Ο τουρισμός είναι και οι άνθρωποί του
Ανανεώθηκε:
Οι επενδύσεις στον τουρισμό που αποτελεί τη λεγόμενη βαριά βιομηχανία για την Ελλάδα είναι πολλές και σημαντικές τα τελευταία χρόνια. Και σίγουρα απολύτως απαραίτητες για την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, ώστε να παραμείνει η χώρα ανταγωνιστική καθώς και για να μπουν στο τέλος έσοδα στα ταμεία.
Ωστόσο εξίσου σημαντικό είναι, όταν τις υπηρεσίες αυτές, τις παρέχουν άνθρωποι που ξέρουν καλά τι σημαίνουν, δύο λέξεις με ξεχωριστή, έτσι κι αλλιώς, σημασία στο ελληνικό λεξιλόγιο: μεράκι και φιλοξενία. Επιχειρηματίες αλλά και εργαζόμενοι που προσφέρουν στον επισκέπτη τους όχι απλώς μία καλή διαμονή αλλά μία συνολική εμπειρία φιλοξενίας.
Η φετινή σεζόν προσωπικά μου απέδειξε ότι ευτυχώς υπάρχουν άνθρωποι στον τουρισμό που και ενδιαφέρονται γι΄ αυτό και παράλληλα γνωρίζουν τον τρόπο που γίνεται. Σ΄ ακριβώς το στοιχείο, «κρύβεται» ουσιαστικά και το μεγάλο τους ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Τα πολυτελή ξενοδοχεία, με τις υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, σε πανέμορφα σημεία σε ολόκληρη την Ελλάδα, εάν κάποιος έχει την οικονομική δυνατότητα, μπορεί να τα βρει. Εκείνο που δεν «πωλείται» αλλά μόνο προσφέρεται απλόχερα όταν υπάρχει η διάθεση, είναι η ουσιαστική έννοια της φιλοξενίας.
Ο τουρισμός δεν είναι μόνο οι υποδομές είναι και οι άνθρωποί του. Είναι εκείνοι που επενδύουν μεγάλα κεφάλαια για δημιουργήσουν τουριστικές επιχειρήσεις στη Ελλάδα ενώ την ίδια στιγμή φροντίζουν και την παραμικρή λεπτομέρεια. Από τα δωμάτια, τη διακόσμηση, τους εξωτερικούς χώρους, έως το φαγητό, την εξυπηρέτηση, το προσωπικό και την καλή διάθεση. Των οποίων στόχος είναι οι επισκέπτες να αισθανθούν τις μέρες παραμονής τους εκεί, περισσότερο σαν «φιλοξενούμενοι» παρά ως «πελάτες».
Άλλωστε τη διαμονή σε ένα πολυτελές και εντυπωσιακό ξενοδοχείο ενδεχομένως και να μνημονεύει τελικά κανείς μέχρι να επισκεφθεί ένα άλλο εξίσου ή και περισσότερο εντυπωσιακό. Η εμπειρία της φιλοξενίας όμως είναι εκείνη που θα αποτελεί πάντα ένα σημείο αναφοράς. Και σε επιχειρηματικό ακόμη επίπεδο, είναι εκείνη που θα τον κάνει να επιστρέψει στο ίδιο μέρος.
Μοιάζει ταυτόχρονα απλό αλλά και δύσκολο μαζί καθώς στην «εξίσωση» αυτή μπαίνει ο ανθρώπινος παράγοντας. Δεν αρκούν από μόνα τους ούτε τα κεφάλαια από πλευράς των επιχειρηματιών, ούτε η επιθυμία για εργασία από πλευράς των εργαζομένων. Χρειάζεται και η από «καρδιάς» διάθεση.
Ωστόσο εάν ακόμη και οι πόροι για τον τουρισμό τα επόμενα χρόνια, πέρα από τις απαραίτητες σε κάθε περίπτωση επενδύσεις, κατευθυνθούν παράλληλα και στο ανθρώπινο δυναμικό, ίσως η -επί της ουσίας- φιλοξενία να είναι εκείνη που θα κάνει συνολικά τη διαφορά στις παρεχόμενες τουριστικές υπηρεσίες στη χώρα μας.