Περιφέρεια Αττικής: Πάνω από 1.000 δρομολόγια λεωφορείων για τη μεταφορά μαθητών
Με την έναρξη του σχολικού έτους ξεκίνησαν 1.052 δρομολόγια λεωφορείων για τη μεταφορά των 20.874 μαθητών, των οποίων το σπίτι απέχει σημαντικά από το σχολείο, καθώς και όσων φοιτούν σε μουσικά, διαπολιτισμικά και σχολεία ειδικής αγωγής, τόνισε ο αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών Χρήστος Καραμάνος κατά τη σχετική ενημέρωση των μελών του Περιφερειακού Συμβουλίου.
Πρόσθεσε ότι η συνολική δαπάνη ανέρχεται σε 25.200.000 ευρώ και καλύπτεται τόσο από κρατική χρηματοδότηση όσο και από ιδίους πόρους της Περιφέρειας Αττικής.
Επίσης ανακοίνωσε ότι με πρωτοβουλία της Περιφέρειας διαμορφώθηκε και προωθήθηκε νομοθετική ρύθμιση, με την οποία της παρέχεται η δυνατότητα -κατά το παραπάνω πρότυπο- να καλύπτει ευρύτερες κοινωνικές ανάγκες όπως η μεταφορά ατόμων με αναπηρία ή άλλες ειδικές περιπτώσεις σε πιστοποιημένους φορείς κοινωνικής φροντίδας.
Ο αντιπεριφερειάρχης υπενθύμισε ότι τον Σεπτέμβριο του 2014 η νέα, τότε, διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής παρέλαβε μια κακή κατάσταση, με προγραμματισμό μόνο για 11.000 παιδιά (λόγω μνημονιακών περικοπών), χωρίς συμβάσεις αλλά με παρατάσεις επί παρατάσεων παλαιοτέρων συμβάσεων, καθυστερήσεις και πολύ υψηλότερο κόστος.
Υπογράμμισε ότι και φέτος για τρίτη διαδοχική χρονιά το «σχολικό κουδούνι» αφορούσε και τους οδηγούς των μεταφορικών μέσων οι οποίοι βρέθηκαν, από την πρώτη ημέρα, έξω από τα σχολεία. Ο αριθμός των μεταφερομένων μαθητών καλύπτει το σύνολο σχεδόν των αιτημάτων, περίπου 98,5%. Διαβεβαίωσε ότι σύντομα «θα γίνουν νέα δρομολόγια καθώς είναι δύσκολα να προβλεφθούν όλα», προκειμένου να καλυφθούν όσες ανάγκες παραμένουν ανοικτές ή θα προκύψουν -συνήθως λόγω απροειδοποίητης ή απρογραμμάτιστης μετακίνησης των μαθητών ή για τη μεταφορά κάποιου παιδιού ΑμεΑ.
Επισήμανε την ιδιαίτερη βαρύτητα που δόθηκε από πλευράς Περιφέρειας για την πλήρη επικαιροποίηση όλων των δικαιολογητικών των οχημάτων: δηλαδή ΚΤΕΟ, ασφαλιστήρια, πιστοποιητικά υγείας οδηγών και συνοδών. «Με στόχο τη λήψη των περισσότερων δυνατόν μέτρων για την ασφαλή και αξιόπιστη μεταφορά των παιδιών». Ως αποτέλεσμα αυτής της πρόβλεψης ανέφερε ότι κατά την περσινή χρονιά διαπιστώθηκε μόνο ένα περιστατικό ουσιαστικής παραβίαση της σύμβασης, σε ένα δρομολόγιο.
Υπενθύμισε ότι οι συμβάσεις με τους μεταφορείς προέκυψαν μετά από διεθνή ηλεκτρονικό διαγωνισμό και έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Επίσης ότι στη διαγωνιστική διαδικασία περιλαμβάνεται πλέον και ένα πιστοποιημένο ηλεκτρονικό μητρώο, από 250 μεταφορείς, στο οποίο προσφεύγει η Υπηρεσία με επιμέρους διαγωνισμούς για την κάλυψη των μικρότερων αναγκών.
Ο κ. Καραμάνος ανέφερε ότι όλες οι σχετικές διαδικασίες χαρακτηρίζονται από διαφάνεια και διεξάγονται ηλεκτρονικά «γεγονός, το οποίο έχει προσδώσει σημαντικό κύρος στις Υπηρεσίες της Περιφέρειας». Εξίσου σημαντικό χαρακτήρισε και το γεγονός ότι «μικροί επαγγελματίες διαθέτουν πλέον, ηλεκτρονική υπογραφή και μπορούν να συμμετέχουν στους διαγωνισμούς χωρίς αποκλεισμούς και παραγκωνισμούς».
Αναφερόμενος στην πολυετή διάρκεια των συμβάσεων (έως 3 έτη) είπε ότι προσφέρουν ασφάλεια στο σύστημα και ηρεμία στη σχολική κοινότητα. Οι διαδικασίες για τον επόμενο διαγωνισμό θα αρχίσουν από τον Νοέμβριο του 2018 με προοπτική εφαρμογής το διάστημα 2019 -2023.
Ο κ. Καραμάνος θεωρεί ότι για την αποτελεσματικότερη λειτουργία του συστήματος απαιτείται στενή «συνεργασία με τα σχολεία ίσως μέσω μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-student». Επισήμανε ότι συνεχώς γίνονται νομοθετικές παρεμβάσεις -όπως φέτος με τον Ν.4485/2017 άρθρο 108- για να καταστεί δυνατή η εφαρμογή του μέτρου.
Τέλος εκτιμά ότι είναι κατάλληλος ο χρόνος ώστε με την αποκτηθείσα εμπειρία, να φτιαχτεί ένα νέο ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο, που «να μην χρειάζεται επισκευή κάθε χρόνο. Ήρθε ή ώρα για επαναδιαπραγμάτευση του θεσμικού πλαισίου ώστε να καταστεί άρτιο, να προασπίζει το δημόσιο συμφέρον και να καλύπτει σταθερά και απαρέγκλιτα τις υπάρχουσες ανάγκες», σημείωσε χαρακτηριστικά.