Διεθνής βράβευση για τον Έλληνα φωτογράφο Άρη Μεσσήνη
Ο Άρης Μεσσήνης ήταν από τους ανθρώπους που έζησε από κοντά την κορύφωση της προσφυγικής κρίσης στη Μυτιλήνη, το περασμένο έτος και μέσα από τον φακό του έδειξε σε όλο τον κόσμο το δράμα που εξελισσόταν στο νησί.
Για αυτή τη δουλειά του, ο Έλληνας φωτογράφος του Γαλλικού Πρακτορείου τιμήθηκε με το βραβείο Visa d' or "News" του διεθνούς φεστιβάλ φωτοειδησεογραφίας Visa pour Image στο Περπινιάν της νότιας Γαλλίας.
«Κατέγραψα τον αγώνα τους για μια καλύτερη ζωή», δήλωσε ο Άρης Μεσσήνης παραλαμβάνοντας το βράδυ του Σαββάτου το βραβείο, με το AFP να κερδίζει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το μεγαλύτερο βραβείο αυτού του φεστιβάλ, που θεωρείται το "μεγάλο ραντεβού της φωτοειδησεογραφίας".
Facebook/Georgios Markoulakis
«Ο φωτογράφος μας Άρης Μεσσήνης έκανε μια αξιοσημείωτη δουλειά πάνω στους μετανάστες μ' αυτή τη δυνατή και συγκινητική σειρά φωτογραφιών που αναστατώνει τον θεατή», ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Γαλλικού Πρακτορείου Εμμανουέλ Ογκ. «Αυτό το Visa d' or ανταμείβει επίσης το σύνολο των ομάδων του AFP που καλύπτουν παντού στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή τη μεταναστευτική κρίση», πρόσθεσε.
Υπεύθυνος φωτογραφίας στο γραφείο του Γαλλικού Πρακτορείου στην Αθήνα, ο 39χρονος Άρης Μεσσήνης, γιος φωτορεπόρτερ, εργάζεται από το 2003 για το AFP. Η λιβυκή κρίση και κυρίως η μάχη της Σύρτης ήταν το 2011 ο πρώτος πόλεμος που κάλυψε.
Facebook/Georgios Markoulakis
Για την κάλυψη αυτή, τιμήθηκε το 2012 με το βραβείο Bayeux-Calvados των πολεμικών ανταποκριτών. Στη συνέχεια κάλυψε τον πόλεμο στη Συρία ενώ συνέχιζε παράλληλα να καλύπτει την ελληνική επικαιρότητα.
Μετά, το καλοκαίρι του 2015, η Μυτιλήνη βρέθηκε στο επίκεντρο της μεταναστευτικής κρίσης. «Αυτό που με σοκάρει περισσότερο στην κάλυψη αυτού του θέματος είναι ότι σκέπτομαι πως δεν βρισκόμαστε σε πολεμική ζώνη. Δουλεύουμε σε ζώνη ειρήνης. Όμως τα συναισθήματα που περνούν από τον φακό μου είναι άξια μιας πολεμικής σκηνής», είχε γράψει στο blog του πρακτορείου.
Facebook/Georgios Markoulakis
Και συνέχισε: «Είναι δύσκολο επίσης να πρέπει να μεταδώσεις τα βάσανα των ανθρώπων, τον πόνο τους, ενώ ο δεν διατρέχεις ο ίδιος κανέναν κίνδυνο. Όταν καλύπτεις έναν πόλεμο, απειλείσαι κι εσύ, είσαι λοιπόν κατά κάποιον τρόπο πιο πολύ στην ίδια θέση με τους ανθρώπους που φωτογραφίζεις».
«Όμως εδώ δεν κινδυνεύεις καθόλου. Γι' αυτό συχνά αφήνω τη μηχανή και βοηθάω. Είναι μια ανάγκη», ανέφερε στο ίδιο κείμενο.