Πώς θα μετακινηθούμε με ασφάλεια σε χιόνι και πάγο
Η «Σοφία», ο «Τηλέμαχος» και τώρα η «Υπατία» δημιούργησαν και δημιουργούν προβλήματα στις μετακινήσεις μας, καθώς πολλοί δρόμοι καλύφθηκαν αρχικά από χιόνι και στη συνέχεια, εξαιτίας των πολύ χαμηλών θερμοκρασιών από πάγο.
Στις συνθήκες αυτές η καλύτερη μέθοδος είναι ο περιορισμός των μετακινήσεων, ενώ όταν θα πρέπει να κάνουμε τις απολύτως απαραίτητες με το αυτοκίνητό μας χρειάζεται τόσο αυξημένη προσοχή όσο και μερικές απλές κινήσεις, προκειμένου να κινηθούμε και χωρίς να κινδυνεύσουμε αλλά και χωρίς να ταλαιπωρηθούμε.
Πριν καν ξεκινήσουμε φροντίζουμε να ενημερωθούμε για την κατάσταση των δρόμων στην περιοχή που θα κατευθυνθούμε, προκειμένου να γνωρίζουμε αν μπορούμε καν να φτάσουμε αλλά και το τι θα αντιμετωπίσουμε.
Ακόμα πάντως και αν δεν σκοπεύουμε να κινηθούμε σε δρόμους που χρειάζονται αλυσίδες καλό είναι και να έχουμε ένα ζευγάρι κατάλληλες για το αυτοκίνητό μας μαζί, γιατί ποτέ κανείς δεν ξέρει τι γίνεται και -εξίσου σημαντικό- να ξέρουμε να τις τοποθετούμε. Στους τροχούς που υποδεικνύει ο κατασκευαστής και που στα μη τετρακίνητα είναι οι κινητήριοι.
Επίσης, φροντίζουμε να καθαρίσουμε το αυτοκίνητό μας από το χιόνι που έχει μαζέψει όχι μόνο για να βλέπουμε καλά και να μην εμποδίζουμε τους άλλους που κινούνται παράλληλα με εμάς αλλά και προκειμένου να λειτουργήσουν οι αισθητήρες και οι κάμερες των συστημάτων υποβοήθησης που τυχόν υπάρχουν.
Καλό θα είναι να προγραμματίσουμε έτσι τις μετακινήσεις μας ώστε να έχουμε φτάσει στον προορισμό μας ή να έχουμε επιστρέψει στο σπίτι μας όσο πιο νωρίς γίνεται. Όσο περνά η ώρα και ειδικά αφότου έχει νυχτώσει τόσο πέφτει η θερμοκρασία και υπάρχει περίπτωση να συναντήσουμε πάγο. Αυξημένη προσοχή απαιτείται όμως και κατά τη διάρκεια της ημέρας, ειδικά σε σημεία που δεν τα βλέπει ο ήλιος και μπορούν να έχουν πάγο.
Στο χιόνι ή τον πάγο θα πρέπει να οδηγείτε όσο πιο προοδευτικά και ομαλά γίνεται και φυσικά με χαμηλές ταχύτητες, προκειμένου να ελαχιστοποιήσετε το ρίσκο και τον κίνδυνο. Πηγή: Mercedes.
Ξεκινώντας είναι ιδιαίτερα έξυπνο και θα μας προφυλάξει από ταλαιπωρία να επιλέξουμε κεντρικούς δρόμους, οι οποίοι και καθαρίζονται πιο συχνά και μεγαλύτερη κίνηση έχουν από τους δευτερεύοντες. Σε αυτούς φροντίζουμε οι τροχοί μας να πατούν στα καθαρά τμήματα του οδοστρώματος, σε αυτά δηλαδή που δεν είναι καλυμμένα από χιόνι ή πάγο.
Από κει και πέρα διατηρούμε απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα, κινούμαστε με μικρή ταχύτητα, δεν φρενάρουμε απότομα, δεν κάνουμε άγαρμπες κινήσεις, έχουμε τους προβολείς και –όταν είναι πραγματικά απαραίτητο- τα φώτα ομίχλης αναμμένα, στρίβουμε όσο πιο ομαλά μπορούμε χωρίς να προκαλέσουμε υποστροφή και στις κατηφόρες επιβραδύνουμε και με τον κινητήρα, έχοντας επιλέξει στο κιβώτιο τη 2α ή αν χρειαστεί και την 1η.
Στην εκκίνηση το σπινάρισμα των τροχών οφείλεται στα χαμηλά επίπεδα πρόσφυσης και θα είναι πιο εύκολο, πιο προοδευτικό και πιο ασφαλές αν ξεκινήσετε με 2α. Για τη συνέχεια καλό είναι να αποφεύγετε τις απότομες επιταχύνσεις καθώς και τις προσπεράσεις. Ιδιαίτερα χρήσιμο αποδεικνύεται το να βλέπετε αρκετά πιο μπροστά στο δρόμο, όταν έχετε τη δυνατότητα, προκειμένου να προλαμβάνεται τυχόν δύσκολες καταστάσεις. Μειώνοντας π.χ. ταχύτητα πλησιάζοντας σε διασταύρωση ή αρχίζοντας προοδευτικά την επιβράδυνση όταν προπορευόμενα αυτοκίνητα αρχίζουν να φρενάρουν.
Τα προσθιοκίνητα έχουν θέμα στην ανηφόρες, καθώς το βάρος μετατοπίζεται προς τα πίσω. Αν η κατάσταση ζορίσει και έχετε δυνατότητα για μανούβρα, ανηφορίστε με όπισθεν και θα διαπιστώσετε πόσο πιο εύκολο είναι. Στα πισωκίνητα, όπου ο πίσω άξονας θέλει βάρος προκειμένου να έχει καλύτερη πρόσφυση, κάνουμε ακριβώς το αντίθετο και πάντα μέσα στα πλαίσια της λογικής.
Επίσης όσο κινείστε μην αυξάνετε υπερβολικά τη θερμοκρασία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου σας καθώς έτσι μειώνονται τα αντανακλαστικά σας.
Καλές μετακινήσεις!