ΕΛΛΑΔΑ

Effie Awards Hellas 2024: Βραβεύθηκαν οι αποτελεσματικότερες καμπάνιες marketing και επικοινωνίας

Effie Awards Hellas 2024: Βραβεύθηκαν οι αποτελεσματικότερες καμπάνιες marketing και επικοινωνίας

Η Τετάρτη 10 Ιουλίου ήταν μία σημαντική ημέρα για τον κλάδο του marketing και της επικοινωνίας, καθώς έλαβε χώρα η απονομή των βραβείων Effie Awards Hellas 2024. Στο Prive της Λίμνης Βουλιαγμένης, συγκεκριμένα, δόθηκαν 26 βραβεία (1 Grand, 7 Gold, 12 Silver και 6 Bronze) σε μία χρονιά-ρεκόρ για τα βραβεία σε εθνικό επίπεδο, αφού στον διαγωνισμό κατατέθηκαν οι περισσότερες συμμετοχές από τότε που τα Effie Awards διοργανώνονται στη χώρα μας

Παρουσιαστής της μεγάλης βραδιάς ήταν ο ηθοποιός και τραγουδιστής Ζερόμ Καλούτα, ενώ το «παρών» έδωσαν ο Παύλος Μαρινάκης, Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος, ο Μανόλης Παπαπολύζος, πρόεδρος της Ένωσης Εταιριών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΔΕΕ) και η Μαριάνα Κορδοπάτη, αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Διαφημιζόμενων Ελλάδας (ΣΔΕ).

MAK-6.jpg

Συνδυασμός ομαδικότητας, δημιουργικότητας και αποτελεσματικότητας

Τα Effie Awards ιδρύθηκαν το 1968 στη Νέα Υόρκη και από τότε έχουν εξελιχθεί σε έναν παγκόσμιο θεσμό, ο οποίος αναδεικνύει τη σημασία της πραγματικής αποτελεσματικότητας μίας ιδέας. Στη χώρα μας, τα βραβεία διοργανώνονται από την Ένωση Εταιριών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΔΕΕ), σε συνεργασία με το Σύνδεσμο Διαφημιζομένων Ελλάδος (ΣΔΕ) και τον Σύλλογο Εταιριών Δημοσκόπησης και Έρευνας Αγοράς (ΣΕΔΕΑ).

Στο επίκεντρο των Effie Awards Hellas 2024, όπως συμβαίνει και διεθνώς, ήταν η βράβευση καμπανιών marketing και επικοινωνίας που εντυπωσίασαν δημιουργικά και άφησαν το στίγμα τους στην αγορά, αποφέροντας σημαντικά οφέλη στις επιχειρήσεις που τις υλοποίησαν, επιτυγχάνοντας τους στόχους τους με συγκεκριμένα, μετρήσιμα αποτελέσματα.

MAK-282.jpg

Στην αρχή της βραδιάς, ο Θάνος Βλαχόπουλος, General Manager & CFO της Solid Havas, ως πρόεδρος της κριτικής επιτροπής, υπογράμμισε πως τα παγκοσμίου κύρους βραβεία θέτουν «ως μεγάλο challenge του μάρκετινγκ, την αποτελεσματικότητα» αλλά και ότι «δεν ενδιαφέρονται μόνο για τις μοναδικές, καταπληκτικές και “άπαιχτες” ιδέες μας, αλλά κυρίως γι’ αυτές που μπορούν να μετουσιωθούν σε νούμερα, μερίδια και άλλα απτά αποτελέσματα». Και, φυσικά, στάθηκε στη δύναμη της ομάδας, καθώς «για να δουλέψει μια ιδέα και να φέρει αποτέλεσμα, χρειάζεται μια ομάδα με έναν καλό συντονιστή που πρέπει να είναι ταυτόχρονα μπροστά και δίπλα στους συνοδοιπόρους του, τους συμπολεμιστές του -και εκείνοι πρέπει να είναι ταυτόχρονα και στρατηγοί και μαθητές. Η ομάδα αυτή είναι μια οντότητα αήττητη, ανεξαρτήτως του αντικειμένου της πρόκλησης που καλείται να διαχειριστεί. Και αυτό ακριβώς, επιβραβεύεται στα Effie Awards: Η ικανότητα να γινόμαστε όλοι -ο διαφημιζόμενος, το agency, οι marketeers, τα media- μια ομάδα που, ακόμα και να θέλει, δεν μπορεί να χάσει».

Από την πλευρά του, ο Μανόλης Παπαπολύζος, πρόεδρος της ΕΔΕΕ, στάθηκε στη δημιουργικότητα που χαρακτηρίζει τις καμπάνιες. «Ενώ τα Effies είναι βραβεία αποτελεσματικότητας και οι επιτροπές δεν βλέπουν το δημιουργικό (σ.σ: κομμάτι), γιατί δεν πρέπει να επηρεάζονται από αυτό, στην πραγματικότητα νομίζω ότι κανένας δεν μπορεί να πάψει να είναι καταναλωτής. Άρα, λοιπόν, εκ των πραγμάτων, το γεγονός ότι συμπίπτουν πολλές φορές τα έργα που βραβεύονται στα Ermis να βραβεύονται και στα Effies δεν είναι τυχαίο. Είναι το αποτέλεσμα του μεγάλου impact που αφήνει πίσω το καλό δημιουργικό», τόνισε κατά τον χαιρετισμό του.

Στη συνέχεια, στη σκηνή ανέβηκε η αντιπρόεδρος του ΣΔΕ Μαριάνα Κορδοπάτη, η οποία σχολίασε πως, για την ίδια, τα Effie Awards είναι τα πιο σημαντικά βραβεία του marketing και της επικοινωνίας καθώς «αναδεικνύουν και επιβραβεύουν τον πυρήνα της δουλειάς μας: Την έξυπνη στρατηγική, τη γενναία δημιουργικότητα, τη μεγάλη επικοινωνιακή ιδέα. Τελικά, όμως, αυτήν την ιδέα που οδηγεί, επίσης, σε μεγάλα επιχειρησιακά αποτελέσματα». Τέλος, απεύθυνε κάλεσμα να προσπαθήσουν όλοι και όλες, ακόμα περισσότερο για αυτά που ο ΣΔΕ θεωρεί απαραίτητα για «να “χτίσουμε” βιώσιμο brand, βιώσιμη επιχειρηματικότητα, βιώσιμη ανάπτυξη και να ξανακάνουμε τους καταναλωτές μας, τους ανθρώπους σε αυτήν τη χώρα, να αγαπήσουν τη διαφήμιση».

MAK-187.jpg

Τέλος, πριν αρχίσει η απονομή των βραβείων, τη «σκυτάλη» παρέλαβε ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, ο οποίος επεσήμανε πως θεώρησε παραπάνω από αυτονόητη την αποδοχή της πρόσκλησης να παραβρεθεί στην τελετή γιατί «για να μπορέσουμε να κάνουμε κάτι ως ομάδα πρέπει να έχουμε εικόνα των πραγματικών προβλημάτων. Ο δεύτερος λόγος είναι, επειδή συνήθως τα βήματα που δίνονται σε εμάς τους πολιτικούς είναι διαφορετικά όταν έχεις να μιλήσεις σε συνανθρώπους του επιχειρείν, εργαζόμενους, ομάδες οι οποίες καταφέρνουν περισσότερα από αυτά που μπορούμε να φανταστούμε».

Σημειώνεται πως η κριτική επιτροπή των Effie Awards Hellas 2024 αποτελούνταν από έμπειρα στελέχη των κλάδων του μάρκετινγκ, της διαφήμισης και των επιχειρήσεων. Συγκεκριμένα, εκτός από τον πρόεδρο Θάνο Βλαχόπουλο, σε αυτή συμμετείχαν ο Μιχάλης Αναγνωστάκος, Chief Marketing Officer της Nova, η Μαρία Γιαννακοπούλου, Marketing Director της Optima, η Αγγελική Γιαννοπούλου, CEO της Carat Greece, ο Γιάννης Δέτσης, Πρόεδρος & Δ/ντας Σύμβουλος της Choose, η Νόρα Μαλαμίδου, Strategic Planning Director της Frank & Fame, η Ελένη Σουράνη, Founding & Managing Partner της Socialdoo και η Μαρία Φωτίου, Business Unit Director της DDB Athens.

Οι μεγάλοι νικητές που «έγραψαν» ιστορία και «έσβησαν» τον ανταγωνισμό

Η δουλειά της επιτροπής δεν ήταν εύκολη αυτήν τη χρονιά, αφού έπρεπε να αξιολογήσει, με αυστηρά κριτήρια, τις περισσότερες συμμετοχές από κάθε άλλη φορά. Για να καταλήξει στις νικήτριες εταιρείες, ανέλυσε τον τρόπο με τον οποίο κάθε καμπάνια πέτυχε τους στόχους της, λαμβάνοντας υπόψη το πώς αξιοποιήθηκαν οι πόροι, τη στρατηγική που ακολουθήθηκε και τα αποτελέσματα που επιτεύχθηκαν.

Κατά την τελετή της απονομής των βραβείων, η κριτική επιτροπή ανέδειξε τελικά σε μεγάλους νικητές τις εταιρείες Ogilvy και Ελαΐς-Unilever Hellas, οι οποίες κέρδισαν το Grand Effie για την καμπάνια «Dear Influencers», ενώ τις ειδικές διακρίσεις Brand of the Year και Marketer of the Year κέρδισαν το Dove και η Aegean Airlines αντίστοιχα. Η Ogilvy έλαβε και άλλη μία μεγάλη διάκριση, καθώς ανακηρύχτηκε Agency of the Year. Μπορείτε να δείτε αναλυτικά τα έργα που διακρίθηκαν εδώ.

MAK-89.jpg

Τα Effie Awards Hellas 2024 μπορεί να «έκλεισαν» τον κύκλο τους για φέτος, περιμένουν όμως ήδη να δουν -και να βραβεύσουν- τις επόμενες ομαδικές δουλειές οι οποίες είναι και αποτελεσματικές και δημιουργικές.