ΕΛΛΑΔΑ

«Συγκατάθεση» μέσω του Gov.gr - Πρώτη εφαρμογή στη σύναψη ασφαλιστήριου οχήματος

«Συγκατάθεση» μέσω του Gov.gr - Πρώτη εφαρμογή στη σύναψη ασφαλιστήριου οχήματος
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

Την ταχύτερη ολοκλήρωση διαδικασιών, όπου απαιτείται από τους πολίτες η κατάθεση εγγράφων, όπως είναι φωτοτυπίες του δελτίου ταυτότητας ή της άδειας κυκλοφορίας του οχήματός τους επιδιώκει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης μέσω της εφαρμογής της δυνατότητας παροχής συγκατάθεσης (consent) μέσω του Gov.gr Wallet για την ψηφιακή άντληση και διάθεση των δεδομένων των πολιτών.

Το πρώτο πεδίο αφορά τη σύναψη ασφαλιστηρίου συμβολαίου οχήματος και ουσιαστικά οι πολίτες δεν θα χρειάζεται να προσκομίζουν έγγραφα όπως η αστυνομική ταυτότητα και η άδεια κυκλοφορίας στην ασφαλιστική εταιρεία προκειμένου να ολοκληρώσουν τη σχετική διαδικασία. Σημειωτέον πως αυτό αφορά συνήθως την πρώτη φορά που ασφαλίζεται ένα όχημα και με αυτόν τον τρόπο θα αποφεύγονται λάθη στην καταχώρηση των στοιχείων.

Η σχετική υλοποίηση παρουσιάστηκε χθες κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου όπου συμμετείχαν οι υπουργοί Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου και Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Χρίστος Δήμας, καθώς και ο πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου. Όπως αναφέρθηκε η σχετική πλατφόρμα είναι έτοιμη και αυτό που πλέον απαιτείται είναι οι ενδιαφερόμενες ασφαλιστικές εταιρείες να προχωρήσουν με τις απαραίτητες διαδικασίες διασύνδεσης.

Όπως αναφέρθηκε, με τη νέα ψηφιακή υπηρεσία του Gov.gr Wallet οι πολίτες θα δίνουν τη ρητή συγκατάθεσή τους (consent) για τη διάθεση των απαραίτητων δεδομένων τους σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς. Με αυτόν τον τρόπο θα συναλλάσσονται άμεσα και εύκολα, επιτρέποντας την άντληση και διάθεση των συγκεκριμένων κατά περίπτωση στοιχείων τους.

Επιπλέον, όπως επισημάνθηκε, με τον τρόπο αυτό η καθημερινότητα των πολιτών διευκολύνεται σημαντικά, καθώς θα μπορούν να ολοκληρώνουν διαδικασίες από το κινητό τους τηλέφωνο, χωρίς να χρειάζεται να διακινούν έγγραφα, ούτε έγχαρτα ούτε ψηφιακά.

Στην περίπτωση της σύναψης ασφαλιστήριου συμβολαίου οχήματος η διαδικασία επιταχύνεται και για τις ασφαλιστικές εταιρείες, καθώς θα λαμβάνουν με απόλυτη ασφάλεια και εγκυρότητα τα απαραίτητα στοιχεία του πολίτη και του προς ασφάλιση οχήματος, μέσω άντλησης από τα μητρώα του δημοσίου που είναι ήδη καταχωρισμένα.

Επισημαίνεται ότι ο πολίτης θα δίνει τη συγκατάθεσή του σε κάθε βήμα της διαδικασίας τόσο για την άντληση των στοιχείων του, όσο και για τη διάθεσή τους στην ασφαλιστική εταιρεία με την οποία έχει επιλέξει να συμβληθεί.

Πιο συγκεκριμένα, αρχικά ο πολίτης θα επικοινωνεί με την ασφαλιστική εταιρεία με την οποία επιθυμεί να συνάψει συμβόλαιο ασφάλισης οχήματος. Η ασφαλιστική, αφού καταγράψει την επιθυμία του πολίτη να κάνει χρήση της νέας ψηφιακής υπηρεσίας μέσω του Gov.gr Wallet, ζητάει τα βασικά στοιχεία για να εκκινήσει την διαδικασία. Τα στοιχεία αυτά είναι ο ΑΦΜ, το ονοματεπώνυμο του πολίτη και ο αριθμός κυκλοφορίας του οχήματος που επιθυμεί να ασφαλίσει και βρίσκεται στην ιδιοκτησία του. Στη συνέχεια θα λαμβάνει ειδοποίηση (push notification) στο κινητό του από το Gov.gr Wallet μέσω του οποίου θα ενημερώνεται ότι η συγκεκριμένη εταιρεία και για τον συγκεκριμένο σκοπό που έχει αιτηθεί, ζητά τη διάθεση των απαραίτητων στοιχείων του, δηλαδή άδεια οχήματος, άδεια οδήγησης και στοιχεία κατόχου. Ο πολίτης, αν επιθυμεί να συνεχίσει, θα δίνει αρχικά τη συγκατάθεσή του για την «άντληση και προβολή» των προς διαβίβαση στοιχείων του και ακολούθως θα ελέγχει την ορθότητά τους. Έπειτα, θα χορηγεί ή όχι τη συγκατάθεση του για τη διαβίβαση αυτών των στοιχείων στο πληροφοριακό σύστημα της ασφαλιστικής εταιρείας.

Εναλλακτικά οι πολίτες θα μπορούν να παραχωρούν τη συγκατάθεσή τους πέραν του Gov.gr Wallet μέσω εφαρμογής που θα αναπτυχθεί για αυτόν τον σκοπό στο gov.gr.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε επόμενο στάδιο η υπηρεσία θα επεκταθεί και σε άλλες συναλλαγές των πολιτών με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς μεταξύ των οποίων η μίσθωση αυτοκινήτων, η σύναψη συμβολαίου με παρόχους ενέργειας και τηλεπικοινωνιών, καθώς και η εγγραφή σε βρεφονηπιακούς σταθμούς.

Η υπηρεσία υλοποιείται από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET), φορέα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ενώ τα απαιτούμενα στοιχεία θα αντλούνται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.