Όλα όσα πρέπει να προσέχουμε πριν μπούμε στο αυτοκίνητο
Η κατάλληλη προετοιμασία του οχήματος για ένα ταξίδι ξεκινάει πολύ πριν ο οδηγός βάλει το κλειδί στη μίζα του αυτοκινήτου. Ανεξάρτητα από την εποχή, αλλά και τον προορισμό, οι ταξιδιώτες οφείλουν να έχουν φροντίσει να πραγματοποιήσουν το δικό τους έλεγχο, ακόμα και στην περίπτωση που είναι απόλυτα συνεπείς με τη συντήρηση του ΙΧ τους.
Μπορεί οι μηχανικοί να έχουν την ευθύνη για την επισκευή και τη σωστή λειτουργία μετά από ένα service, ωστόσο οι οδηγοί είναι αυτοί που πρέπει να έχουν τον τελευταίο λόγο πριν πιάσουν το τιμόνι και να γνωρίζουν αν το όχημά τους πληροί όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας, που το «θωρακίζουν» από τους απρόοπτους… δαίμονες της ασφάλτου.
Καιρικές συνθήκες
Απαραίτητη προϋπόθεση, λοιπόν, πριν από την έναρξη οποιασδήποτε διαδρομής είναι η σωστή ενημέρωση του οδηγού σχετικά με τις καιρικές συνθήκες Χειμώνα – Καλοκαίρι, προκειμένου να σχηματίσει μια όσο το δυνατόν πιο σαφή εικόνα για τον καιρό που θα επικρατεί κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, καθώς και για τα σημεία του οδικού δικτύου που αναμένεται κακοκαιρία.
Φυσική κατάσταση
Οι οδηγοί θα πρέπει πριν φροντίσουν το αυτοκίνητο, να έχουν φροντίσει πρώτα τον εαυτό τους. Θα πρέπει, δηλαδή, να έχουν κοιμηθεί καλά, να μην έχουν καταναλώσει αλκοόλ ή μεγάλες ποσότητες φαγητού και να απέχουν από το τιμόνι σε περίπτωση λήψης φαρμάκων, που απαγορεύουν τις μετακινήσεις.
Εξοπλισμός
Ακόμα ένα σημαντικό σημείο ελέγχου, είναι και αυτό του απαραίτητου εξοπλισμού που πρέπει να διαθέτει ένα αυτοκίνητο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, όπως πυροσβεστήρα, προειδοποιητικό τρίγωνο, κουτί πρώτων βοηθειών, ανακλαστικό γιλέκο, φακό, καθώς και αλυσίδες, καλώδια ρεύματος και γάντια.
Αποσκευές
«Σωτήριος» είναι επίσης και ο έλεγχος των αποσκευών. Στο πορτ μπαγκάζ οι αποσκευές θα πρέπει να εφάπτονται στην πλάτη των πίσω καθισμάτων και να προστατεύονται με δίχτυ πρόσδεσης, ενώ βαριές βαλίτσες και μεγάλα αντικείμενα εντός της καμπίνας του αυτοκινήτου, θεωρούνται επικίνδυνα και καλό είναι να απομακρύνονται, καθώς σε περίπτωση ατυχήματος μπορεί να αποβούν μοιραία για τους επιβάτες.
Ελαστικά
Προχωρώντας το κομμάτι του ελέγχου στα πιο «μηχανολογικά» μέρη του αυτοκινήτου, οι οδηγοί θα πρέπει να κοιτάζουν την πίεση των ελαστικών, η οποία θα πρέπει να μην υπερβαίνει τα δεδομένα που αναγράφονται στη σχετική ένδειξη του κατασκευαστή. Μόνο στην περίπτωση που το όχημα είναι υπερφορτωμένο συνίσταται η μικρή αύξηση της ποσότητας του αέρα στα ελαστικά.
Λάδια
Με βασική προϋπόθεση ότι το αυτοκίνητο βρίσκεται σε επίπεδο οδόστρωμα, ο έλεγχος της στάθμης του λαδιού είναι ένα ακόμα σημείο που χρήζει προσοχής. Η ιδανική ποσότητα φανερώνεται από τη σχετική ένδειξη στον ειδικό μεταλλικό σωλήνα, όπου η στάθμη των λαδιών θα πρέπει να βρίσκεται στη μέγιστη θέση «MAX» και ποτέ πιο πάνω από αυτήν. Στην περίπτωση που η στάθμη βρίσκεται στη χαμηλότερη θέση «MIN», τότε είναι άκρως απαραίτητο ο οδηγός να συμπληρώσει λάδι, προκειμένου να μην καταπονηθεί ο κινητήρας, ύστερα από ένα μακρινό και πολύωρο ταξίδι.
Υγρά
Μεταξύ των υπόλοιπων υγρών που πρέπει να ελέγχονται από τον οδηγό, ενώ το αυτοκίνητο βρίσκεται σε επίπεδο οδόστρωμα, είναι και αυτά των υαλοκαθαριστήρων, του ψυγείου, των φρένων και του υδραυλικού τιμονιού, η στάθμη των οποίων θα πρέπει να βρίσκεται, επίσης, στη θέση MAX.
Έγγραφα
Τέλος, οι οδηγοί θα πρέπει να έχουν συγκεντρωμένα σε ένα μικρό φάκελο, όλα τα απαραίτητα έγγραφα που ίσως χρειαστούν σε περίπτωση ελέγχου από τις Αρχές, όπως το δίπλωμα, την άδεια κυκλοφορίας, την ασφάλεια του αυτοκινήτου και τις βεβαιώσεις ΚΤΕΟ και κάρτας καυσαερίων.