Η μεγάλη ευκαιρία της Black Friday
Οι μεγάλες ουρές και η πολύωρη αναμονή έξω από τα καταστήματα καθώς και ο συνωστισμός μέσα σε αυτά για το «κυνήγι» των προσφορών, ήταν η πρώτες εικόνες που είχαμε για τη Βlack Friday προτού ο θεσμός φτάσει και στη χώρα μας.
Στην ...ελληνική εκδοχή της, η Black Friday με τα χρόνια μετατράπηκε σε μία περίοδο προσφορών που ξεπερνά τη μία μέρα, αρχικά έγινε τριήμερο, στη συνέχεια εβδομάδα και φέτος σχεδόν δεκαπενθήμερο.
Η φετινή Βlack Friday ωστόσο είναι σε κάθε περίπτωση και από πολλές απόψεις διαφορετική από τις προηγούμενες και όχι μόνο ως προς την παρατεταμένη περίοδο των προσφορών. Κυρίως, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που έχει διαμορφώσει η ενεργειακή κρίση και το συνεχιζόμενο κύμα ακρίβειας.
Η σημασία που δίνεται στην περίοδο της Black Friday από τις επιχειρήσεις είναι εμφανής από τη δυναμική συμμετοχή που έχουν φέτος σχεδόν όλοι οι κλάδοι οικονομικής δραστηριότητας. Από τα τεχνολογικά και ηλεκτρονικά είδη που παραδοσιακά πρωταγωνιστούν μέχρι οποιοδήποτε προϊόν ή υπηρεσία, μπαίνουν στη «μάχη» των προσφορών. Με τις επιχείρησες, μικρές και μεγάλες, να ευελπιστούν πως λίγο πριν από το κλείσιμο μιας δύσκολης χρονιάς η εμπορική κίνηση θα «ζεσταθεί» ενόψει και των γιορτών.
Εκείνο ωστόσο που αναμένεται με ενδιαφέρον είναι πώς θα ανταποκριθούν οι καταναλωτές στον «καταιγισμό» που δέχονται εδώ και σχεδόν μία εβδομάδα από προσφορές και ευκαιρίες για αγορές. Γιατί, μπορεί πολλές από τις ανάγκες τους να τις έχουν αφήσει στην άκρη τους τελευταίους μήνες, προκειμένου να αντεπεξέθουν στις βασικές τους υποχρεώσεις και το δέλεαρ των προσιτών τιμών να είναι μεγάλο, ωστόσο την ίδια στιγμή οδεύουμε προς έναν χειμώνα που αναμένεται δύσκολος και προκαλεί έντονη ανησυχία.
Το «κλειδί» για την πορεία και την αποτίμηση της φετινής Black Friday φαίνεται πως θα είναι, σε ποιο βαθμό οι επιχειρήσεις θα διαθέσουν σε τιμές πραγματικά ...Black Friday. Με γενναίες δηλαδή πρόσφορές που θα λειτουργήσουν ως ισχυρό κίνητρο για αγορές.
Οι καταναλωτές περισσότερο από ποτέ θα είναι υποψιασμένοι για τις περιπτώσεις εκείνες που διαφημίζονται ως μεγάλες προσφορές και στην πραγματικότητα είναι είναι απλώς μικρές μειώσεις τιμών.
Από την άλλη πλευρά, όπως προκύπτει και από σχετικές έρευνες, οι Έλληνες εμφανίζονται διατεθειμένοι παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία να «αδράξουν» ευκαιρίες που θα παρουσιαστούν για σημαντικά χαμηλότερες τιμές και παράλληλα να κάνουν από νωρίς τα καθιερωμένα χριστουγεννιάτικά ψώνια και δώρα.
Εάν η Black Friday φέτος καταφέρει να ανταποκριθεί σε αυτό ακριβώς που σηματοδοτεί, δηλαδή τις πραγματικά μεγάλες προσφορές, όφελος θα είναι και για τις δύο πλευρές, τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τις επιχειρήσεις. Το επερχόμενο τριήμερο 25 -27 Νοεμβρίου όταν και αναμένεται να κορυφωθεί η περίοδος των προφορών, μπορεί να αποτελέσει τη μεγάλη ευκαιρία για αυτό.