Μετρό: Σαν σήμερα, πριν από 42 χρόνια....
Στις 29 και στις 30 Ιανουαρίου του 2000, οι επιβάτες μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν το μετρό της Αθήνας εντελώς δωρεάν!
Τι γιορτάζαμε; Εκτός από την έναρξη της νέας χιλιετίας, εγκαινιάζαμε και τη λειτουργία του Μετρό και συγκεκριμένα, των δύο νέων γραμμών του μετρό της Αθήνας. Αυτό που συνέβη εκείνο το ιστορικό, τελικά, Σαββατοκύριακο, ξεπέρασε τις προσδοκίες. Εκατοντάδες χιλιάδες κόσμου πλημμύρισαν τους 14 απαστράπτοντες σταθμούς, η κατασκευή των οποίων είχε ξεκινήσει το 1992.
Ο κόσμος που είχε επισκεφθεί ως το μεσημέρι το νέο δίκτυο του μετρό, είχε φτάσει το 1.000.000!
Η ιστορία βέβαια ξεκινάει πολύ πιο παλιά... Το 1958. Και συγκεκριμένα, σαν σήμερα, στις 30 Νοεμβρίου του 1958, υποβάλλεται στον υπουργό Δημοσίων Έργων της κυβέρνησης Καραμανλή, Σόλωνα Γκίκα, η μελέτη για την κατασκευή του Μετρό των Αθηνών, το οποίο «θα κατασκευαστεί προσεχώς και κατά τμήματα». Το «προσεχώς» βέβαια, σήμαινε αρκετά χρόνια μετά....
Προσεχώς το 2025...
Τον Νοέμβριο του 2008. η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ επαναδημοπράτησε τον Διαγωνισμό για την επέκταση της Γραμμής 3 προς τα Δυτικά Προάστια. Μία υπόγεια σήραγγα μήκους 7,6χλμ. 6 σύγχρονοι σταθμοί. Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και τερματισμός στο Δημοτικό Θέτρο του Πειραιά! Προσεχώς....
Επίσης, ΠΡΟΣΕΧΩΣ... μέσα στο πρώτο πεντάμηνο του 2017 δημοπρατείται το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 του μετρό. Η γραμμή Άλσος Βεϊκου- Γουδή, που θα μετρά 14 σταθμούς. Το έργο, να αναβαθμίσει σημαντικά τη ζωή στο Λεκανοπέδιο, καθώς θα αποσυμφορήσει πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας που μέχρι σήμερα δεν έχουν πρόσβαση σε κανένα μέσο σταθερής τροχιάς.
Οι εργασίες διάνοιξης και κατασκευής υπολογίζεται να ξεκινήσουν εντός του 2018 και να ολοκληρωθούν... το 2025.