Την υδατική τους αυτονομία απέκτησαν Πάτμος και Αρκιοί
Υδατικά αυτόνομα καθίστανται πλέον τα νησιά Πάτμος και Αρκιοί, που για πολλά χρόνια αναγκάζονταν να υδροδοτούνται από υδροφόρα πλοία, γεγονός που μείωνε την ποιότητα και την ποσότητα του νερού για ντόπιους και επισκέπτες. Επίσης, το κόστος του δημοσίου για τη μεταφορά νερού στην Πάτμο με πλοία υδροφόρες, άγγιζε κατά μέσον όρο τα τελευταία χρόνια, το 1,2 εκατ. ευρώ ετησίως.
Το έργο της τοποθέτησης και λειτουργίας των μονάδων αφαλάτωσης στην Πάτμο και στους Αρκιούς- τις είχε προμηθευτεί το ελληνικό Δημόσιο από το 2012, αλλά για πολλά χρόνια παρέμεναν ανενεργές - του ταχυδιϋλιστηρίου και όλων των συνοδών έργων, ξεκίνησε τον Δεκέμβρη του 2016 και ολοκληρώθηκε στις αρχές Ιουνίου του 2017. Πρόκειται για έργα, που μέσω σύμβασης, έχει αναλάβει ανάδοχη εταιρεία με την υποχρέωση της τοποθέτησης, λειτουργίας και συντήρησης των μονάδων αφαλάτωσης, οι οποίες και θα αποδοθούν μετά από 5 χρόνια στο Δήμο Πάτμου, όπως μεταδίδει το αθηναϊκό πρακτορείο.
Η δυναμικότητά της κάθε μια μονάδας φτάνει τα 240.000 κυβικά μέτρα πόσιμου νερού ετησίως, ποσότητα που επαρκεί για την κάλυψη των αναγκών της Πάτμου και των Αρκιών. «Xωρίς υδατική αυτονομία, τα νησιά δεν θα είχαν καμία ευκαιρία ανάπτυξης», δήλωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός, ο οποίος μαζί με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, Γιάννη Δραγασάκη, τον γ.γ. Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Γιαννέλη, τον βουλευτή Δωδεκανήσου του ΣΥΡΙΖΑ, Ηλία Καματερό και τον περιφερειάρχη Ν. Αιγαίου, Γιώργο Χατζημάρκο, παραβρέθηκαν την Παρασκευή στην τελετή εγκαινίων των μονάδων αφαλάτωσης του νησιού.
Ο κ.Σαντορινιός τόνισε ότι αυτή η κυβέρνηση αξιοποιεί με κάθε δυνατό τρόπο τα χρηματοδοτικά εργαλεία, προκειμένου τα νησιά να αποκτήσουν την υδατική τους αυτονομία και αναφέρθηκε στα έργα για εγκατάσταση μονάδων αφαλάτωσης σε Καστελόριζο, Λειψούς, Κατάπολα Αμοργού, Κίμωλο, Ηρακλειά και Μαράθι. Προανήγγειλε, επίσης, την ενίσχυση των μονάδων σε Κουφονήσι και Αγαθονήσι.
Ο υφυπουργός πρόσθεσε ότι η στήριξη της νησιωτικότητας, δεν είναι μια κενή υπόσχεση καθώς μέσω των Ειδικών Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Βορείου και Νοτίου Αιγαίου, η κυβέρνηση στοχεύει στη στήριξη των μικρών νησιών. Τόνισε, εξάλλου, ότι πέρα όμως από τα έργα υποδομής, αναπτυξιακές προοπτικές δίνουν, και οι αλλαγές στην ακτοπλοΐα με την αναθεώρηση του νομοθετικού πλαισίου που θα επιτρέψει τον επανασχεδιασμό του δικτύου με γνώμονα τα πραγματικά προβλήματα των νησιωτικών περιοχών.