Τι συνέβη χθες στο μετρό Θεσσαλονίκης- Το τεχνικό πρόβλημα και το πρωτόκολλο που ακουλουθήθηκε
Απαντήσεις για τι τι πραγματικά συνέβη στο το περιστατικό της ακινητοποίησης συρμού στο μετρό Θεσσαλονίκης το απόγευμα του Σαββάτου που προκάλεσε σειρά αντιδράσεων δίνουν ειδικοί του χώρου των μεταφορών.
Συγκεκριμένα, αναφέρουν ότι για την αντιμετώπιση του περιστατικού ακολουθήθηκε ακριβώς το πρωτόκολο που προβλέπεται σε τέτοιες περιπτώσεις, με βάση ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που έχει εκπονηθεί και ισχύει στο σύνολο των υπερσύγχρονων μετρό στο κόσμο, που λειτουργούν με σύγχρονη τηλε-διοικηση , όπως ακριβώς συμβαίνει και στο Μετρο Θεσσαλονίκη.
Αναλυτικά, όπως αναφέρουν, με μοναδικό στόχο την προστασία της ανθρώπινης ζωής, μέσω της πιστής τήρησης των πρωτοκόλλων ασφαλείας, αργά το απόγευμα του Σάββατου, η εταιρεία διαχείρισης της λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης ενεργοποίησε αυτόματα όλους τους προβλεπόμενους μηχανισμούς, με αποτέλεσμα να μην υπάρξει κανένα απολύτως πρόβλημα ασφαλείας για τους επιβάτες.
Όπως τονίζουν, όλα όσα συνέβησαν, ήταν μέρος ενός ολοκληρωμένου σχεδίου που έχει εκπονηθεί και ισχύει στο σύνολο των υπερσύγχρονων μετρό στο κόσμο, που λειτουργούν με σύγχρονη τηλε-διοικηση, όπως ακριβώς συμβαίνει και στο Μετρο Θεσσαλονίκη.
Και προσθέτουν πως απολύτως χαρακτηριστικά είναι τα όσα συνέβησαν μέσα σε πολύ λίγο χρόνο. Συγκεκριμένα, στις 17:59 το απόγευμα του Σαββάτου στο μετρό της πόλης σημαίνει συναγερμός. Μία υπόνοια βραχυκυκλώματος που αναφέρεται στο κέντρο λειτουργίας κινητοποιεί το προσωπικό. Άμεσα και αυτόματα όπως προβλέπεται από τους κανόνες ασφαλείας διακόπτεται η ηλεκτροδότηση προκειμένου να μην υπάρξει κανένα ζήτημα με την ασφάλεια των επιβατών. Ο συρμός ανάμεσα στους σταθμούς «Φλέμινγκ» και «Ευκλείδης» ακινητοποιείται.
Συντεταγμένη απομάκρυνση επιβατών
Εξειδικευμένο προσωπικό της εταιρείας σπεύδει στο σημείο ακινητοποίησης του συρμού. Σύμφωνα με τα πρωτόκολλα ασφαλείας , οι ελεγκτές ανοίγουν με ασφάλεια τις πόρτες του συρμού και απομακρύνουν συντεταγμένα και με ηρεμία τους επιβάτες προς τον επόμενο σταθμό, μέσω του κατασκευασμένου – γι αυτόν ακριβώς τον λόγο – πεζοδιαδρομου που βρίσκεται σε ασφαλές σημείο εντός των σηράγγων και κατά μήκος της συνολικής διαδρομής.
Οι επιβάτες – συνοδεία του προσωπικού - φτάνουν , μετα από λίγα λεπτά στον επόμενο σταθμό, χωρίς να έχει συμβεί το παραμικρό.
Προτεραιότητα σύμφωνα με το πρωτόκολλο ασφαλείας είναι οι επιβάτες να μην παραμείνουν επί ώρα κινητοποιημένοι και εγκλωβισμένοι στο συρμό κάτι που θα μπορούσε να δημιουργήσει πανικό, εντάσεις και πιθανούς τραυματισμούς .
Για το λόγο αυτό και παρά το γεγονός ότι δεν υπήρξε κίνδυνος για την ασφάλεια, το πρωτόκολλο τέθηκε άμεσα σε ισχύ, το οποίο και προβλέπει πως μέσω του πεζοδρομίου που υπάρχει παράλληλα με τις ραγές του μετρό, και έχει κατασκευαστεί από την ανάδοχο εταιρεία, οι επιβάτες συνοδεία υπαλλήλων θα πρέπει να μεταφερθούν συντεταγμένα στον επόμενο σταθμό. Όπως και έγινε.
Η ανακοίνωση της THEMA
«Από το συμβάν δεν προέκυψε κανένα πρόβλημα ασφαλείας για τους επιβάτες και οι διαδικασίες οι οποίες ακολουθήθηκαν ήταν οι προβλεπόμενες από τα πρωτόκολλα τα οποία έχουν υποβληθεί σε αυστηρότατους ελέγχους και στην πιο έγκυρη πιστοποίηση. Η εταιρεία ΤΗΕΜΑ εγγυάται την ασφάλεια του συστήματος και τη μεγαλύτερη δυνατή διαθεσιμότητα του δικτύου» αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.
Να σημειωθεί ότι αντίστοιχα πρωτόκολλα έχουν εφαρμοστεί με επιτυχία σε αντίστοιχα περιστατικά που σημειώθηκαν στα μετρό του Μιλάνου και του Σίδνεϋ που θεωρούνται – μαζί με την Θεσσαλονίκη - τα πλέον σύγχρονα και ασφαλή παγκοσμίως.