ΕΛΛΑΔΑ

Πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο τα τροχαία στην Ελλάδα - Θλιβερή «πρωτιά» της Κρήτης

Πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο τα τροχαία στην Ελλάδα - Θλιβερή «πρωτιά» της Κρήτης

Κατεστραμμένο όχημα μετά από τροχαίο δυστύχημα

AΠΕ-ΜΠΕ /ΜΠΟΥΓΙΩΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

Υψηλότερος από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο το 2023 είναι ο αριθμός των τροχαίων δυστυχημάτων στην Ελλάδα, με τα περισσότερα να καταγράφονται στην Κρήτη, ενώ ακολουθεί η Ρόδος, αλλά και η Αττική.

Ειδικότερα, ο αριθμός των θανατηφόρων συγκρούσεων στην άσφαλτο ανά ένα εκατομμύριο κατοίκων ανέρχεται σε 68 έναντι 51 που είναι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του εθελοντικού συλλόγου πρόληψης τροχαίων ατυχημάτων (Ε.Σ.Υ. ΠΡΟ.ΤΑ), Γιάννης Λιονάκης σημείωσε πως «στη χώρα μας στη μετά Covid-19 εποχή όπου εξαιτίας του περιορισμού της κυκλοφορίας είχαμε μια αισθητή μείωση των τροχαίων, σιγά σιγά επανερχόμαστε στις προ της οικονομικής κρίσης εποχές, στην πρώτη δεκαετία του 2000».

«Ο μέσος όρος των τροχαίων στη χώρα μας το 2023 ήταν 68 νεκροί ανά εκατομμύριο κατοίκων τη στιγμή που ο μέσος Ευρωπαϊκός όρος ήταν 51. Αυτό δείχνει -και με την αυξητική τάση που υπάρχει φέτος- ότι θα ξεπεράσουμε τους 70 νεκρούς ανά εκατομμύριο και ότι κινούμαστε ολοταχώς προς ένα θλιβερό πισωγύρισμα» συμπλήρωσε.

Οι περιοχές με τα περισσότερα τροχαία

Παράλληλα, ανέφερε πως τα Χανιά, το Ρέθυμνο, η Ρόδος και η Αττική είναι οι περιοχές με τα περισσότερα τροχαία στη χώρα μας. Η Κρήτη φέτος όπως εξελίσσονται τα πράγματα θα είναι στις πέντε χειρότερες περιοχές της Ευρώπης.

Αναφερόμενος συγκεκριμένα στην Κρήτη επισήμανε ότι «Μια κακώς εννοούμενη μαγκιά, η υψηλή χρήση οινοπνεύματος κατά την οδήγηση και οι υψηλές ταχύτητες στο χειρότερο οδικό δίκτυο της χώρας μας φέρνουν τραγικά αποτελέσματα. Ήδη το νησί μας μετράει 100 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων».

Οι βασικές αιτίες

Την ίδια ώρα, υπογράμμισε πως «η πρόκληση ενός τροχαίου συμβάντος είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων».

«Κατά κύριο όμως λόγο και σε ποσοστό πάνω από 90% ευθύνεται η ανθρώπινη οδηγική συμπεριφορά. Τα τροχαία είναι ένα βαθιά συμπεριφορικό ζήτημα του οποίου η περιστολή πρέπει να ξεκινήσει από το μαιευτήριο. Οι ανθρώπινες οντότητες διαμορφώνονται στην ηλικία των 2 με 6 ετών» τόνισε.

«Εμείς εκεί το μόνο που κάνουμε είναι οι οικογένειες να αποτελούν το κακό παράδειγμα όντας έτσι οι αδύναμοι κρίκοι στην απαίτηση για μια ασφαλή οδηγική συμπεριφορά στο μέλλον με την καλύτερη εκπαίδευση και τις καλύτερες παραστάσεις και ύστερα έχουμε μια αδυναμία να υιοθετήσουμε στο ωρολόγιο πρόγραμμα της εκπαίδευσης από το νηπιαγωγείο ακόμα του μαθήματος της κυκλοφοριακής αγωγής» πρόσθεσε.

«Αν θέλουμε να αλλάξουμε το κακό που μας συμβαίνει πρέπει να υιοθετήσουμε κατά κύριο λόγο καλές οικογενειακές και εκπαιδευτικές πρακτικές».

«Καμπανάκι» για την εορταστική περίοδο

«Πάντα κατά την περίοδο των εορτών συμβαίνει να διανύουμε περισσότερα χιλιόμετρα. Αυτό από την μια, οι καιρικές συνθήκες, μεγαλύτερη κατανάλωση οινοπνεύματος, η υπερβολική κατανάλωση φαγητού και η παράσυρση από το γιορτινό κλίμα των ημερών από την άλλη, φέρνουν συνήθως άσχημα αποτελέσματα» δήλωσε για την επαγρύπνηση ενόψει εορτών.

«Δεν εφησυχάζουμε στις πόλεις, δεν τρέχουμε με υψηλές ταχύτητες, δεν μιλάμε στο κινητό, δεν παραβιάζουμε την προτεραιότητα των άλλων, ξεκινάμε για τον προορισμό μας μισή ώρα νωρίτερα για να μην πιεζόμαστε από το χρόνο» ανέφερε.

«Φοράμε ζώνη, κράνος και δένουμε τα παιδιά μας στο σωστό κάθισμα. Αν αυτά τα βασικά τηρήσουμε θα είναι καλύτερες οι μέρες μας από πλευράς τροχαίων» κατέληξε.