ΕΛΛΑΔΑ

Μειωμένα πρόστιμα και κοινωνική εργασία: Τι αλλάζει στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Eurokinissi-ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Τα μειωμένα πρόστιμα έως και 50% ανάλογα με το εισόδημα και η κοινωνική εργασία ως ποινή είναι οι δύο κυριότερες αλλαγές που εξετάζει το υπουργείο Μεταφορών για τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Τα μειωμένα πρόστιμα, σύμφωνα με πληροφορίες το «Έθνος», δεν θα αφορούν στις «επικίνδυνες» παραβάσεις που απειλούν ανθρώπινες ζωές. Έτσι το πρόστιμο για την παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, του STOP, για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή για την υπερβολική ταχύτητα, παραμένει στα 700 ευρώ. Ανοίγει όμως «παραθυράκι» καθώς, εφόσον εφαρμοστεί η αναλογικότητα στην επιβολή του προστίμου, δηλαδή να πληρώνει καθένας αναλόγως του εισοδήματός του, τότε είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο ακόμα και τα πρόστιμα αυτά να είναι για κάποιους τουλάχιστον, μειωμένα.

Ο υφυπουργός Μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης επιμένει πως το σύστημα αυτό εφαρμόζεται στις ΗΠΑ με επιτυχία και πως «άλλο να πληρώνει 100 ευρώ πρόστιμο κάποιος με εισόδημα 10.000 ευρώ και άλλο με 50.000 ευρώ».

«Πρόσφατα υπήρξε επαφή με την διακομματική κοινοβουλευτική επιτροπή για την οδική ασφάλεια, όπου προτάθηκαν από το υπουργείο δύο προτάσεις σε καινοφανή κατεύθυνση. Η πρώτη αφορά την αναλογικοποίηση των προστίμων σε σχέση με το εισόδημα» ανέφερε ο υφυπουργός σε πρόσφατη συνέντευξή του «Στο Κόκκινο» για τις αλλαγές στον ΚΟΚ και πρόσθεσε:

Είναι προφανές ότι άνθρωποι άνεργοι ή με πολύ χαμηλό εισόδημα θα μπορούσαν να συνετιστούν με ένα πρόστιμο 20, 30, 50 ευρώ. Τα ίδια ακριβώς ποσά για κάποιον με εισόδημα άνω των 100.000 ευρώ είναι ασήμαντα ... Όλοι πρέπει να συνετίζονται από τα πρόστιμα, αυτός είναι ο σκοπός τους, αλλά και να λειτουργούν αποτρεπτικά.

Η δεύτερη αφορά, σύμφωνα με τον Νίκο Μαυραγάνη την εισαγωγή, «εναλλακτικά ή υποχρεωτικά, ως ποινή, στις περιπτώσεις που προκαλούνται δυστυχήματα που έχουν ως συνέπεια και τραυματισμό, η υποχρεωτική συμμετοχή σε προγράμματα εξυπηρέτησης των ανθρώπων που έχουν υποστεί κακώσεις σωματικές, βλάβες ή μόνιμες αναπηρίες, από τροχαία, των ατόμων που είχαν συμμετοχή σε αυτά».

Ο κ. Μαυραγάνης υποστηρίζει ακόμα ότι η επιβολή του προστίμου θα γίνεται μέσω των στοιχείων του TAXIS, χωρίς όμως να αποκαλύπτονται τα στοιχεία οικονομικής κατάστασης του παραβάτη. Όσον αφορά τις αιτιάσεις πως μια τέτοια διάταξη θα ήταν αντισυνταγματική, το υπουργείο διατείνεται πως κάτι τέτοιο δεν ισχύει, αφού θα βασίζεται στην αρχή της αναλογικότητας.

Τονίζεται τέλος πως ακόμα όλες οι αλλαγές είναι υπό συζήτηση, πως τίποτα δεν θα εφαρμοστεί αν δεν υπάρχει ευρεία συναίνεση και πως δεν υπάρχει πρόθεση αιφνιδιασμού.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης