ΕΛΛΑΔΑ

Νέα στοιχεία για το δυστύχημα με την Πόρσε: Μπήκε στο πάρκινγκ με διαλυμένο ελαστικό

Νέα στοιχεία για το δυστύχημα με την Πόρσε: Μπήκε στο πάρκινγκ με διαλυμένο ελαστικό
Eurokinissi

Στο φως έρχονται νέα στοιχεία από την έρευνα των αρχών για τo δυστύχημα με την Πόρσε, που σημειώθηκε την 26 Φεβρουαρίου, στην 75ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού, σημείο γνωστό και ως «ευθεία της Θήβας».

 

Η μαύρη Πόρσε, με οδηγό τον Γιώργο Βακάκη και συνοδηγό τον Ανδρέα Γεωργακόπουλο είχαν ξεκινήσει από την Κηφισιά και εν όψει του τριημέρου των Αποκριών κατευθύνονταν στην Αράχωβα. Ο νεαρός οδηγός κινείται με ταχύτητα που ξεπερνάει τα 260 χλμ την ώρα, πριν συγκρουστεί με το γκρι Χόντα, του Υπάτιου Πατμανόγλου, που είχε σταθμεύσει σε παρκινγκ της Εθνικής. Από το τροχαίο σκοτώθηκαν η σύζυγος και ο 3 ετών γιος του, αλλά και οι δυο νεαροί που βρίσκονταν στην Πόρσε.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Έθνους», υπάρχει και δεύτερο βίντεο που δείχνει το σημείο της εθνικής πριν από το πάρκινγκ. Σε αυτό φαίνεται μια μαύρη Μερσεντές, με ταχύτητα γύρω στα 160 χιλιόμετρα. Η Πόρσε εμφανίζεται τρία δευτερόλεπτα πριν το δυστύχημα, προσπερνάει από αριστερά τη Μερσεντές και αμέσως μετά φαίνεται να κλατάρει το πίσω δεξιά λάστιχο, να κάνει μικρό ελιγμό προς τα αριστερά και στη συνέχεια να χάνεται ο έλεγχος και να παίρνει απότομα δεξιά κλίση. Βρίσκεται σε θέση πλάγια και ολισθαίνει προς το πάρκινγκ, όπου και τελικώς καρφώνεται με το ουραίο τμήμα στο Χόντα, μια σκηνή που διαρκεί μόλις 2,5 δευτερόλεπτα.

Σε άλλο βίντεο, το οποίο επικαλείται η εφημερίδα, και στο οποίο καταγράφεται η κίνηση των οχημάτων πριν από το πάρκινγκ της εθνικής, όπου σημειώθηκε και η τραγωδία, η Πόρσε εμφανίζεται να προσπερνά με μεγάλη ταχύτητα, από αριστερά, μια Μερσεντές, της οποίας η ταχύτητα υπολογίζεται στα 160 χλμ. Αυτή η προσπέραση έγινε τρία δευτερόλεπτα πριν από το δυστύχημα, δηλαδή στις 15:47:44. Αμέσως μετά την προσπέραση φαίνεται να κλατάρει το πίσω δεξιά λάστιχο, με αποτέλεσμα το όχημα να κάνει ένα μικρό ελιγμό και στη συνέχεια ο οδηγός να χάνει τελείως τον έλεγχο. Η Πόρσε πήρε απότομα κλίση προς τα δεξιά και καρφώθηκε πάνω στο Χόντα που βρισκόταν στο πάρκινγκ. Η διάρκεια αυτής της σκηνής ήταν μόλις 2,5 δευτερόλεπτα.

Αιτία της απώλειας στήριξης της Πόρσε φαίνεται πως ήταν το κλατάρισμα του δεξιά ελαστικού. Αρχικά υπήρξαν πληροφορίες για παλιά ελαστικά, ωστόσο με βάση τις έρευνες και τα αποδεικτικά στοιχεία, το επίμαχο λάστιχο ήταν το πιο καινούργιο. Τα τρία ελαστικά κατηγορία Mount Only, είχαν ημερομηνία παραγωγής την 48η εβδομάδα του 2006 (4806), ενώ το πίσω δεξιά λάστιχο είχε την 33η εβδομάδα του 2007.

Διασταυρωμένες πληροφορίες της εφημερίδας, αναφέρουν ότι οι πραγματογνώμονες έχουν επιδοθεί το τελευταίο χρονικό διάστημα σ’ ένα αγώνα δρόμου, ώστε να καταφέρουν να απαντήσουν στα έξι ερωτήματα που έχει θέσει στη δικογραφία η Τροχαία Αυτοκινητοδρόμων, αλλά και να μην υπάρξει κανένα σημείο σκοτεινό.

Μέρος του πίσω δεξιά ελαστικού έχει βρεθεί σε απόσταση 150 μέτρων από το δυστύχημα, που δείχνει πως το λάστιχο έσκασε. Ακόμη, σημάδια ολίσθησης στην άσφαλτο έχουν βρεθεί στα περίπου 100 μέτρα πριν από το σημείο της σύγκρουσης, στοιχείο που επιβεβαιώνει πως το λάστιχο έσκασε και πιθανόν από τη μέσα πλευρά. Ο 24χρονος οδηγός φέρεται να πρόλαβε να αντιδράσει όταν αντιλήφθηκε απώλεια ελέγχου, πατώντας φρένο, ωστόσο το όχημα άρχισε να πλαγιολισθαίνει.

Πάντως τα πέλματα των ελαστικών εξετάστηκαν και βρέθηκαν σε καλή κατάσταση, με πάχος πάνω από 6 χιλιοστά. Δεν παρουσιάζουν σημάδια υπερθέρμανσης, ωστόσο σίγουρα η μεγάλη ταχύτητα προκάλεσε μια αύξηση τη θερμότητας.

Όσο αφορά τον εγκέφαλος της Πόρσε έχει καταστραφεί πλήρως, ωστόσο οι πραγματογνώμονες αποκλείουν οι εκρήξεις να προκλήθηκαν από τον κινητήρα, καθώς αυτός βρέθηκε σε απόσταση περίπου 85 μέτρων από το δυστύχημα και σε σχετικά καλή κατάσταση.

Το μεγάλο αναπάντητο ερώτημα, το οποίο ίσως και να μην απαντηθεί ποτέ, είναι τι προκάλεσε το κλατάρισμα του ελαστικού. Μπορεί να ήταν ένα καρφί ή μια βίδα που προϋπήρχε, πριν καν ξεκινήσουν το ταξίδι τους οι δύο νεαροί, ή να είχε υποστεί βλάβη το ελαστικό σε ανύποπτο χρόνο, να μην το είχαν δει, και σε συνδυασμό με την υψηλή θερμοκρασία λόγω της ταχύτητας να κλάταρε.