Ζ. Πολολικασβίλι: Ο τουρισμός είναι ο πιο εύκολος δρόμος για τη δημιουργία θέσεων εργασίας
Τι είναι ο δρόμος του μεταξιού και πως μπορεί η χώρα μας να επωφεληθεί από αυτόν στον τουριστικό τομέα; Με αφορμή το 8ο συνέδριο του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη ο γενικός γραμματέας του Οργανισμού Ζουράμπ Πολολικασβίλι μίλησε στο CNN Greece για τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που έρχονται στον τουρισμό, για το δρόμο του μεταξιού αλλά και τις προτεραιότητες του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού στα επόμενα χρόνια.
Τι είναι το τουριστικό σχέδιο του δρόμου του μεταξιού και πως μπορούν οι χώρες που βρίσκονται σε αυτή τη ζώνη να επωφεληθούν;
Σας ευχαριστώ για την πρόσκληση και είμαι πολύ χαρούμενος που έχουμε αυτό το σημαντικό συνέδριο για πρώτη φορά στη Δυτική Ευρώπη.
Ρωτήσατε τι είναι ο δρόμος του μεταξιού. Ο δρόμος του μεταξιού είναι ιστορία, παράδοση και πολιτισμός, που ξεκίνησαν πριν από πάρα πολλούς αιώνες με την εξαγωγή κινεζικών προϊόντων προς την Ευρώπη, κυρίως μεταξιού. Αυτός ο δρόμος δημιουργήθηκε πριν από πολλούς αιώνες.
Αυτό που κάνουμε είναι ότι δημιουργήσαμε ήδη ένα καινούργιο μπραντ, ένα νέο τουριστικό προϊόν. Στα συνέδριά μας μοιραζόμαστε τις εμπειρίες μας ώστε να υποστηρίξουμε ένα ενιαίο διεθνές σήμα. Μοιραζόμαστε τις εμπειρίες μας πάνω στον πολιτισμό, τη γαστρονομία, πρωτοβουλίες, ιδέες, συζητούμε πολύ για την μεταξύ μας διασύνδεση, τις διαδικασίες βίζας, πολιτιστικές εκδηλώσεις, και άλλα στοιχεία του τουριστικού προϊόντος.
Ο δρόμος του μεταξιού ως τουριστικό προϊόν είναι όπως το λέτε ένα τεράστιο project. Τι είδους δράσεις θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν σε αυτό το μεγάλο project ώστε να δοθεί μια ώθηση στην συνεργασία μεταξύ των χωρών του δρόμου του μεταξιού;
Σε αυτό το project έχουμε έναν ηγέτη που είναι η Κίνα και η οποία είναι πολύ ενεργή. Όπως ξέρετε η κινεζική αγορά είναι μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές για χώρες που ακόμη δεν έχουν την απευθείας σύνδεση με την Κίνα.
Θέλουμε λοιπόν να ενώσουμε αυτούς τους δύο πόλους και να δούμε πως θα εκμεταλλευτούμε την κινεζική αγορά. Θα χρησιμοποιήσουμε αυτή την ευκαιρία για να δουλέψουμε με κάθε μία χώρα ξεχωριστά ώστε να προσελκύσουμε περισσότερους Κινέζους τουρίστες στις υπόλοιπες χώρες του δρόμου του μεταξιού.
Νομίζω ότι μέχρι τώρα έχουμε πολύ ενδιαφέροντα αποτελέσματα, έχουμε αύξηση του αριθμού των Κινέζων επισκεπτών στις χώρες του δρόμου του μεταξιού. Το ίδιο σκοπεύουμε να κάνουμε και με την Ινδία.
Παρεμπιπτόντως σε συνεργασία με την κινεζική κυβέρνηση πολύ σύντομα θα δημοσιεύσουμε ένα οδηγό για το πως να υποδεχθείτε καλύτερα ένα Κινέζο τουρίστα στις χώρες του δρόμου του μεταξιού.
Όσων αφορά τις μικρότερες δράσεις, σε αυτό το πλαίσιο ένα από αυτά είναι η έκδοση βίζας και έχουμε αρχίσει να δίνουμε συμβουλές στις χώρες για τις οποίος μιλάμε για να αποκτήσουν καθεστώς απαλλαγής βίζας. Ξέρω ότι κάθε χώρα έχει διαφορετική πολιτική για το εσωτερικό και για τις σχέσεις της με το εξωτερικό. Μπορούμε όμως να χρησιμοποιήσουμε το νέο brand που δημιουργούμε και να κάνουμε τα πρώτα βήματα. Για παράδειγμα το Ουζμπεκιστάν έκανε την πρώτη συμφωνία για απαλλαγή βίζας με το Καζακστάν.
Από την δική σας οπτική γωνία ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις σήμερα για τον τουρισμό και τη μετακίνηση των ανθρώπων για τουριστικούς λόγους;
Για εμάς το σημαντικότερο θέμα είναι η δημιουργία θέσεων εργασίας, μέσω του τουρισμού, γιατί γνωρίζετε ότι ο τουρισμός είναι ο πιο εύκολος και γρήγορος τρόπος για τη δημιουργία θέσεων εργασίας.
Επίσης εστιάζουμε πολύ στην καινοτομία. Καινοτομίες για την ευκολότερη πρόσβαση των τουριστών και τις καλύτερες συνθήκες διαμονής τους. Σήμερα το τουριστικό προϊόν όπως ξέρετε πωλείται μέσω ψηφιακών υπηρεσιών γι αυτό είναι σημαντικό να βοηθήσουμε τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις καθώς και τη νέα γενιά να υποστηρίξουν τις ιδέες τους ώστε να προσελκύσουν μεγαλύτερες επιχειρήσεις και επενδυτές, γι αυτό και κάνανε ένα διαγωνισμό και είδαμε με έκπληξη νέα προϊόντα. Συνολικά 3.000 νέα προϊόντα απ΄ όλο τον κόσμο.
Μιλώντας για καινοτομία θα οργανώσουμε δύο ακόμη διαγωνισμούς, έναν για γαστρονομία και έναν για σπορ καθώς αποτελούν από τα πιο σημαντικά κομμάτια του τουριστικού προϊόντος. Τέλος δίνουμε μεγάλη έμφαση στην ψηφιοποίηση. Θέλουμε να παρακινήσουμε τις χώρες αλλά και να χρησιμοποιήσουμε τις πιο προηγμένες στην υψηλή τεχνολογία χώρες όπως η Κίνα, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα να υιοθετήσουν ιδέες στον τουριστικό τομέα. Το τελευταίο σημαντικό κομμάτι είναι οι επενδύσεις. Θέλουμε περισσότερες επενδύσεις στον τουρισμό και τον επόμενο χρόνο θα κάνουμε μια μεγάλη εκδήλωση για τις επενδύσεις για να προσελκύσουμε επενδύσεις, επενδυτικά κεφάλαια να επενδύσουν σε χώρες, και σε τουριστικούς προορισμούς.
Ο αγροτουρισμός είναι ένα ακόμη κομμάτι και θέλουμε να ενισχύσουμε την περιφερειακή ανάπτυξη γιατί αυτή είναι η καλύτερη λύση για της περιπτώσεις υπερβολικού τουρισμού το οποίο είναι πρόβλημα και πρόκληση για πολλές πόλεις. Πιστεύουμε ότι ο αγροτουρισμός και η περιφερειακή ανάπτυξη είναι το μέλλον του τουρισμού και θα λειτουργήσει ανασταλτικά στην μετακίνηση του πληθυσμού από την περιφέρεια στα αστικά κέντρα όπου σήμερα εκεί βρίσκεται το 70% με 80% της οικονομικής δραστηριότητας.