«Πυρετώδεις» προετοιμασίες για να λειτουργήσουν τα σχολεία στη σεισμόπληκτη Βρίσα (pics)
Συνεχίζονται με γρήγορους ρυθμούς οι εργασίες διαμόρφωσης του χώρου και εγκατάστασης λυομένων αιθουσών, για τη στέγαση του δημοτικού σχολείου και του νηπιαγωγείου της Βρίσας, που καταστράφηκε ολοσχερώς από τον σεισμό.
Με ευθύνη των τεχνικών υπηρεσιών του υπουργείο Παιδείας κατασκευάσθηκε το σημαντικό έργο του τοιχίου αντιστήριξης στον χώρο όπου θα τοποθετηθούν οι αίθουσες και ήδη ξεκίνησαν οι εργασίες για την κατασκευή των βάσεων.
«Εκεί» λέει στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η διευθύντρια του δημοτικού σχολείου Βρίσας, Μυρσίνη Νικέλλη, «θα τοποθετηθούν τρεις αίθουσες διδασκαλίας, μια αίθουσα νηπιαγωγείου, μια αίθουσα ηλεκτρονικών υπολογιστών, γραφείο και τουαλέτες».
Όπως λέει η κ. Νικέλλη, θα στεγασθούν στο νέο σχολείο συνολικά 52 παιδιά, 39 μαθητές δημοτικού και 13 νηπιαγωγείου, από τη Βρίσα, τα Βατερά και το γειτονικό χωριό Σταυρός. «Πλέον, τα περισσότερα από τα παιδιά της Βρίσας μένουν σε νοικιασμένα σπίτια στα Βατερά. Ελάχιστα μένουν στα ελάχιστα "πράσινα" δηλαδή μη χτυπημένα από τον σεισμό, σπίτια της Βρίσας» λέει η διευθύντρια.
«Η Βρίσα πρέπει να ζήσει και το ξανάνοιγμα του σχολείου τρεισήμισι μήνες μετά τον καταστροφικό σεισμό, είναι η απόδειξη πως το χωριό μας μπορεί να ζήσει και οι κάτοικοι του να επιστρέψουν σε αυτό» λέει η πρόεδρος του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του δημοτικού σχολείου και του νηπιαγωγείου της Βρίσας, Παναγιώτα Δροσίνη.
(Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ)
Όπως υποστηρίζει η κ. Δροσίνη, «οι εργασίες πραγματοποιούνται με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Ο εργολάβος και τα συνεργεία εργάζονται όλη μέρα, επτά μέρες την εβδομάδα, ακόμα και τις Κυριακές. Ελπίζουμε τις πρώτες μέρες του Οκτωβρίου, δάσκαλοι, νηπιαγωγοί και μαθητές να επιστρέψουν στο χωριό, στέλνοντας παντού από τη Βρίσα ένα μήνυμα ελπίδας» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων του δημοτικού σχολείου και του νηπιαγωγείου της Βρίσας.
Σύμφωνα με την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Β. Αιγαίου, το νέο σχολείο της Βρίσας θα ξεκινήσει να λειτουργεί την Δευτέρα, 9 Οκτωβρίου. Επειδή δε, δεν υπάρχει εναλλακτική λύση μεταφοράς των μαθητών του κάπου αλλού, θα δοθεί η λύση της παράτασης του σχολικού έτους κατά τέσσερις εβδομάδες.
Τι θα γίνει στα υπόλοιπα σχολεία
Σύσκεψη σχετικά με την κατάσταση των σχολικών κτιρίων του νησιού μετά το σεισμό της 12ης Ιουνίου και τις προσωρινές ρυθμίσεις λειτουργίας σε όσα σχολεία απαιτηθεί, πραγματοποιήθηκε στη Μυτιλήνη με τη συμμετοχή στελεχών της αυτοδιοίκησης και της εκπαίδευσης, καθώς και του αρμόδιου συντονιστή για τις επιπτώσεις από τον σεισμό.
Οι συμμετέχοντες αποφάσισαν τα παρακάτω:
Από τα περίπου 50 σχολικά κτίρια που έπαθαν σοβαρότερες έως ελαφρότερες ζημιές από τον σεισμό, η συντριπτική τους πλειονότητα θα είναι πανέτοιμη να δεχτεί τα παιδιά την πρώτη μέρα της σχολικής χρονιάς, τη Δευτέρα, 11 Σεπτεμβρίου.
Στα σχολικά κτίρια που υπέστησαν σοβαρότερες ζημιές, που θα απαιτήσουν περισσότερο χρόνο για αποκατάσταση των ζημιών και στα οποία δεν υπήρξε δυνατότητα να μεταστεγαστούν προσωρινά σε παρακείμενα σχολικά κτίρια που δεν είχαν υποστεί ζημιές, η μόνη εναλλακτική λύση ήταν η τοποθέτηση λυομένων αιθουσών.
(Πηγή φωτογραφίας ΑΠΕ-ΜΠΕ)
Η κατασκευή των βάσεων των λυομένων αιθουσών, που αφορούν τα δημοτικά και νηπιαγωγεία Πλαγιάς, Τρίγωνα και Μεγαλοχωρίου, έχουν ήδη ολοκληρωθεί και από την επόμενη εβδομάδα αρχίζει η τοποθέτηση των λυομένων. Τα σχολεία αυτά θα είναι έτοιμα να λειτουργήσουν με καθυστέρηση δύο εβδομάδων, σε σχέση με την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Τις δύο αυτές εβδομάδες τα παραπάνω σχολεία θα στεγαστούν σε χώρους του 3ου δημοτικού σχολείου Πλωμαρίου, με ταυτόχρονη εξασφάλιση της μεταφοράς των μαθητών από τα χωριά τους στο Πλωμάρι.
Για το 1ο δημοτικό σχολείο Πλωμαρίου, αρχικά είχε θεωρηθεί μονόδρομος η στέγασή του κατά 100% σε λυόμενες αίθουσες στον αύλειο χώρο του γυμνασίου-λυκείου, που όμως τελικά κρίθηκε πως δεν υπήρχε ο απαραίτητος χώρος για να τοποθετηθούν.
Τελικά, με μια εξοικονόμηση χώρων στο κτίριο του γυμνασίου, πρόκυψε η αναγκαιότητα εξασφάλισης και τοποθέτησης μόνο τεσσάρων λυομένων αιθουσών, για τις οποίες υπήρχε ο απαραίτητος χώρος.
Οι βάσεις για την τοποθέτηση των παραπάνω λυομένων, που εξασφαλίστηκαν από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ, ξεκινά την επόμενη εβδομάδα και εκτιμάται ότι το 1ο δημοτικό σχολείο θα λειτουργήσει εκεί με καθυστέρηση τριών εβδομάδων σε σχέση με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Τις τρεις αυτές εβδομάδες, αναγκαστικά, το 1ο δημοτικό θα συστεγαστεί με το 3ο δημοτικό σχολείο Πλωμαρίου, με λειτουργία πρωί-απόγευμα.
Το νηπιαγωγείο Πολυχνίτου θα μεταφερθεί σε χώρους του (κλειστού) Γηροκομείου Πολυχνίτου, με μια μικρή καθυστέρηση στην έναρξή του, λόγω κάποιων απαραίτητων εργασιών ευπρεπισμού.
Για το δημοτικό σχολείο Πολυχνίτου, αρχικά είχε θεωρηθεί μονόδρομος η στέγασή του σε 13 με 15 λυόμενες αίθουσες στον αύλειο χώρο του γυμνασίου-λυκείου, που όμως δεν υπήρχε ο απαραίτητος χώρος για να τοποθετηθούν.
(Πηγή φωτογραφίας ΑΠΕ-ΜΠΕ)
Τελικά, με μια εξοικονόμηση χώρων, προέκυψε η αναγκαιότητα εξασφάλισης και τοποθέτησης μόνο τεσσάρων λυομένων αιθουσών, για τις οποίες υπήρχε ο απαραίτητος χώρος. Οι βάσεις για την τοποθέτηση των παραπάνω λυομένων, που εξασφαλίστηκαν επίσης από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ, ξεκινά την επόμενη εβδομάδα και εκτιμάται ότι το δημοτικό σχολείο Πολυχνίτου θα λειτουργήσει εκεί με καθυστέρηση τεσσάρων εβδομάδων σε σχέση με την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Τις τέσσερις αυτές εβδομάδες, αναγκαστικά, το δημοτικό Πολυχνίτου θα συστεγαστεί με το γυμνάσιο και λύκειο, με λειτουργία πρωί-απόγευμα. Όπως αναφέρθηκε από τον περιφερειακό διευθυντή Εκπαίδευσης, Αριστείδη Καλάργαλη και από την προϊσταμένη Πρωτοβάθμιας, Αικ. Στρατάκη, σε συνεννόηση με το υπουργείο Παιδείας, στην περίπτωση λειτουργίας σχολείων πρωί-απόγευμα, για παιδαγωγικούς λόγους επιβάλλεται η λειτουργία του δημοτικού το πρωί.