ΟΚΑΝΑ: Σχέδιο έκτακτης παρέμβασης στα σχολεία της Πάτρας για εξαρτήσεις και παραβατικότητα
Σχέδιο έκτακτης παρέμβασης στην Πάτρα, προωθεί η ηγεσία του υπ. Υγείας, μέσω του ΟΚΑΝΑ με αφορμή τη σοβαρή υπόθεση διακίνησης και χρήσης ουσιών σε σχολικό συγκρότημα στην Πάτρα.
Ειδικότερα, ο υφυπουργός Υγείας Δημήτρης Βαρτζόπουλος, αρμόδιος για την ψυχική υγεία, συμμετείχε διαδικτυακά σε ημερίδες που διοργανώθηκαν την Τρίτη (22/05/2024) στην Πάτρα, με σκοπό την έγκυρη ενημέρωση γονέων και εκπαιδευτικών για τις εξαρτήσεις και τις εξαρτητικές συμπεριφορές, για θέματα νεανικής παραβατικότητας καθώς και την ενδυνάμωση του ρόλου τους.
Αφορμή των διαδικτυακών τοποθετήσεων του Υφυπουργού στάθηκε, όπως τόνισε, η ειδικά εστιασμένη παρέμβαση του Υπουργείου Υγείας μέσω του ΟΚΑΝΑ στο σοβαρό θέμα που έχει προκύψει σε σχολικό συγκρότημα στην Πάτρα, λόγω της υπόθεσης διακίνησης και χρήσης ουσιών και ναρκωτικών.
Ο υφυπουργός Υγείας εξήρε την πρωτοβουλία του ΟΚΑΝΑ που σε συνεργασία με τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έθεσε σε εφαρμογή ένα ολοκληρωμένο σχέδιο έκτακτης βραχείας παρέμβασης για τη διαχείριση της κρίσης στο σχολικό περιβάλλον και στους γονείς των παιδιών. Παράλληλα, ο κ. Βαρτζόπουλος χαιρέτισε τις ημερίδες ευχαριστώντας τους εκπαιδευτικούς για την ανταπόκρισή τους και συγχαίροντας για το δύσκολο και κρίσιμο έργο τους.
Ειδικό πρωτόκολλο για τα σχολεία
Ο κ. Βαρτζόπουλος ανακοίνωσε την άμεση θεσμοθέτηση σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας ειδικού πρωτοκόλλου διαχείρισης περιστατικών που συνδέονται με εξαρτήσεις, εξαρτητικές συμπεριφορές και εθισμούς μέσα στα σχολεία, με ενιαίο, σαφή και επιστημονικά ορθό τρόπο, πολύτιμο για την καθημερινή πρακτική των εκπαιδευτικών μας.
Ο ΟΚΑΝΑ, κατά τη νέα σχολική χρονιά, θα παρέμβει με στοχευμένες και πολυεπίπεδες δράσεις σε όλα τα σχολεία της Πάτρας, με σκοπό την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση όλης της σχολικής κοινότητας για την πρόληψη της χρήσης ουσιών και της νεανικής παραβατικότητας.
Ο πρόεδρος του ΟΚΑΝΑ, Αθανάσιος Θεοχάρης και η Διευθύντρια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, Ευγενία Πιερρή σημείωσαν, από την πλευρά τους, την αναγκαιότητα της από κοινού διαχείρισης και δεσμεύτηκαν να συμβάλουν μαζί με τα στελέχη τους στην υποστήριξη όλων των εμπλεκόμενων μερών, και θέτοντας ως απαραίτητη προϋπόθεση τη σταθερή συνεργασία και τη συστηματική επικοινωνία όλων των φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας με τον ΟΚΑΝΑ και τις υπηρεσίες του.