Gov.gr Wallet: Ποιες είναι οι νέες εφαρμογές στο ψηφιακό πορτοφόλι
Νέες εφαρμογές έρχονται στο ψηφιακό πορτοφόλι gov.gr wallet σύντομα για τους πολίτες στα κινητά τους, προσφέροντάς τους ευελιξία και ευκολία σε μια σειρά από πτυχές της καθημερινής ζωής.
Η ακαδημαϊκή ταυτότητα προστέθηκε στο ψηφιακό πορτοφόλι μέσα στον Φεβρουάριο και σύντομα ακολουθεί και η κάρτα αιμοδότη, αλλά και οι επαγγελματικές ιδιότητες.
Μέχρι στιγμής, ο πολίτης στο κινητό του έχει ήδη:
- την αστυνομική ταυτότητα,
- το δίπλωμα οδήγησης,
- την ψηφιακή κάρτα της ΔΥΠΑ,
- τον φάκελο αυτοκινήτου (MyAuto),
- την ακαδημαϊκή ταυτότητα
- την κάρτα δακτυλίου και
- την κάρτα αναπηρίας
Ενώ από 9 Απριλίου θα μπαίνει και στα γήπεδα με το wallet.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη στο Gov.gr Wallet έχουν εκδοθεί και αποθηκευτεί 2.296.150 δελτία αστυνομικής ταυτότητας, εκ των οποίων εκδόθηκαν 67.302 αντίγραφα δελτίων αστυνομικής ταυτότητας σε PDF, 1.844.922 διπλώματα οδήγησης, 33.923 κάρτες αναπηρίας, 102.586 κάρτες ανεργίας (ΔΥΠΑ), 36.899 σήματα δακτυλίου και 318.467 «Φάκελοι» αυτοκινήτου (MyAuto).
Για να μπορέσουν οι πολίτες να χρησιμοποιούν τα ψηφιακά έγγραφα στο wallet θα πρέπει πρώτα να έχουν εγγραφεί στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ. – emep.gov.gr).
Ποια στοιχεία θα καταχωρούνται στο Ε.Μ.Επ
Στο Ε.Μ.Επ., μπορείτε να καταχωρίσετε τα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας που σας αφορούν:
α) Αριθμό κινητού τηλεφώνου
β) Διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email)
γ) Αριθμό σταθερού τηλεφώνου
δ) Πλήρη ταχυδρομική διεύθυνση διαμονής
ε) Πλήρη διεύθυνση επικοινωνίας (αν διαφέρει από τη διεύθυνση διαμονής).
Ποιος μπορεί να καταχωρίσει τα στοιχεία επικοινωνίας του στο Ε.Μ.Επ.;
Στο Ε.Μ.Επ. μπορεί να καταχωρίσει τα στοιχεία επικοινωνίας του κάθε φυσικό πρόσωπο, στο οποίο έχει αποδοθεί Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ).
Μπορεί ο ίδιος αριθμός κινητού τηλεφώνου να δηλωθεί στο Ε.Μ.Επ. από δύο ή περισσότερα άτομα;
Κάθε αριθμός κινητού τηλεφώνου μπορεί να δηλωθεί στο Ε.Μ.Επ. μόνο από ένα φυσικό πρόσωπο.
Πώς γίνεται η αρχική καταχώριση του αριθμού τηλεφώνου
Η αρχική καταχώριση γίνεται μέσω της επιλογής «Δήλωση-Επιβεβαίωση Αριθμού Κινητού Τηλεφώνου» και σας αποστέλλεται κωδικός μίας χρήσης (One Time Password) με sms, τον οποίο εισάγετε για την επαλήθευση κατοχής του αριθμού κινητού τηλεφώνου σας. Στη συνέχεια ακολουθεί επιβεβαίωση (διασταύρωση) της κατοχής του αριθμού κινητού από πιστωτικό ίδρυμα του οποίου είστε χρήστης e-banking ή από πάροχο υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας.
Εφόσον, δεν επιβεβαιωθεί ο αριθμός κινητού τηλεφώνου ούτε από πιστωτικό ίδρυμα, ούτε από πάροχο υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας, μπορείτε να μεταβείτε σε Κ.Ε.Π. ή έμμισθη προξενική αρχή για να δηλώσετε τα στοιχεία επικοινωνίας σας.
Ανήλικοι που έχουν συμπληρώσει το 15ο έτος
Ανήλικοι που έχουν συμπληρώσει το 15ο έτος μπορούν να καταχωρίσουν τα στοιχεία επικοινωνίας στο Ε.Μ.Επ., εφόσον διαθέτουν Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ).
Για πρόσβαση σε ψηφιακές υπηρεσίες αυξημένης ασφάλειας το επιβεβαιωμένο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλωθεί στο Ε.Μ.Επ. χρησιμοποιείται συνδυαστικά με τους κωδικούς TAXISnet, ως δεύτερος παράγοντας ταυτοποίησης.
Η δήλωση στοιχείων επικοινωνίας για ανήλικους
Η δήλωση στοιχείων επικοινωνίας στο Ε.Μ.Επ. για ανήλικους γίνεται όπως και για τους ενήλικες, μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής του Ε.Μ.Επ. με χρήση των κωδικών TAXISnet και επιβεβαίωση του κινητού τηλεφώνου από πιστωτικό ίδρυμα ή πάροχο υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας. Σε περίπτωση που η επιβεβαίωση του κινητού τηλεφώνου δεν μπορεί να επιτευχθεί μέσω πιστωτικού ιδρύματος ή παρόχου υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας, η καταχώριση αριθμού κινητού τηλεφώνου του ανηλίκου στο Ε.Μ.Επ. μπορεί να γίνει σε Κ.Ε.Π. ή έμμισθη προξενική αρχή κατόπιν αυτοπρόσωπης παρουσίας τόσο του ανηλίκου όσο και του έχοντος την επιμέλειά του με τα ταυτοποιητικά τους έγγραφα και το κινητό τηλέφωνο.
Στόχοι του Εθνικού Μητρώου Επικοινωνίας
Το ΕΜΕπ σχεδιάστηκε με σκοπό τη διευκόλυνση της παροχής ψηφιακών δημοσίων υπηρεσιών προς τους πολίτες μέσω του gov.gr. Οι κύριοι στόχοι του ΕΜΕπ είναι δύο:
Ο πρώτος στόχος αφορά στη δημιουργία ενός κεντρικού, μοναδικού σημείου καταχώρισης των στοιχείων επικοινωνίας των φυσικών προσώπων, ώστε:
Aφενός ο πολίτης, κάθε φορά που επέρχεται μεταβολή στα στοιχεία επικοινωνίας του, να ενημερώνει ένα σημείο χωρίς να χρειαστεί να επισκέπτεται διαφορετικά φυσικά ή ψηφιακά σημεία για να δηλώσει τη μεταβολή.
Aφετέρου οι φορείς του Δημοσίου να μπορούν να αντλούν τα επικαιροποιημένα στοιχεία επικοινωνίας για να επικοινωνούν έγκαιρα και απρόσκοπτα με τα φυσικά πρόσωπα.
Ο δεύτερος στόχος αφορά στην ενίσχυση της ασφάλειας των ψηφιακών συναλλαγών με τις δημόσιες υπηρεσίες που παρέχονται μέσα από το Gov.gr. Ενεργοποιείται η ισχυρή ταυτοποίηση, η οποία επιτυγχάνεται με την αποστολή κωδικού μιας χρήσης στο επιβεβαιωμένο κινητό που έχει καταχωριστεί για τον πολίτη στο ΕΜΕπ.
Το πιστοποιημένο, δηλαδή, κινητό αξιοποιείται για την επίτευξη του Gov.gr ως ασφαλούς και έμπιστου ψηφιακού περιβάλλοντος μέσα από το οποίο, ο πολίτης μπορεί να διεκπεραιώνει έμπιστα και με ασφάλεια ευαίσθητες ηλεκτρονικές συναλλαγές όπως είναι το myphoto, το egov – KYC (Know your Customer), το gov.gr Wallet, συναλλαγές δηλαδή που δύνανται να αποκαλύψουν στον χρήστη προσωπικά ή/και ευαίσθητα στοιχεία αλλά και συναλλαγές που δημιουργούν δέσμευση ή υποχρέωση όπως η έκδοση ηλεκτρονικής υπεύθυνης δήλωσης και η έκδοση ηλεκτρονικής εξουσιοδότησης.
Καθώς ο αριθμός κινητού τηλεφώνου, που καταχωρίζεται στο Ε.Μ.Επ. έχει βαρύνουσα σημασία, η καταχώρισή του δεν περιορίζεται σε απλή δήλωση αλλά απαιτείται επιβεβαίωση από τρίτο. Για τον λόγο αυτό ενεργοποιήθηκαν διαφορετικά κανάλια επιβεβαίωσης ώστε να διευκολυνθούν στο μέγιστο δυνατό βαθμό οι πολίτες. Η επιβεβαίωση μπορεί να γίνει:
- από ελληνικό χρηματοπιστωτικό ίδρυμα του οποίου το φυσικό πρόσωπο είναι πελάτης και χρήστης e-banking και ο αριθμός κινητού προς επιβεβαίωση χρησιμοποιείται από το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα για την αποστολή κωδικών μιας χρήσης (one-time-password) στο συγκεκριμένο φυσικό πρόσωπο ή
- από Έλληνα πάροχο υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας
iii. από υπάλληλο ΚΕΠ ή Προξενική Αρχή κατόπιν φυσικής ταυτοποίησης.