Αργοσαρωνικός: η «ακτινογραφία» της τουριστικής κίνησης
Με σύντομες αποδράσεις στα νησιά του Αργοσαρωνικού πολλοί κάτοικοι της Αθήνας προσπαθούν να σπάσουν την ρουτίνα της καθημερινότητας. Όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι τα χρόνια της οικονομικής κρίσης οι ταξιδιώτες άλλαξαν συνήθειες.
Αίγινα
Όσοι έχουν σχεδόν άδειο πορτοφόλι επιλέγουν να κάνουν μονοήμερη εκδρομή στην Αίγινα, διότι είναι ένας πολύ κοντινός προορισμός από το λιμάνι του Πειραιά και τα μεταφορικά είναι φθηνά.
Όπως λέει στο CNN Greece ο αντιπρόεδρος των ξενοδόχων Αίγινας Θωμάς Χαλδαίος, το 15% των τουριστών που υπάρχουν στο νησί ακόμη και αυτές τις ημέρες, είναι ταξιδιώτες της μιας ημέρας.
Αυτές τις ημέρες, που είναι και η κορύφωση της καλοκαιρινής περιόδου μπορεί η πληρότητα στην Αίγινα να έχει φτάσει στο 95% όμως ο τζίρος σε καφετέριες και εστιατόρια εμφανίζει πτώση 40%.
Οι περισσότεροι καταναλώνουν φθηνό φαγητό, όπως ένα σουβλάκι, ή προμηθεύονται υλικά από το σουπερ μάρκετ και μαγειρεύουν στο δωμάτιο που έχουν νοικιάσει.
Επιλέγουν παραλίες χωρίς ξαπλώστρες και ομπρέλες ενώ ο μέσος όρος παραμονής στο σχέση από 15 ημέρες που ήταν πέρυσι μειώθηκε στις 5.
Τους μήνες Ιούνιο και Ιούλιο, τουριστική κίνηση υπήρχε μόνο τα σαββατοκύριακα.
Η πτώση στην πληρότητα τον μήνα Αύγουστο, σε σχέση με πέρυσι, ήταν μικρή, της τάξεως του 4% με 5% όμως συνολικά όλο το καλοκαίρι υπολογίζεται στο 50% με 60%, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο των ξενοδόχων Αίγινας .
Οι τιμές για ένα δίκλινο με πρωινό, κυμαίνονται από 40 ευρώ μέχρι 120 ευρώ.
Ύδρα
Σε υψηλά επίπεδα είναι η πληρότητα στην Ύδρα τις ημέρες του δεκαπενταύγουστου.
Οι πρώτες δυο μήνες του καλοκαιριού δεν είχαν καμία σχέση σε κίνηση με άλλες χρονιές , μας λένε επιχειρηματίες του νησιού, ωστόσο δήλωναν ικανοποιημένοι για τα δεδομένα της εποχής.
EUROKINISSI/ Βάιος Χασιάλης
Οι ημέρες διαμονής δεν έχουν μειωθεί, έχει μειωθεί όμως ο τζίρος στα καταστήματα, δηλαδή όπως φαίνεται κόβουν απ το φαγητό για να πληρώσουν το κατάλυμα.
«Είναι η πρώτη χρονιά που βλέπω να καταναλώνουν φαγητό από το σουπερ μάρκετ [..] και όταν πηγαίνουν στο εστιατόριο ξοδεύουν λιγότερα χρήματα. Η πτώση στην κατανάλωση είναι τουλάχιστον 20% σε σχέση με πέρυσι» λέει στο CNN Greece ο Αντώνης Ράμπιας, ο οποίος διατηρεί ξενοδοχείο και εστιατόριο στο νησί.
Οι περισσότεροι τουρίστες επιλέγουν την Ύδρα για 2 με 3 ημέρες , ελάχιστοι είναι εκείνοι μου κάθονται για μια εβδομάδα .
Το 95% των τουριστών είναι αλλοδαποί, κυρίως γαλλόφωνοι και αρκετοί Τούρκοι. Οι έλληνες τουρίστες είναι είδος προς εξαφάνιση λένε οι επιχειρηματίες του νησιού.
Οι τιμές για ένα δίκλινο κυμαίνονται από 40 ευρώ εως 400 ευρώ.
Σπέτσες
Η πληρότητα εδώ μια βδομάδα στις Σπέτσες έχει αγγίξει το 100% και θα συνεχίσει έτσι μέχρι τις 22 Αυγούστου, λέει στο CNN Greece ο πρόεδρος του συνδέσμου ενοικιαζόμενων διαμερισμάτων και δωματίων, Χρήστος Ορλώφ.
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ Ευάγγελος Μπουγιώτης
Όμως η τουριστική κίνηση στο νησί για όλη την καλοκαιρινή περίοδο εμφανίζει μείωση σε σχέση με πέρυσι κατά 15% με 20% .
Κάποτε το 80% των τουριστών ήταν έλληνες και το 20% αλλοδαποί, τα τελευταία 4 χρόνια όμως αυτό άλλαξε σταδιακά με τους ξένους να παίρνουν προβάδισμα.
Οι έλληνες έχουν μειώσει δραματικά τις ημέρες διαμονής τους , μας λέει ο κύριος Χρήστος Ορλώφ. Συγκεκριμένα από τις δυο και τρεις εβδομάδες διακοπών τώρα έχουν πέσει στη μια ή σε τριήμερα.
Οι τιμές στα δίκλινα κυμαίνονται από 40 ευρώ εως 300 ευρώ.
Πόρος
Η πληρότητα το τριήμερο του δεκαπενταύγουστου στον Πόρο είναι σχεδόν στο 100% .
Οι περισσότεροι τουρίστες που επισκέπτονται το νησί είναι έλληνες. Ίσως επειδή υπάρχει και πρόσβαση με αυτοκίνητο μέσω του Γαλατά.
ΑΠΕ-ΜΠΕ/Ευάγγελος Μπουγιώτης
Η αγοραστική δύναμη των ελλήνων όμως έχει μειωθεί αισθητά. Όπως μας λέει ο Κυριάκος Μάνεσης, μέλος του Δ.Σ. της ένωσης ξενοδόχων Αττικής –Αργοσαρωνικού ο τζίρος σε καφετέριες, μπαρ και εστιατόρια υπολογίζεται μειωμένος κατά 30 % σε σχέση με πέρυσι .
Μάλιστα είναι η πρώτη φορά που ζητούν από τους ξενοδόχους πακέτο με πρωινό και ημιδιατροφή.
Οι ημέρες των διακοπών πάντως έχουν μειωθεί από τις 7 στις 3 ημέρες. Ενώ υπάρχουν και κάποιοι τουρίστες που επιλέγουν τον Πόρο για μονοήμερη εκδρομή.
Η ανησυχία όλων των επιχειρηματιών πάντως, είναι κοινή . Αναρωτιούνται πώς θα καταφέρουν να προκαταβάλουν τον φόρο μετά από ένα τόσο δύσκολο καλοκαίρι.