Επιστρατεύονται και γερανοί για τις λεωφορειολωρίδες
Σειρά μέτρων σχεδιάζει να λάβει η διοίκηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ) προκειμένου να αναστρέψει τη φθίνουσα πορεία και την απαξίωση των μέσων μαζικής μεταφοράς της πρωτεύουσας.
Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάζεται η επαναφορά δέκα γερανών στις λεωφορειολωρίδες, με σκοπό να απομακρύνουν τα οχήματα που σταθμεύουν σε αυτές, αλλά και να λειτουργήσουν αποτρεπτικά σε ότι αφορά την κατάληψή τους, από ΙΧ και ταξί.
Χαρακτηριστική είναι, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Τα Νέα, η περίπτωση του Πειραιά όπου Ι.Χ και ταξί, όχι μόνο κινούνται παράνομα μέσα στις λεωφορειολωρίδες αντίθετης ροής, αλλά τις χρησιμοποιούν και για στάθμευση!
Μάλιστα, για την αποτελεσματική φύλαξη των λεωφορειολωρίδων της Αττικής, των οποίων το συνολικό μήκος ανέρχεται σε περίπου 52 χιλιόμετρα, η διοίκηση του ΟΑΣΑ ετοιμάζεται να υπογράψει σχετικό μνημόνιο με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
Επιπλέον η διοίκηση του ΟΑΣΑ σχεδιάζει και προσλήψεις νέων ελεγκτών κομίστρου για την αντιμετώπιση του προβλήματος της εισιτηριοδιαφυγής. Συγκεκριμένα προωθεί τη δημιουργία ενιαίου σώματος ελεγκτών κομίστρου. Ήδη, έχει ζητηθεί η πρόσληψη 160 ελεγκτών, προκειμένου να ενισχυθεί ο έλεγχος των εισιτηρίων σε λεωφορεία και τρόλεϊ, ο οποίος σήμερα είναι υποτυπώδης και γίνεται μόνον από 20 ελεγκτές.
Την ίδια στιγμή, με στόχο να συμπιέσει το λειτουργικό κόστος των συγκοινωνιακών επιχειρήσεων, προωθεί εκτεταμένες συγχωνεύσεις-ενοποιήσεις ομοειδών υπηρεσιών και τομέων, οι οποίοι σήμερα λειτουργούν ξεχωριστά ανά συγκοινωνιακό φορέα (Οδικές Συγκοινωνίες – Σταθερές Συγκοινωνίες).
Παράλληλα, η διοίκηση του ΟΑΣΑ ανακοίνωσε ότι επεξεργάζεται σχέδιο για την κυκλοφορία και ηλεκτρικών λεωφορείων στο κέντρο της Αθήνας με στόχο την μείωση της ρύπανσης. Επίσης, διερευνά την εγκατάσταση ειδικών συστημάτων στα τρόλεϊ που θα μετρούν την ατμοσφαιρική ρύπανση, καθώς και την εγκατάσταση στα λεωφορεία άλλων συστημάτων που ελέγχουν τη συμπεριφορά των κινητήρων τους και θα μειώνουν την κατανάλωση καυσίμων.