ΕΛΛΑΔΑ

«Καμπανάκι» για τον υπερτουρισμό στη Σαντορίνη και από το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων

ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ EUROKINISSI

Σε εκτενές αφιέρωμά του το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τον υπερτουρισμό της Σαντορίνης.

«Μια από τις πιο ανθεκτικές εικόνες του καλοκαιρινού ταξιδιωτικού brand της Ελλάδας είναι το παγκοσμίως γνωστό ηλιοβασίλεμα στο νησί της Σαντορίνης, πλαισιωμένο από θαλασσίους θόλους εκκλησιών σε έναν οδοντωτό βράχο ψηλά πάνω από μια ηφαιστειακή καλντέρα. Αυτή η σκηνή έχει εμπνεύσει εκατομμύρια μαγνητάκια ψυγείου, αφίσες και αναμνηστικά – και τώρα η ουρά για να φτάσει κανείς στο σημείο από το οποίο μπορεί να το δει στο χωριό Οία στην κορυφή του βράχου μπορεί να διαρκέσει περισσότερο από 20 λεπτά», αναφέρει το AFP.

«Πρέπει να θέσουμε όρια αν δεν θέλουμε να βουλιάξουμε κάτω από τον υπερτουρισμό», δήλωσε στο AFP ο δήμαρχος Σαντορίνης Νίκος Ζώρζος, προσθέτοντας ότι πλέον δεν υπάρχει ούτε ένα επιπλέον κρεβάτι, είτε σε μεγάλα ξενοδοχεία, είτε σε ενοικιαζόμενα δωμάτια Airbnb.

Ο δήμαρχος του νησιού επισημαίνει ότι το τοπίο είναι μοναδικό και δεν πρέπει να πληγεί από νέες υποδομές. Περίπου το 1/5 του νησιού καταλαμβάνεται σήμερα από κτίρια.

Τα στοιχεία από την Ένωση Λιμένων Ελλάδος δείχνουν ότι το 2023, 800 κρουαζιερόπλοια έφεραν περίπου 1,3 εκατομμύρια επιβάτες. Η Σαντάλ Μετακίδη, Βελγίδα κάτοικος της Σαντορίνης εδώ και 26 χρόνια αναφέρει ότι τα κρουαζιερόπλοια κάνουν πολύ κακό στο νησί, ενώ όταν υπάρχουν 8 με 9 πλοία που βγάζουν καπνό, μπορεί κανείς να δει το στρώμα ρύπανσης στην καλντέρα.

Για τους έξυπνους επιχειρηματίες, το περίφημο ηλιοβασίλεμα του κυκλαδίτικου νησιού μπορεί να αποτελέσει την «κότα με τα χρυσά αβγά». «Μια εταιρεία διαφήμισε περισσότερα από 50 “ιπτάμενα φορέματα”, τα οποία έχουν μακριές ρέουσες γραμμές, προς 370 ευρώ, σε αφίσες γύρω από την Οία για όποια επιθυμεί να “νιώσει σαν Ελληνίδα θεά» ή για να βγάλει selfies», γράφει το ρεπορτάζ.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης