Ολοκληρώθηκε η επιχείρηση απάντλησης καυσίμων από το «Αγία Ζώνη ΙΙ»
Ολοκληρώθηκε την Παρασκευή η επιχείρηση απάντλησης των καυσίμων από το βυθισμένο δεξαμενόπλοιο «ΑΓ ΖΩΝΗ ΙΙ» νοτιοδυτικά της Αταλάντης, στον Σαρωνικό.Σύμφωνα με δήλωση του πλοιάρχου του πετρελαιοφόρου «Siros» που πραγματοποίησε την επιχείρηση απάντλησης, συνολικά «φορτώθηκαν» 1.002 κυβικά πετρελαιοειδών.
Έως τώρα, από το βυθισμένο δεξαμενόπλοιο «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ» έχουν συνολικά απαντληθεί από τις δεξαμενές του 2.535 μίγματα πετρελαιοειδών.Στο πετρελαιοφόρο «Siros» έχουν φορτωθεί 1.002 κυβικά και άλλα 1.533 στο πετρελαιοφόρο «Lassea».
Τα δύο πετρελαιοφόρα αναμένεται να ξεφορτώσουν τα πετρελαιοειδή σε ειδικές δεξαμενές, αφού πρώτα αυτά αναλυθούν και διαπιστωθεί αν πρόκειται για πετρελαιοειδή κατάλοιπα ή καθαρά καύσιμα.Ο πλωτός γερανός που βρίσκεται στο σημείο του ναυαγίου θα παραμείνει, καθώς σύμφωνα με στελέχη της αναδόχου εταιρείας, τις επόμενες μέρες αναμένεται να υπάρξει και καθαρισμός των δεξαμενών του βυθισμένου πλοίου.
Η γνωμοδοτική επιτροπή ναυαγίων αναμένεται να συγκληθεί το επόμενο διάστημα προκειμένου να γνωμοδοτήσει εντός εύλογου χρονικού διαστήματος αν το βυθισμένο πλοίο «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ» αποτελεί κίνδυνο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας ή για το περιβάλλον και θα πρέπει να απομακρυνθεί. Σε αυτοί συμμετέχουν εκπρόσωποι της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης, της λιμενικής αρχής του εμπορικού επιμελητηρίου και του οργανισμού λιμένα.
Την όλη διαδικασία αναμένεται να κινήσει το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, υπό την εποπτεία της Δημόσιας Αρχής Λιμένος.Μιλώντας πρόσφατα ο υπεύθυνος του συντονιστικού οργάνου για τη διαχείριση του ναυαγίου και της απορρύπανσης στις παράκτιες περιοχές, υφυπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός, είχε τονίσει ότι «σκοπός μας είναι να ανελκυθεί το ναυάγιο».
Ο κ. Σαντορινιός είχε αναφέρει ότι «μία από τις καινοτομίες αυτής της κυβέρνησης, είναι η σύσταση της Δημόσιας Αρχής Λιμένων, στης οποίας τη δικαιοδοσία είναι η ναυαγιαίρεση όλων των ναυαγίων που υπάρχουν στην Ελλάδα, ιδιαίτερα στην περιοχή του Πειραιά».Μάλιστα, συνέχισε λέγοντας πως «Ήδη η ΔΑΛ εργάζεται εντατικά προς αυτή την κατεύθυνση και θα το καταφέρουμε» είχε τονίσει ο υφυπουργός Ναυτιλίας.
Ο διοικητής της Δημόσιας Αρχής Λιμένων, Δημοσθένης Μπακόπουλος δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων πως «Πρώτη φορά μετά από 30 χρόνια, ο νόμος θα εφαρμοσθεί απαρέγκλιτα στο λιμάνι του Πειραιά».
Σύμφωνα με το νόμο 2881/2001, «ρύθμιση θεμάτων ανέλκυσης ναυαγίων και άλλες διατάξεις» στο άρθρο 2 ο κύριος του ναυαγίου (πλοιοκτήτρια εταιρεία), στην περίπτωση που το βυθισμένο πλοίο αποτελεί κίνδυνο για τη ναυσιπλοΐα σε περιοχή του λιμένα, ή σε δίαυλο ή παρεμποδίζει την προσόρμιση την αγκυροβολία, προσβάλλει ή απειλεί να προσβάλλει το περιβάλλον, υποχρεούται να το ανελκύσει και να το απομακρύνει εκτός του λιμένα, όπως έχει ή κατά τμήματα.
Η πρόσκληση, όπως ορίζει ο νόμος, αναμένεται να επιδοθεί από δικαστικό επιμελητή στον κύριο ή στον αντιπρόσωπο της πλοιοκτήτριας εταιρείας.Στην περίπτωση που η πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν εκπληρώσει την υποχρέωσή της, η λιμενική αρχή, υπό την εποπτεία της δημόσιας αρχής λιμένος, μπορεί να εκποιήσει το ναυάγιο ή τμήματα αυτού με ανοιχτό πλειοδοτικό διαγωνισμό.