ΕΛΛΑΔΑ

Γιάννης Μπουτάρης: Το όραμά του για τη Θεσσαλονίκη του 2030

eurokinissi

Καραβάκια και σκάφη στον Θερμαϊκό Κόλπο, πράσινα σημεία στις γειτονιές, ένα σύστημα αστικής κινητικότητας που να εξυπηρετεί τις ανάγκες των κατοίκων και να περιλαμβάνει μετρό, μητροπολιτικό ποδηλατόδρομο και χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων, είναι ορισμένα από τα σχέδια της διοίκησης του Γιάννη Μπουτάρη για τη Θεσσαλονίκη του 2030.

Ο κ. Μπουτάρης, μιλώντας στην ημερίδα με θέμα «Στρατηγική 2030: Παρουσιάζοντας ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης της πόλης», η οποία πραγματοποιήθηκε στο δημαρχιακό μέγαρο, παρουσία του αναπληρωτή υπουργού Οικονομίας, Αλέξη Χαρίτση, υποστήριξε πως «το 2030 μπορεί να φαίνεται μακρινό, αλλά, μέσα σε δεκατρία χρόνια μπορούν να συμβούν δομικές αλλαγές».

Ο δήμαρχος αναφέρθηκε στα έξι χρόνια της έως τώρα διοίκησής του, τονίζοντας πως διπλασιάστηκε ο αριθμός των επισκεπτών στη Θεσσαλονίκη, δημιουργήθηκε δίκτυο δομών για τις ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες και προχώρησε σε διοικητική αναδιάρθρωση και οικονομική εξυγίανση του κεντρικού δήμου.

«Τώρα ήρθε η ώρα να μεγιστοποιήσουμε την προσπάθειά μας. Να διασφαλίσουμε την κληρονομιά αυτή για τις επόμενες γενιές και να δημιουργήσουμε μαζί ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης της πόλης. Της πόλης του 2030», σημείωσε ο κ. Μπουτάρης, αναλύοντας τη στρατηγική των επόμενων ετών που προχωρά στο πλαίσιο συμμετοχής του δήμου Θεσσαλονίκης στο δίκτυο των «100 Ανθεκτικών Πόλεων».

Όπως επισήμανε, η προσπάθεια θα επικεντρωθεί σε επτά άξονες: Στον σχεδιασμό ενός συστήματος αστικής κινητικότητας που να εξυπηρετεί τις ανάγκες των κατοίκων, στη μείωση των αποβλήτων μέσω της επανάχρησης- δημιουργώντας παράλληλα νέες θέσεις εργασίας- στην επένδυση στο ταλέντο της πόλης και τους 150.000 φοιτητές, στην ανάπτυξη του τουρισμού, στην ανοιχτή και φιλόξενη πόλη προς όλους, στην αναβάθμιση του δημόσιου χώρου μέσω της ενεργούς συμμετοχής των κατοίκων και στην ανάπτυξη της πόλης με τη θάλασσα και τον Θερμαϊκό Κόλπο.

Για τα χρήματα που απαιτούνται προκειμένου να υλοποιηθούν τα παραπάνω έργα, ο κ. Μπουτάρης υπογράμμισε: «Υπάρχει περίπτωση κανείς να δώσει λεφτά σε κάποιον, αν δεν έχει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο -ένα business plan; Είτε είσαι κράτος, είτε η ΕΕ, είτε ιδιώτης; Όχι, δεν υπάρχει. Γι' αυτό είναι σημαντική η στρατηγική αυτή, είναι εργαλείο για να μπορούμε να συζητάμε με οργανισμούς και επενδυτές. Για να μας παίρνουν στα σοβαρά. Κάθε πόλη πρέπει να έχει ένα τέτοιο κείμενο. Και η Θεσσαλονίκη είναι η πρώτη στην Ελλάδα που κάνει κάτι τέτοιο».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης