FOCUS

Τα κίνητρα για την απόκτηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου κάτι παραπάνω από απαραίτητα

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πλεονεκτήματα σε ότι αφορά το κόστος λειτουργίας τους και την πιο μικρή συνολική επιβάρυνση του περιβάλλοντος αλλά από την άλλη και μέχρι στιγμής έχουν και σημαντικά μείον που δεν τα καθιστούν ιδιαίτερα ελκυστικά. Με πρώτο και καλύτερο τη σημαντικά υψηλότερη τιμή τους σε σχέση με ένα αντίστοιχων δυνατοτήτων μοντέλο με συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Προκειμένου λοιπόν η ηλεκτροκίνηση να αρχίσει να μπαίνει στο κάδρο των επιλογών των υποψήφιων αγοραστών καινούριων αυτοκινήτων, είτε πρόκειται για αγορές ιδιωτών είτε εταιρειών, τα κίνητρα είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητα και αναγκαία. Αν δεν ληφθούν τότε η δημοτικότητα των εξηλεκτρισμένων και πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων θα παραμείνει στα σημερινά εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα.

Στην Ελλάδα το 2018 πουλήθηκαν συνολικά 69 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όταν το αντίστοιχο νούμερο στην Νορβηγία ήταν 49.000, στη Γερμανία 34.594, στη Γαλλία 30.939 και στην Ολλανδία 24.284. Πάνω από την Ελλάδα βρίσκονται μάλιστα και χώρες με χαμηλό κατά κεφαλή εισόδημα, όπως η Ρουμανία (500 ηλεκτρικά αυτοκίνητα), η Σλοβενία (422), η Σλοβακία (273) και η Κροατία (129).

Τα κίνητρα μπορούν να είναι όσο οικονομικά όσο και κυκλοφοριακά και μια ρεαλιστική προσέγγιση, με βάση και την οικονομική κατάσταση της χώρας μας, είναι αυτά που προτείνει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ).

Τα οικονομικά κίνητρα που προτείνονται έχουν ως εξής:

  • Επιδότηση 3.000 ευρώ για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα/ range extender.
  • Επιδότηση 1.500 ευρώ για τα plug in υβριδικά αυτοκίνητα.
  • Προσαύξηση κατά 50% των εξόδων που εκπίπτουν στις επιχειρήσεις από την χρήση επαναφορτιζόμενων οχημάτων.
  • Εξαίρεση από τη φορολογία παροχής σε είδος για τους εταιρικούς χρήστες επαναφορτιζόμενων οχημάτων.

Τα κυκλοφοριακά κίνητρα είναι:

  • Προνομιακή, δωρεάν στάθμευση σε δημόσιους χώρους.
  • Υποχρέωση παροχής προνομιακών, δωρεάν θέσεων στα parking μεγάλων εμπορικών καταστημάτων (πχ. super markets, malls κλπ).
  • Ελεύθερη πρόσβαση στις λεωφορειολωρίδες για τους οδηγούς ηλεκτρικών επαναφορτιζόμενων οχημάτων.
  • Ειδικά μέτρα για τα ταξί όπως:
    • Επαρκής επιδότηση για την απόκτηση ενός επαναφορτιζόμενου ηλεκτρικού ταξί.
    • Προνομιακοί χώροι αναμονής («πιάτσες») για τους ιδιοκτήτες/ οδηγούς επαναφορτιζόμενων ταξί.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης