ΕΛΛΑΔΑ

Κέντρα Διά Βίου Μάθησης: Έχασαν τη μάχη με το ΣτΕ και θα λειτουργούν με αυξημένες προϋποθέσεις

INTIME

Απορρίφθηκε η προσφυγή των ιδιωτικών Κέντρων Διά Βίου Μάθησης (Κ.Δ.Β.Μ.) με την οποία ζητούσαν από το Συμβούλιο της Επικρατείας την ακύρωση της απόφασης του υπουργείου Παιδείας για τον «καθορισμό των όρων, προϋποθέσεων και διαδικασίας για τη χορήγηση, την τροποποίηση, τη μεταβίβαση και την ανανέωση άδειας Κ.Δ.Β.Μ. σε φυσικά, νομικά πρόσωπα και ενώσεις προσώπων».

Τα Κ.Δ.Β.Μ. είναι πάροχοι υπηρεσιών μη τυπικής εκπαίδευσης, γενικής εκπαίδευσης ενηλίκων, συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης επαγγελματικού προσανατολισμού και συμβουλευτικής και διακρινόντουσαν πό το 2012 έω το 2020 σε επίπεδα 1 και 2, με βάση την κτηριολογική τους υποδομή, τον εξοπλισμό, το προσωπικό, τον αριθμό των καταρτιζομένων, κ.λπ.

Όμως στις διατάξεις των άρθρων 52 επ. του ν. 4763/2020 καταργήθηκε η διάκριση των Κ.Δ.Β.Μ. σε επιπέδου 1 και επιπέδου 2, η οποία είχε εισαχθεί με το ν. 4093/2012 και ρυθμίσθηκαν ενιαίως για όλα τα Κ.Δ.Β.Μ. οι προϋποθέσεις για την ίδρυση και λειτουργία τους.

Στο ΣτΕ είχαν προσφύγει η Πανελλήνια Ένωση Κέντρων Μάθησης και επτά εταιρείες που λειτουργούν με τη μορφή Κ.Δ.Β.Μ. και ζητούσαν να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη απόφαση κατά το μέρος που αυτή αφορά την εφαρμογή των ρυθμίσεων του ν. 4763/2020 περί Κ.Δ.Β.Μ., τις οποίες εξειδικεύει, στα ήδη λειτουργούντα Κ.Δ.Β.Μ.

Με τον επίμαχο νόμο, όπως υποστήριζαν οι προσφεύγοντες, στα Κ.Δ.Β.Μ. επιπέδου 1 θεσπίστηκαν αυξημένες απαιτήσεις λειτουργιάς τους, επί ποινή ανακλήσεως της άδειας λειτουργίας, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να μην μπορούν να ανταποκριθούν στις αυξημένες οικονομικές απαιτήσεις και δαπάνες που συνεπάγεται η λειτουργία τους, κάτι το οποίο όμως είναι αντίθετο σε συνταγματικές αρχές και την Ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Το Δ΄ Τμήμα του ΣτΕ (1710/2024) με πρόεδρο την αντιπρόεδρο Σπυρισούλα Χρυσικοπούλου και εισηγήτρια την σύμβουλο Επικρατείας Ουρανία Νικολαράκου, έκρινε ότι το γεγονός ότι τα Κ.Δ.Β.Μ. Επιπέδου 1 αδειοδοτήθηκαν και λειτούργησαν βάσει του προϊσχύσαντος νομοθετικού καθεστώτος δεν εμποδίζει, κατ’ αρχήν, το νομοθέτη να μεταβάλει τις προϋποθέσεις λειτουργίας τους, εφ’ όσον τούτο υπαγορεύεται από την ανάγκη εξυπηρέτησης σκοπού δημοσίου συμφέροντος» και συνεχίζει:

«Με τις διατάξεις του ν. 4763/2020 σκοπήθηκε η συνολική αναδιάρθρωση και αναβάθμιση του τομέα της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και διά βίου μάθησης, ως μέσο για την επίτευξη στόχων αναπτυξιακής και κοινωνικής πολιτικής και πολιτικής προώθησης της απασχόλησης.

Προκειμένου δε ο σκοπός αυτός να εξυπηρετηθεί συστηματικά και αποτελεσματικά κρίθηκε αναγκαία η προσαρμογή στο νέο νομοθετικό καθεστώς και των ήδη λειτουργούντων παρόχων των σχετικών υπηρεσιών».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης