FOCUS

Σε τόνωσης της αγοράς, λόγω εορτών, προσδοκούν οι έμποροι

Η χριστουγεννιάτικη αγορά αισιοδοξεί.

Αισιοδοξεί πως, αν και οι καταναλωτές είναι ακόμη μουδιασμένοι και σκεπτικοί για τις φετινές χριστουγεννιάτικες αγορές τους, τα πράγματα θα πάνε τελικά πολύ καλύτερα από το αναμενόμενο αλλά και από την περσινή χρονιά.
Ερμού.

Ώρα αιχμής για τον δρόμο που χτυπάει η καρδιά του εμπορίου και των εορτών.

Στέκομαι, κάνω έναν κύκλο γύρω μου, μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα αρχίζω και νιώθω την αύρα του ατελείωτου πέρα- δώθε. Μούδιασμα και διστακτικότητα, είναι τα δύο κύρια συστατικά που δημιουργούν μια ατμόσφαιρα ιδιαίτερη, διαφορετική από άλλες χρονιές.

Aίσθηση κάπως ανεξήγητη, πρωτοφανής -ίσως. Μπορεί να φταίει λίγο και ο καιρός που δεν μας έχει αφήσει να νιώσουμε ακόμα γιορτές -σκέφτομαι.

Μέσα σε αυτό το περίεργο συναίσθημα που με κατέλαβε, μη μπορώντας να καταλάβω τι με «χαλάει», αρχίζω να κινούμαι ανάμεσα στον κόσμο και να παρατηρώ τις βιτρίνες για να μπω λίγο στο κλίμα των εορτών αλλά και της αγοράς.

Οι βιτρίνες των καταστημάτων είναι απλές, στο κλίμα των εορτών αλλά και των ημερών που ζει η Ελλάδα.

Βιτρίνες με χιόνια, στολισμένα δέντρα, Άγιους Βασίληδες, αστεράκια και κουτιά πακεταρισμένα με σχολαστικότητα σαν δώρα. Τα περισσότερα στα χρώματα των Χριστουγέννων: πράσινα, χρυσά και κόκκινα.

Τα ζαχαροπλαστεία, έχουν ήδη «βάλει» κι αυτά τα γιορτινά τους, δελεάζοντας τους περαστικούς με σοκολατάκια σε σχήμα χριστουγεννιάτικων δέντρων, δώρων, χιονανθρώπων και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς.

Βέβαια, δεν θα μπορούσαν να λείψουν τα αγαπημένα γλυκά όλων: κουραμπιέδες και μελομακάρονα, η μυρωδιά των οποίων σε τραβάει από τη μύτη για να σε οδηγήσει τελικά μέσα στο ζαχαροπλαστείο.

Οι καταστηματάρχες ελπίζουν πως η αγορά, όσο περνούν οι μέρες θα τονωθεί και θα αυξηθεί η κίνηση .

Πως μπορεί να συμβεί αυτό;

Την απάντηση δίνει στο CNN Greece o Νίκος Κουγιουμτζής, αντιπρόεδρος της ΕΣΕΕ και γενικός γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνώ. Λέει πως όσο πλησιάζουν οι γιορτές και οι πόλεις θα ντύνονται Χριστουγεννιάτικα, η ψυχολογία των καταναλωτών θα αλλάζει και η κίνηση θα τονώνεται.

Το μούδιασμα της αγοράς παρατηρεί και ο Μάκης Σαββίδης, μέλος του ΔΣ του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών. Ευελπιστεί, όμως, πως, παρά τις όποιες δυσκολίες, η φετινή εορταστική περίοδος θα είναι καλύτερη από την περσινή καθώς στην αγορά, λόγω και του ανταγωνισμού, υπάρχει ποικιλία προϊόντων και τιμών για κάθε βαλάντιο.

Ο δρόμος στολισμένος με χιλιάδες λευκά -και όχι μόνο- φωτάκια είναι σαν ένας διάδρομος «καλωσορίσματος» ο οποίος θα σε οδηγήσει στην επίσης στολισμένη Πλατεία Συντάγματος, αφήνοντας πίσω την πολύβουη αγορά, η οποία, παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει, στέκεται «όρθια» και στέλνει μήνυμα αισιοδοξίας.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης