί να δικαιολογηθεί εν μέρει από την έλλειψη χρημάτων, το παράδειγμά όμως με το κάπνισμα που αναφέρω αποδεικνύει την πλήρη έλλειψη ενδιαφέροντος για την αντιμετώπιση καρδιοαναπνευστικών και άλλων ασθενειών που ως γνωστόν προκαλούνται από τον τρόπο ζωής μας και από το μολυσμένο περιβάλλον στο οποίο κινούμαστε.
Πότε θεωρείτε, εφόσον υπάρξουν κίνητρα και οι απαραίτητες υποδομές, πως η ηλεκτροκίνηση θα αποκτήσει μια κρίσιμη μάζα στη χώρα μας;
Εκτός από τα κίνητρα και τις υποδομές, χρειαζόμαστε και μία πλήρη γκάμα διαθέσιμων ηλεκτροκίνητων οχημάτων από τους κατασκευαστές. Σήμερα, ενώ η πλειοψηφία αυτών έχει εκφράσει ξεκάθαρη πρόθεση, λίγοι είναι αυτοί που προσφέρουν ηλεκτροκίνητα οχήματα στην γκάμα τους. Από ότι φαίνεται, θα χρειαστούν δύο ακόμα χρόνια για να προετοιμαστούν. Όσο για τους Έλληνες καταναλωτές, το πρόσφατο παράδειγμα της απελευθέρωσης της πετρελαιοκίνησης στην Αθήνα/ Θεσσαλονίκη όπου τα αυτοκίνητα αυτά αύξησαν το μερίδιο τους από το 11% της αγοράς στο 64% σε 3 μόλις χρόνια αποδεικνύει ότι είμαστε πολύ δεκτικοί στο νέο και πρόσφατα μη υπαρκτό. Δεν θα εκπλαγώ άρα εάν σε 5 χρόνια από τώρα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελέσουν ένα σεβαστό ποσοστό των νέων μας πωλήσεων.
Πόσο θα αλλάξει η ποιότητα ζωής μας με την ηλεκτροκίνηση;
Η ύπαρξη μεγαλουπόλεων με σημαντικά μειωμένους ρύπους και θόρυβο αναμφίβολα θα αναβαθμίσουν κατακόρυφα την ποιότητα ζωής των κατοίκων μας, θα αυξηθεί το προσδόκιμο ζωής και θα μειωθεί σημαντικά το κόστος ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης. Παράλληλα θα βελτιωθεί επίσης και εμπειρία των επισκεπτών μας με επίσης μεγάλα οφέλη στην οικονομία μας αφού ο τουρισμός παραμένει ο πιο βασικός της πυλώνας.