Οι λόγοι που η ηλεκτροκίνηση θα καθιερωθεί
Τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στον πλανήτη -οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για σύνολο 1 δισεκατομμυρίου οχημάτων όλων των τύπων και των ειδών- η κίνησή τους και η ακινησία τους με τον κινητήρα τους σε λειτουργία σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης, είναι από τους πιο σημαντικούς ρυπαντές. Και μιας και το φαινόμενο του θερμοκηπίου σε συνδυασμό και με την υπερθέρμανση της γης είναι ζητήματα που απαιτούν αντιμετώπιση είναι λογική απόρροια πως και τα αυτοκίνητα με την ευρεία έννοια και με τη μορφή που τα ξέρουμε ως τώρα θα έμπαιναν στο στόχαστρο. Αφενός με την αυστηροποίηση των προδιαγραφών εκπομπών ρύπων τους και αφετέρου με την αναζήτηση εναλλακτικών μορφών πρόωσης
Εδώ λοιπόν η ηλεκτροκίνηση φαντάζει ως ιδανική λύση. Και αυτό γιατί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο ως μονάδα είναι ένα όχημα μηδενικών ρύπων. Που δεν επιβαρύνει διόλου το περιβάλλον, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό στα αστικά κέντρα. Ο συνδυασμός του με την προέλευση του ηλεκτρικού ρεύματος που καταναλώνει από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είναι ιδανικός. Ακόμα όμως και αν το σύνολο της ηλεκτρικής ενέργειας προέρχεται από ορυκτά καύσιμο το τελικό ισοζύγιο, σύμφωνα με μελέτες, είναι υπέρ του ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Καθοριστικός παράγοντας σε αυτό είναι ο μεγάλος (θερμοδυναμικός) βαθμός απόδοσης του ηλεκτροκινητήρα, που μπορεί να φτάσει μέχρι και το 90%. Στον αντίποδα οι θερμικοί κινητήρες, στην καλύτερη των περιπτώσεων και ανεξαρτήτως του καυσίμου που καταναλώνουν προσεγγίζουν το 40%. Οι ηλεκτροκινητήρες όμως δεν είναι μόνο πιο αποδοτικοί. Είναι και πιο απλοί στη σχεδίαση και την κατασκευή τους, ενώ έχουν και εξαιρετικά περιορισμένες ανάγκες συντήρησης. Κάτι που σημαίνει μείωση του λειτουργικού κόστους.
Μειωμένο θα είναι όμως και το κόστος κίνησης, που αποτελεί και το πιο μεγάλο ποσοστό των συνολικών εξόδων λειτουργίας. Μια μπαταρία π.χ. 40 kWh, όπως αυτή του Nissan Leaf, για να φορτίσει πλήρως χρειάζεται ρεύμα αξίας από 2,86 έως 7,69 ευρώ, μιας και η τιμή της kWh στη χώρα μας για οικιακή χρήση και ανάλογα με το ύψος της κατανάλωσης κυμαίνεται από 0,07160 έως 0,18871 ευρώ. Με μια πλήρη φόρτιση το Leaf μπορεί να καλύψει έως και 270 χιλιόμετρα, οπότε το καθαρό κόστος του ρεύματος (δεν έχουμε υπολογίσει όλα τα άλλα που επιβαρύνουν τους λογαριασμούς της ΔΕΗ) κυμαίνεται για κάθε 100 χιλιόμετρα από 1,06 έως 2,85 ευρώ
Ένα εξίσου σημαντικός παράγοντας, ειδικά για τα αστικά κέντρα και πάλι, είναι και η αθόρυβη λειτουργία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που θα μειώσει σημαντικά το συνολικό επίπεδο θορύβου στις πόλεις. Και θα βελτιώσει αισθητά την ποιότητα ζωής.
Ένα ακόμα θετικό στοιχείο των ηλεκτρικών μοντέλων είναι πως ο ανεφοδιασμός τους μπορεί να γίνει οπουδήποτε υπάρχει παροχή ρεύματος και όχι μόνο σε συγκεκριμένα σημεία (πρατήρια), ενώ ταυτόχρονα δείχνει και πιο εύκολη η διασύνδεσή τους μέσω διαδικτύου τόσο με τα υπόλοιπά μέλη της κυκλοφορίας όσο και με τις υποδομές.