ΤΑΙΠΕΔ: Δεν έχει ξεκινήσει συζήτηση για το μοντέλο παραχώρησης της Εγνατίας Οδού
Διαψεύδει κατηγορηματικά το ΤΑΙΠΕΔ τους ισχυρισμούς περί παραχώρησης του ολοκληρωμένου και υπερσύγχρονου αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτες. Σύμφωνα με το Ταμείο, οι ισχυρισμοί δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, καθώς η συζήτηση για το μοντέλο παραχώρησης της Εγνατίας Οδού δεν έχει καν ξεκινήσει.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με δημοσίευμα της Εφημερίδας των Συντακτών με τίτλο «Έγκλημα στην Εγνατία Οδό», οι όροι παραχώρησης δεν έχουν γίνει γνωστοί, ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν ότι προβλέπεται 40χρονη παραχώρηση με κατ΄αποκοπήν τίμημα 100 εκατομμύρια ευρώ, που θα κατατεθεί κατευθείαν στο ταμείο του εξωτερικού για την εξυπηρέτηση του χρέους, καθώς και ποσοστό για το Δημόσιο από τα ετήσια έσοδα από τα διόδια.
Αντίθετοι εμφανίζονται και οι εργαζόμενοι στην Εγνατία Οδό, οι οποίοι χαρακτηρίζουν οικονομικό έγκλημα την παραχώρησή της σε ιδιώτες.
Τα έργα στον αυτοκινητόδρομο, ο οποίος ενώνει την Αλεξανδρούπολη με την Ηγουμενίτσα, κόστισαν 6,5 δισ. ευρώ. Το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησης εξασφαλίστηκε από εθνικούς και κοινωνικούς πόρους, καθώς και από δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων που δόθηκε με χαμηλό επιτόκιο και μακροχρόνια περίοδο εξόφλησης.
Παράλληλα, το 2006, με κυβερνητική υπόδειξη, η δημόσια εταιρεία «Εγνατία Οδός», υποχρεώθηκε να πάρει δάνειο ύψους 1,2 δισ. ευρώ από εμπορική τράπεζα για να αποπληρώσει τα υπολειπόμενα έργα που δεν μπόρεσαν να εξασφαλίσουν κοινοτικές χρηματοδοτήσεις καθώς προχωρούσαν με υπερβάσεις προϋπολογισμών και χρονοδιαγραμμάτων.
Σήμερα τα έσοδα από τους επτά σταθμούς διοδίων ξεπερνούν τα 50 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο. Οι τιμές είναι 50% χαμηλότερες σε σχέση με αυτές που ισχύουν στους υπόλοιπους υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομους.