Ελεύθερες παραλίες: Μέσω του My Coast οι καταγγελίες - Δημιουργείται Μητρώο Συμβάσεων Παραχώρησης
Aπό το κίνημα της παραλίας, φτάνουμε στην αυστηροποιήση του πλαισίου για τις παραλίες, μέσω της δημιουργίας ειδικού Μητρώου Συμβάσεων Παραχώρησης, το οποίο θα υποστηρίζει τη διενέργεια δημοπρασιών και την παρακολούθηση συμμόρφωσης με τους όρους παραχώρησης.
Εξάλλου αναμένεται η ενεργοποίση του νέου app καταγγελιών για τις παραλίες μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας My Coast του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, μέσω της οποίας οι πολίτες θα μπορούν να υποβάλλουν καταγγελίες για αυθαίρετη κατάληψη αιγιαλού ή άλλων παρανομιών από επιχειρήσεις και κατοίκους.
Η εφαρμογή «MyCoast» θα διατίθεται δωρεάν στους πολίτες, προκειμένου να υποβάλουν καταγγελίες για αυθαίρετη κατάληψη αιγιαλού ή για υπέρβαση της παραχώρησης.
Ανοίγοντας την εφαρμογή, ο πολίτης θα πρέπει να εντοπίσει την περιοχή ενδιαφέροντος είτε με αναζήτηση στο χάρτη της εφαρμογής είτε «σκανάροντας» το QR code της παραχώρησης, που θα είναι αναρτημένος υποχρεωτικά σε πινακίδα στην παραλία.
Μόλις γίνει ο εντοπισμός της περιοχής θα εμφανίζεται στην οθόνη του κινητού το πολύγωνο της παραχώρησης και τα στοιχεία της (τοποθεσία, έναρξη – λήξη, χρήση, εμβαδόν).
Αν ο πολίτης διαπιστώσει αυθαίρετη κατάληψη έκτασης ή και παρακώλυση ελεύθερης πρόσβασης, μπορεί να υποβάλει τις προαναφερόμενες καταγγελίες μέσω της εφαρμογής, επιλέγοντας τη συγκεκριμένη παραχώρηση ή το συγκεκριμένο σημείο στο χάρτη, εάν δεν υπάρχει ενεργή παραχώρηση.
Ο χρήστης προσδιορίζει τον λόγο της καταγγελίας, εισάγει μια συνοπτική περιγραφή του προβλήματος και επιλέγει εάν η καταγγελία θα υποβληθεί ανώνυμα ή επώνυμα. Στην τελευταία περίπτωση, απαιτείται η σύνδεσή του με προσωπικούς κωδικούς taxisnet για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.
Οπως δήλωσε στην ΕΡΤ ο Σταύρος Στέλλας, μέλος της Κίνησης Πολιτών για Ελεύθερες παραλίες «η πλατφόρμα είναι σε θετική κατεύθυνση, είναι σε άλλο επίπεδο των ενεργειών που είχαμε κάνει εμείς προκειμένου να ελέγξουμε την παραβατικότητα πέρυσι το καλοκαίρι στις παραλίες, όμως ενέχει κινδύνους διότι οι κτηματικές υπηρεσίες είναι υποστελεχομένες και δεν μπορούν να διαχειριστούν το πλήθος των καταγγελιών από τους πολίτες».