ΕΛΛΑΔΑ

Σουράνη (Effie Awards): Τι σημαίνουν για την ίδια τα βραβεία Effie;

Ελένη Σουράνη, συνιδρύτρια της Socialdoo και Μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής των Effie Awards 2024

Η Ελένη Σουράνη, συνιδρύτρια της Socialdoo και Μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής των Effie Awards 2024, μιλάει στο OneMan για τα φετινά βραβεία μάρκετινγ

Τα βραβεία Effie αποτελούν μία από τις σημαντικότερες τιμητικές διακρίσεις στον χώρο του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας. Έχουν παγκοσμίως αναγνωριστεί ως τα μοναδικά βραβεία αποτίμησης της αποτελεσματικότητας μιας καμπάνιας και βραβεύουν τη στρατηγική σκέψη, τη δημιουργική της έκφραση και τα αποτελέσματα σε σχέση με τους προκαθορισμένους κάθε φορά στόχους. Έχουν καταγράψει ιστορία μισού και πλέον αιώνα στις ΗΠΑ και από τις αρχές του 21ου αιώνα έφτασαν στην Ελλάδα.

Η Ελένη Σουράνη, συνιδρύτρια της Socialdoo και Μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής των Effie Awards 2024 γνωρίζει από πρώτο χέρι τη σημασία των βραβείων για τον ευρύτερο κλάδο του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας και μίλησε για τη σημασία τους, καθώς και για τη διαφήμιση σήμερα.

Διαβάστε αναλυτικά τι δήλωσε η κυρία Σουράνη στο OneMan:

Τι είναι με δικά σας λόγια τα Effie Awards;

Ζώντας στην εποχή της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης διαπιστώνουμε ότι τα data είναι αυτά που ορίζουν το πλαίσιο στο οποίο κινούμαστε. Στόχος είναι να αξιοποιούμε τα δεδομένα, που πλέον έχουμε σε αφθονία, για να τεκμηριώσουμε το αποτέλεσμα.

Τα Effie Awards κάνουν αυτό ακριβώς, βάζουν στο επίκεντρο τα αποτελέσματα και τους δίνουν μια σημαίνουσα θέση. Χτίζουν δηλαδή το αφήγημα της επιτυχίας μιας καμπάνιας μέσα από μια άλλη διαλεκτική. Αναδεικνύουν άλλες διαστάσεις που είναι συμπληρωματικές στην υφιστάμενη μεγάλη εικόνα της επικοινωνίας και της διαφήμισης. Προσπαθούν να ορίσουν το αντικειμενικό, αναγνωρίζοντας την αξία του, σε μια περίοδο μεγάλης υποκειμενικότητας.

Πέραν του ρόλου της οργανωτικής επιτροπής, η εταιρεία σας συμμετέχει στα βραβεία. Ποιο το κίνητρο για τη συμμετοχή στο σημερινό τοπίο της διαφήμισης;

Ο χώρος της επικοινωνίας είναι ακόμα για αρκετούς λίγο θολός και θα σας έλεγα συχνά μέχρι και ακατανόητος. Είναι το αστείο που λέμε στο γραφείο, το πώς περιγράφουμε στους γονείς ή στα παιδιά μας τη δουλειά που κάνουμε. Συνεπώς, η συμμετοχή μας στη διοργάνωση είχε και την έννοια της προσπάθειας να συμβάλλουμε στην οριοθέτηση του ρόλου της επικοινωνίας στο ευρύτερο περιβάλλον της διαφήμισης και του marketing, να περιγράψουμε πώς η δημιουργία σχέσεων μπορεί να υπηρετήσει τις εταιρικές ανάγκες και πόσο πολυδιάστατοι είναι οι τρόποι για να μπορέσουμε να μεταφέρουμε το μήνυμα από τον πομπό στον δέκτη όπως θα έλεγε και ο Laswell.

Τα Βραβεία Effie αναδεικνύουν την ιδέα στο μάρκετινγκ και την επικοινωνία. Στον κόσμο των social και του fast content, πόσο εύκολο είναι να πείσετε τα νέα μέλη της ομάδας σας για τη σημασία της ιδέας;

Όσο κι αν αυξάνεται η ταχύτητα και η ποσότητα, η ιδέα θα βρίσκεται πάντα στον πυρήνα της ανάγκης του περιεχομένου. Νομίζω ότι όλοι γνωρίζουμε -κατά βάθος- ότι η ιδέα είναι η κινητήριος δύναμη ακόμα και αν αυτή καταλήξει σε ένα post που θα κερδίσει 3 δευτερόλεπτα της προσοχής του κοινού. Διότι αυτή είναι η πραγματικότητα πολλές φορές. Ωστόσο, αυτή η συνθήκη δεν θα πρέπει να μας εγκλωβίσει στο συναίσθημα της ματαίωσης, αλλά να μας ενθαρρύνει ακόμα περισσότερο να σκεφτούμε αλλιώς. Διότι όσο μεγαλύτερο είναι το buzz τόσο μεγαλύτερη αξία θα έχουν οι ιδέες.

Η δημιουργικότητα έχει πολλών ειδών επιβραβεύσεις. Σε βραβεία και θεσμούς, στα μάτια του πελάτη, στα μάτια του κοινού και εσωτερικά σε κάθε εταιρεία. Ποια επιβράβευση πιστεύετε είναι πιο σημαντική;

Σίγουρα η αναγνώριση και η επιβράβευση από τον τελικό αποδέκτη. Διότι αυτό σημαίνει ότι επιτεύχθηκε ο στόχος. Όμως, πολλές φορές, αρκεί η επιβράβευση του ότι ξέρεις πως έχεις κάνει το σωστό. Ότι έχεις πει αυτό που πρέπει, ακόμα και αν το κοινό δεν είναι έτοιμο να το ακούσει ή να το επιβραβεύσει. Η επικοινωνία, άλλωστε, δεν επιδρά μόνον στα εταιρικά αποτελέσματα, διαμορφώνει τον κόσμο τον οποίο ζούμε. Άρα, είναι και δική μας ευθύνη να συμβάλλουμε προς τη σωστή κατεύθυνση, υπηρετώντας πάντα και τις ανάγκες των πελατών μας ή των συνεργατών μας για την ακρίβεια όπως τους αποκαλούμε στη SOCIALDOO.

Τι χρειάζεται να έχει μια διαφημιστική καμπάνια το 2024 για να ξεχωρίσει στα μάτια σας;

Χρειάζεται να «ακούει» και να εμπνέει το κοινό της. Να μην χάνει την ουσία προς χάριν του εντυπωσιασμού. Να συνδυάζει την ενσυναίσθηση με τη δημιουργικότητα. Να ανοίγει νέους δρόμους, διότι είναι πολύ σημαντικό να μπορούμε να κοιτάμε μπροστά. Αυτό χρειάζεται περισσότερο σήμερα η κοινωνία μας. Να μπορεί να δει με θετικό και αποφασιστικό τρόπο μπροστά.

Μείνετε συντονισμένοι για τα αποτελέσματα των Effie Awards 2024, που θα πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 10 Ιουλίου. Οι σπουδαιότερες ιδέες θα ξεχωρίσουν, αναδεικνύοντας την καινοτομία και την αποτελεσματικότητα στον χώρο της διαφήμισης και του μάρκετινγκ. Μην χάσετε τα έργα που «έγραψαν» ιστορία και «έσβησαν» τον ανταγωνισμό!

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης