Ισπανία: Αποχή από το homework ολόκληρο τον Νοέμβριο
Οι γονείς στην Ισπανία απεργούν! Τον λόγο όμως δεν μπορείτε να τον φανταστείτε...
Δεν απεργούν επειδή τα σχολεία δεν έχουν δασκάλους και καθηγητές, δεν απεργούν επειδή τα σχολεία δεν έχουν βιβλία, απεργούν, όμως, γιατί τα παιδιά έχουν μεγάλο φόρτο εργασίας για το σπίτι.
Οι Ισπανοί γονείς θεωρούν ότι ο υπερβολικός φόρτος εργασίας, μετά το σχολικό ωράριο, καταστρέφει την καθημερινότητα των παιδιών, χωρίς να βελτιώνει τις επιδόσεις τους. Αυτό προκύπτει και από τις έρευνες που συγκρίνουν τις επιδόσεις μαθητών στην Ισπανία, με τους μαθητές άλλων χωρών.
EUROKINISSI/Κώστας Μάντζιαρης
Ο χρόνος μελέτης των Ισπανών μαθητών είναι περίπου 6,5 ώρες έτσι η Ένωση γονέων και Κηδεμόνων,κάλεσε τα μέλη της, τους Ισπανούς γονείς, δηλαδή, να απέχουν από τις σχολικές εργασίες, ολόκληρο τον Νοέμβριο!
Αυτή η ιδιότυπη απεργία κηρύχθηκε από την ισπανική Συνομοσπονδία Ενώσεων Πατέρων και Μητέρων Μαθητών (CEAPA) και ισχύει για όλα τα Σαββατοκύριακα του μήνα. Η CEAPA εκπροσωπείται σε 12.000 από τα 18.000 δημόσια σχολεία όπου φοιτούν μαθητές ηλικίας από 6 έως 18 ετών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΙΩΤΑ ΚΟΡΜΠΑΚΗ
Ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Χοσέ Λουίς Πάθος μίλησε στο Γαλλικό Πρακτορείο CEAPA: "είμαι απολύτως πεπεισμένη ότι οι σχολικές εργασίες είναι "επιζήμιες" επειδή δυσχεραίνουν την ολοκληρωμένη ανάπτυξη των παιδιών καθώς προσφέρουν μόνο καθαρά "ακαδημαϊκές" γνώσεις".
Η Ισπανία βρίσκεται στην πέμπτη θέση μεταξύ 38 χωρών σε ό,τι αφορά την ποσότητα των σχολικών εργασιών που δίνονται στους μαθητές για το σπίτι. Ακόμη περισσότερες εργασίες κάνουν μόνο οι μαθητές στη Ρωσία, την Ιταλία, την Ιρλανδία και την Πολωνία, σύμφωνα με μια πρόσφατη έκθεση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης για το θέμα αυτό.
Οι επιδόσεις των Ισπανών μαθητών όμως στα μαθηματικά, την ανάγνωση και τις επιστήμες δεν φτάνουν ούτε στο μέσον όρο των συνομηλίκων τους των άλλων χωρών, αναφέρει η έκθεση Evaluation Pisa. Παράλληλα, το ποσοστό των μαθητών που εγκαταλείπουν το σχολείο είναι διπλάσιο σε σύγκριση με των άλλων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Πηγή: EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
Λιγότερο διάβασμα στο σπίτι σε Φιλανδία και Νότια Κορέα
Από την άλλη πλευρά, τα παιδιά στη Φινλανδία ή τη Νότια Κορέα έχουν καλές επιδόσεις μολονότι ο χρόνος που τους χρειάζεται για να ολοκληρώσουν τις εργασίες που τους δίνονται για το σπίτι δεν ξεπερνούν τις 3 ώρες την εβδομάδα (ο μέσος όρος στις χώρες του ΟΟΣΑ είναι 4,9 ώρες)
Πηγή: EUROKINISSI / ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
Ναι στην κριτική σκέψη, όχι στην αποστήθιση
"Δεν θα πρέπει να μαθαίνουμε στα παιδιά να παπαγαλίζουν αλλά να χειρίζονται τις πληροφορίες, να αναπτύσσουν κριτική σκέψη, να μπορούν να ξεχωρίζουν τις σωστές από τις λάθος πληροφορίες", είπε ο Πάθος, τονίζοντας ότι "η κοινωνία έχει αλλάξει σε βάθος αλλά η ατμόσφαιρα στις σχολικές αίθουσες παραμένει η ίδια".
Πηγή: EUROKINISSI / ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ