ΕΛΛΑΔΑ

Πτώση F-16: Το αεροσκάφος δίνει ακόμα σήμα - Επίκειται επιχείρηση της Πολεμικής Αεροπορίας

Πτώση F-16: Το αεροσκάφος δίνει ακόμα σήμα - Επίκειται επιχείρηση της Πολεμικής Αεροπορίας

Το αεροσκάφος F-16

ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI

Τα αίτια της πτώσης του F-16 Block 52+ διερευνά επιτροπή της Πολεμικής Αεροπορίας, η οποία «τρέχει» τις διαδικασίες για τη σύνταξη πορίσματος. Σύμφωνα με ρεπορτάζ της ΕΡΤ, όπως έγινε γνωστό το βράδυ της Πέμπτης (21/3), το αεροσκάφος έδινε ακόμα σήμα και η Πολεμική Αεροπορία με το βαθυσκάφος που διαθέτει θα επιχειρήσει να εντοπίσει τμήματά του που ενδεχομένως να προσφέρουν πληροφορίες για τα αίτια της πτώσης, εφόσον αυτά βρίσκονται σε βάθος μικρότερο των 1.000 μέτρων.

Τα πορίσματα για ατυχήματα ή δυστυχήματα στην πολεμική αεροπορία είναι απόρρητα και όταν ολοκληρώσει την έρευνα η επιτροπή γνωστοποιούνται σε κλειστές συσκέψεις στις πολεμικές μοίρες καθώς γίνονται αντικείμενα της ασφάλειας πτήσεων, όπου η ελληνική αεροπορία κατέχει υψηλότατη θέση με πολύ χαμηλούς δείκτες.

Το πρώτο σημαντικό στοιχείο είναι το εξής. Τέσσερα αεροσκάφη, τέσσερις αεροπόροι, όλοι καλά την υγεία τους. Μαζί με αυτούς το λεγόμενο «recorder» της πτήσης, μια «κασέτα»- δεν είναι μαύρο κουτί- που χρησιμοποιείται στην απενημερώση ιπταμένων και μηχανικών.

Εκεί δηλαδή που οι άνθρωποι της αεροπορίας μελετούν τόσο στοιχεία του αεροσκάφους, πως πήγε η άσκηση ή η επιχείρηση, τι έχει καταγραφεί. Άρα από τις καταθέσεις των ιπταμένων του σχηματισμού, την κατάθεση του 29χρονου Υποσμηναγού, τα όσα έχουν καταγράψει οι τρεις κασέτες που έχουν απομείνει θα βγουν ιδιαίτερα ασφαλή συμπεράσματα.

Αν πάμε 17 χρόνια πίσω, όταν είχαμε παραλάβει τα F-16 Block 52 plus μόλις δυο χρόνια θα δούμε ότι είχαμε πτώση αεροσκάφους με πολλά κοινά χαρακτηριστικά.
Τότε το αεροσκάφος είχε ανελκυθεί από βάθος 960 μέτρων νότια της Γαύδου ώστε να εξεταστεί ο κινητήρας του από την κατασκευάστρια εταιρεία.

Τι μπορεί να έχει συμβεί σ’ έναν κινητήρα;
-Καταστροφική αστοχία υλικού. Δηλαδή να σπάσει αναπάντεχα κάποιο εξάρτημα του κινητήρα, αυτό δεν μπορεί κανείς να το προβλέψει.
-Σβήσιμο κινητήρα, όπου ο αεροπόρος αναλόγως του ύψους που βρίσκεται και σύμφωνα με το πρωτόκολλο της ασφάλειας πτήσεων θα επιχειρηθεί η επανεκκίνηση του τουλάχιστον δυο φορές. Στην 3η φορά εγκαταλείπεις…

Τι «βλέπουν» οι ειδικοί…

-Παρόμοια χαρακτηριστικά με πτώση F-16 το 2007.

-Καταστροφική αστοχία υλικού στον κινητήρα

-Σβήσιμο κινητήρα.

Όλα αυτά τα περιστατικά είναι πολυπαραγωντικά και όλα εξετάζονται, ακόμη και ο άνθρωπος, πολύ δε περισσότερο η πλατφόρμα.