ΕΛΛΑΔΑ

Επί τάπητος το σχέδιο για εξορθολογισμό του ΟΑΣΘ

Επί τάπητος το σχέδιο για εξορθολογισμό του ΟΑΣΘ
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΝΙΚΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗΣ

Για δέκατη μέρα δεν κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη αστικά λεωφορεία, καθώς οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας.

Μάλιστα σήμερα Δευτέρα κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους και από το πρωί πραγματοποιούν καθιστική διαμαρτυρία έξω από τα γραφεία του Οργανισμού στη Θεσσαλονίκη, επί της οδού Παναστασίου, στη Χαριλάου, διεκδικώντας δεδουλευμένα τριών μηνών (Ιουλίου, Αυγούστου, Σεπτεμβρίου).

Την ίδια ώρα διεξάγεται συνάντηση στα γραφεία του ΟΑΣΘ, μεταξύ του προέδρου του οργανισμού, Χρήστου Στεφανίδη, και των νομικών συμβούλων, προκειμένου να διερευνηθεί με ποιο ένδικο άλλο μέσο θα μπορούσε να παύσει η επίσχεση εργασίας, που κοστίζει ημερησίως για την επιχείρηση 170.000 ευρώ.

Κρίσιμες ώρες για το μέλλον του ΟΑΣΘ

Πάντως, οι επόμενες ώρες κρίνονται ιδιαίτερα κρίσιμες για το μέλλον του Οργανισμού, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, και αν και ακόμα δεν έχει οριστικοποιηθεί η συνάντηση που έχει ζητηθεί με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστο Σπρίτζη, δεν αποκλείεται τις αμέσως επόμενες ημέρες να γίνει.

Το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΘ έχει ήδη προχωρήσει στον σχεδιασμό ενός ολοκληρωμένου και ρεαλιστικού σχεδίου οριστικής τακτοποίησης των εκατέρωθεν υποχρεώσεων και δικαιωμάτων, μεταξύ Δημοσίου και επιχείρησης, με στόχο τη θεσμοθέτηση από 1ης Ιανουαρίου του 2017 νέας τιμολογιακής πολιτικής, αν και, σύμφωνα με τον Οργανισμό, πάλι μικρότερης από την ισχύουσα σε Αθήνα και στα λοιπά ΚΤΕΛ της χώρας.

Υπενθυμίζεται ότι στα σχέδιά του για τον εξορθολογισμό στα δρομολόγια που εκτελούνται ήδη και για τον επαναϋπολογισμό των δαπανών, αναφορικά με τη μισθοδοσία των εργαζομένων και την πληρωμή των μετόχων του ΟΑΣΘ, αναφέρθηκε το Σάββατο 24/9 στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του διοικητικό συμβουλίου του οργανισμού, Χρήστος Στεφανίδης.

Αλλαγές σε εισιτήρια, κάρτες και δρομολόγια

Η τιμολογιακή πολιτική που σχεδιάζεται να ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου του 2017, θα είναι τριζωνική και δεν θα αφορά μεγάλες αλλαγές από αυτή που εφαρμόζεται.

Ενδεικτικά ο πρόεδρος του διοικητικό συμβουλίου του οργανισμού, Χρήστος Στεφανίδης ανέφερε ότι, για τους χρήστες της αστικής συγκοινωνίας που διανύουν ως και 6χλμ, το κόστος του εισιτηρίου από 1 ευρώ που είναι σήμερα θα κυμαίνεται στα 0,97-0,98 λεπτά, από 6χλμ ως και 15 χλμ θα ανέρχεται στο 1 ευρώ, όπως είναι και σήμερα, από 15 χλμ ως και 25 χλμ στο 1,15-1,17 ευρώ (ελαφρά αυξημένο) και από 25 χλμ και απεριόριστα θα παραμείνει στα 2 ευρώ.

Αναπροσαρμογές και στη μηνιαία κάρτα που προμηθεύονται οι χρήστες της αστικής συγκοινωνίας στον νομό Θεσσαλονίκης, αναμένεται να ισχύσουν από το νέο έτος και όπως είπε ο κ. Στεφανίδης, «ύστερα από επτά χρόνια που δεν έχει γίνει καμία αλλαγή στην τιμή της, σχεδιάζουμε να αυξήσουμε το κόστος της από τα 30 σε 47ευρώ - 48 ευρώ. Καμία αλλαγή δεν προβλέπεται στην τιμή των καρτών εξαμήνου και έτους».

Σχετικά με τον εξορθολογισμό των δρομολογίων του ΟΑΣΘ, τόνισε ότι οι επεκτάσεις που αποφασίστηκαν το 2003 και το 2011 καταγράφουν πληρότητες 10%-15% και άρα «πρέπει να γίνουν αναπροσαρμογές». Στο πλαίσιο αυτό, είπε, θα ενισχυθούν με περισσότερα δρομολόγια οι γραμμές του κέντρου, που παρουσιάζουν πληρότητες άνω του 35%.

Ενδεικτικά ανέφερε τις γραμμές των 3,8, 10, 31,57 και 58. Όπως διευκρίνισε, οι γραμμές που παρουσιάζουν πληρότητα άνω του 35% θα ενισχυθούν με ένα ακόμα λεωφορείο, με πληρότητα 45% - 60% με δύο αστικά και με 60% με τρία λεωφορεία.