Στα όρια αντοχής πληρώματα και ελικόπτερα
Ανήσυχοι για τη ραγδαία αύξηση των αεροδιακομιδών και την πλήρη καθήλωση των ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα δηλώνουν επιτελείς της Πολεμικής Αεροπορίας μιας και το μεγάλο βάρος φαίνεται πως έχει πέσει στα πτητικά μέσα της ΠΑ και ιδιαίτερα στα ελικόπτερα έρευνας και Διάσωσης Super Puma.
Το τελευταίο διάστημα έχουν πολλαπλασιαστεί οι ανάγκες για αεροδιακομιδές, τις οποίες ειδικά τη θερινή περίοδο σηκώνουν τα φτερά της Πολεμικής Αεροπορίας. Στο "κάδρο" των από μηχανής Θεών έχουν μπει και τα φτερά της αεροπορίας στρατού, ενώ τα Super Puma του Πυροσβεστικού Σώματος λόγο της αντιπυρικής περιόδου, απογειώνονται μόνο για την κατάσβεση των μετώπων.
Ανώτατες στρατιωτικές πηγές κρούουν των κώδωνα του κινδύνου καθώς ιδιαίτερα τα ελικόπτερα Super Puma φτάνουν πολλές στα όρια της αντοχής τους, όπως επίσης και τα πληρώματά τους που με αυταπάρνηση εκτελούν τις αποστολές, μεταφέροντας μαζί με γιατρούς και διασώστες του ΕΚΑΒ, σημαντικό αριθμό ασθενών από νησιά κυρίως ακριτικών περιοχών.
Καλά πληροφορημένες πηγές τονίζουν οτι εάν ο ρυθμός των αεροδιακομιδών συνεχιστεί με τον ίδιο ρυθμό τότε ο στόλος των Super Puma θα καταπονηθεί ακόμη περισσότερο, τόσο που θα πρέπει αρκετά από τα ελικόπτερα να παραμείνουν για μεγάλο χρονικό διάστημα σε ακινησία για να γίνουν οι απαραίτητες συντηρήσεις ώστε να είναι εκ νέου σε επιχειρησιακή ετοιμότητα με βάσει το βιβλίο συντηρήσεων του κατασκευαστή που θεωρείται ενα απο τα "Ευαγγέλια" για την ασφάλεια πτήσεων.
Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία του ΓΕΑ το πρώτο εξάμηνο του 2016 έχουν πραγματοποιηθεί συνολικά 409 αποστολές με κάθε είδους πτητικό μέσο και έχουν μεταφερθεί 590 ασθενείς.
Στον παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε τα στατιστικά των προηγούμενων ετών:
Μόλις το Σάββατο ένα ελικόπτερο Super Puma κλήθηκε εσπευσμένα να μεταφέρει ένα νεογέννητο βρέφος μόλις 600 γραμμαρίων από τη Ρόδο στο Ηράκλειο της Κρήτης για να νοσηλευθεί στο εκεί νοσοκομείο. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί πως το 40% των αεροδιακομιδών είναι νεογνά, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις ο κίνδυνος είναι τόσο μεγάλος που οι ιπτάμενοι γιατροί κάνουν τεχνητή αναπνοή και μαλάξεις στα βρέφη καθ’όλη τη διάρκεια της πτήσης.
Ο φόρτος εργασίας είναι τεράστιος και όπως λένε έμπειροι αξιωματικοί μπορεί μια αεροδιακομιδή να διαρκέσει έξι ώρες, ωστόσο αμέσως μετά μπορεί να υπάρξει και άλλο περιστατικό με αντίστοιχη διάρκεια και χωρίς ανάπαυλα μεταξύ των δύο αποστολών. Σε άλλες περιπτώσεις μπορεί να αλλάξει το πλήρωμα και το ίδιο ελικόπτερο να πετάει αδιάκοπα για 24 ώρες πραγματοποιώντας αποστολές σε όλο το Αιγαίο.
Πολλές φορές οι καιρικές συνθήκες δυσχεραίνουν τις πτήσεις, ωστόσο όπως τονίζουν τα μέλη των πληρωμάτων, οι αεροδιακομιδές πρέπει να γίνουν και οι ασθενείς πρέπει να σωθούν πάση θυσία.
Πέραν από τα πτητικά μέσα της Πολεμικής Αεροπορίας χρησιμοποιούνται και άλλα του Στρατού Ξηράς που μόνο τους τελευταίους μήνες έσωσαν πάνω απο 50 ανθρώπους σε πτήσεις που ξεπέρασαν στο σύνολο τους τις 130 ωρες.
Αεροδιακομιδες πταγματοποιουν τα ελικοπτερα ΑΒ 212 και τα Sea Hawk s-70 του πολεμικού ναυτικού τα οποια πολλές φορές εχουν δημιουργήσει μια "πλατφόρμα" ζωής καθως απονειώνονται απο φρεγάτες του ΠΝ που πλέουν στο Αιγαίο και σπεύδουν να βοηθήσουν τους ακρίτες της Ελλάδας!