Διευθύνων σύμβουλος ΟΣΕ για παρ ολίγον σύγκρουση τρένων: «Σοβαρό περιστατικό - Ας μην υπερβάλλουμε»
Ανανεώθηκε:
Διευκρινίσεις για το «παρ’ ολίγον σιδηροδρομικό ατύχημα» παραμονές Χριστουγέννων στην περιοχή των Αχαρνών, έδωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης τονίζοντας πως «χωρίς να υποβαθμίζεται η σοβαρότητα του περιστατικού, ας μην υπερβάλλουμε τόσο πολύ».
Το περιστατικό, έφερε στο φως την Τετάρτη (6/3) η εφημερίδα «Τα ΝΕΑ», και σύμφωνα με το δημοσίευμα ενεπλάκησαν δύο αμαξοστοιχίες, οι οποίες έφτασαν πολύ κοντά στο να συγκρουστούν.
Μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 ο κ. Τερεζάκης σημείωσε πως «ήταν ένα σοβαρό περιστατικό αναμφισβήτητα, έγινε σε πλήρως τηλεδιοικούμενη περιοχή. Δεν μιλάμε για Τέμπη» δήλωσε.
Εξηγώντας, ο κ. Τερζάκης σημείωσε πως «οι ταχύτητες στην περιοχή αυτή, του κόμβου του σιδηροδρομικού κέντρου του ΣΚΑ (Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών), έγινε με ταχύτητες της τάξεως των 25-30 χιλιομέτρων ήταν η αμαξοστοιχία που ερχόταν από το Κιάτο και η 51 που κατέβαινε ήταν στην τάξη των 70-80 χιλιομέτρων το πολύ. Επιβατικές και οι δύο».
Διευκρίνισε, όμως, πως «δεν μπήκαν σε αντίθετη κατεύθυνση στην ίδια γραμμή η μία με την άλλη. Ήταν σε δύο συγκλίνουσες σιδηροδρομικές τροχιές που οδηγούσαν στην κοινή γραμμή που πάει προς την Αθήνα».
«Επαναλαμβάνω, στον κόμβο του ΣΚΑ, πλήρως τηλεδιοικούμενη σηματοδοτούμενη περιοχή, ο τηλεδιοικητής είχε χαράξει κανονικά τη διαδρομή για το 51 του intercityπου ερχόταν από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα και υπήρχε ερυθρό φωτόσημο στο τρένο το οποίο ερχόταν από το Κιάτο» πρόσθεσε.
Αναφερόμενος στο λόγο για τον οποίο ο μηχανοδηγός έκανε υπέρβαση στο ερυθρό φωτόσημο τόνισε πως «είναι κάτι το οποίο το πόρισμα θα το βρει».
Ο ίδιος ενημέρωσε πως «από την πρώτη στιγμή κοινοποίησα το περιστατικό ως οφείλω σαν ΟΣΕ, στη ΡΑΣ και στο ΕΟΔΑΣΑΑΜ και αυτή τη στιγμή έχει ολοκληρωθεί και το πόρισμα το οποίο το έχω αποστείλει στη ΡΑΣ και στο ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Προφανώς το ίδιο θα κάνει και η Hellenic Train με το δικό της πόρισμα και αναμένουμε την τελική πορισματική έκθεση που θα κάνει ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ».
«Όταν υπάρχει παραβίαση ερυθρού σηματοδότη δεν σημαίνει ότι στα επόμενα 20-30 μέτρα είναι το σημείο στο οποίο μπορεί να γίνει μία πιθανή πρόσκρουση των τρένων. Υπάρχει αυτό που λέμε ένα μήκος επικάλυψης, το οποίο δίνει την ασφάλεια για γρήγορη αντίδραση και στους μηχανοδηγούς και στους τηλεδιοικητές» εξήγησε ο κ. Τερεζάκης.