ΑΠΟΨΕΙΣ

Αναζητώντας τον «Αναγεννητικό, Ηθικό και Έξυπνο τουρισμό»

Αναζητώντας τον «Αναγεννητικό, Ηθικό και Έξυπνο τουρισμό»

27 Σεπτεμβρίου 2022: Σήμερα η Ελλάδα ενώνεται με τον υπόλοιπο κόσμο, για να γιορτάσει την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού με θέμα για φέτος  «Επανεξετάζοντας τον τουρισμό» (REthink Tourism), όπως το έχει ορίσει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού .

Είναι λοιπόν καιρός να ξανασκεφτούμε και να επανα-ορίσουμε έναν από τους σημαντικότερους οικονομικούς τομείς του κόσμου, τον τουριστικό τομέα.

Και να μεταβούμε από το βιώσιμο σε ένα πιο αναγεννητικό και πιο ουσιαστικό μοντέλο τουρισμού.

Συνήθως, σε πολλά φόρουμ τουρισμού χρησιμοποιούμε τον όρο «βιώσιμος τουρισμός» και «αειφόρος τουρισμός».

Αυτό, στη δεκαετία του 1990, λειτούργησε ως μια απάντηση στην ανάγκη των τουριστικών επιχειρήσεων και των ταξιδιωτών να υποστηρίζουν αυθεντικές και μικρής κλίμακας δραστηριότητες, αλλά και να εφαρμόζουν κατευθυντήριες γραμμές, με στόχο να τηρούν τις ηθικές επιχειρηματικές πρακτικές, αλλά και την οικονομική συμμετοχή στην τοπική κοινωνία.

Ο αειφόρος τουρισμός είναι ένα μοντέλο χωρίς αποκλεισμούς αλλά και με την συμμετοχή της τοπική κοινωνία στο επίκεντρο.

Και φυσικά να λειτουργούν με σεβασμό στην τοπική φύση, την κοινωνικοοικονομία του κάθε τόπου ξεχωριστά, αλλά και τον πολιτισμό.

Αυτό είναι και το μεγάλο μας στοίχημα για αυτήν την δεκαετία.

Οι θεμελιώδεις αξίες του βιώσιμου τουρισμού περιλαμβάνουν τη λειτουργία του, με τέτοιο τρόπο που ελαχιστοποιεί τις βλάβες και τις αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον, ενώ παράλληλα βελτιστοποιεί τα θετικά οφέλη για τους ανθρώπους και τους τόπους.

Επιπλέον, θα τονίσω εδώ, ότι η εφοδιαστική αλυσίδα και η συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων στην οικονομία της φιλοξενίας πρέπει να καλλιεργηθεί και να συμπεριληφθείστην ίδια φιλοσοφία, με βάση αξιολογήσεις και πιστοποιήσεις.

Αυτό καθιστά τον Αειφόρο τουρισμό ένα πραγματικό αναγεννητικό εργαλείο που παρέχει αμφίδρομα οφέλη — όχι μόνο για την τοπική κοινότητα, αλλά και για τους ταξιδιώτες. Και γίνεται πράξη μέσω πιο καθηλωτικών δράσεων, συνδεδεμένων με υπεύθυνες πρακτικές που δημιουργούν ουσιαστικές εμπειρίες.

Ο Αειφόρος τουρισμός είναι ένα μοντέλο χωρίς αποκλεισμούς, αλλά και με την συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας στο επίκεντρο.

Στον Ελληνικό Οργάνισμό Τουρισμού έχουμε συνειδητοποιήσει ότι το μέλλον του τουρισμού εστιάζει στον επισκέπτη που αναζητά την αυθεντική φύση και τις ενεργές τοπικές κοινωνίες.

Και οφείλουμε να δημιουργήσουμε στρατηγικές στις καμπάνιες μας, που ενδυναμώνουν την ανθεκτικότα και την βιωσιμότα των τοπικών κοινωνιών.

Περνάμε ουσιαστικά από το μάρκετινγκ προορισμού στη διαχείριση, και είμαστε πολύ επικεντρωμένοι -σύμφωνα και με τις επιταγές του νέου νόμου περί διαχείρισης προορισμών- στη χωροταξική μελέτη, γιατί είναι σημαντικό να αναβαθμίσουμε και να προσαρμόσουμε την φέρουσα ικανότητα σε κάθε προορισμό, ώστε να αποφευχθούν μελλοντικά τα συχνά φαινόμενα υπερτουρισμού.

Ας κάνουμε λοιπόν τον τουρισμό μας να έχει ουσία και νόημα!

Και να εισαγάγουμε τον ορισμό «Αναγεννητικό Ηθικό και Εξυπνο τουρισμό»:

Ενα μοντέλο που βασίζεται στην επιστροφή στην ποιότητα, την ικανοποίηση και τα οφέλη για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, με σεβασμό στο περιβάλλον και στην κουλτουρα της τοπικής κοινωνίας!

Έτσι ώστε να κάνουμε τους επισκέπτες χαρούμενους, κάνοντας τις διακοπές και τις εμπειρίες τους αξέχαστες και με ουσιαστικό νόημα.

Το οποίο εύλογα θα τους μετατρέψει σε πρεσβευτές των προορισμών μας.

Και επισημαίνω εδώ κάτι που δεν θα πρέπει να ξεχνάμε.

Η Ελλάδα είναι η χώρα της φιλοξένιας αλλα και της αληθινής ευζωίας, με την έννοια του μέτρου και της ισορροπίας, κάτι που αποτελεί και την ουσία του brand Greece.

Και αυτή την ουσία, οι άνθρωποι της οικονομίας της φιλοξενίας έχουν ένα μοναδικό τρόπο να την μεταδίσουν και να την προσφέρουν, απλόχερα, στον επισκέπτη!