ΕΛΛΑΔΑ

Αύριο το «τελευταίο αντίο» στον επισμηναγό Επαμεινώνδα Κωστέα

Αύριο το «τελευταίο αντίο» στον επισμηναγό Επαμεινώνδα Κωστέα
Eurokinissi

Η κηδεία του άτυχου επισμηναγού Επαμεινώνδα Κωστέα θα γίνει αύριο Παρασκευή στις 11 το πρωί στη Μεγάλη Μαντίνεια.

Καλαμάτα: Τα σενάρια του δυστυχήματος και η βλάβη στην επικίνδυνη άσκηση του πιλότου

Απερίγραπτη θλίψη και βαρύ πένθος επικρατεί στις Ένοπλες Δυνάμεις μετά τη συντριβή του εκπαιδευτικού αεροσκάφους T2 της 120 Πτέρυγας Αεροπορικής Εκπαίδευσεως στην Καλαμάτα, που είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ο Επισμηναγός.

Τη διερεύνηση του δυστυχήματος έχει αναλάβει αρμόδια επιτροπή του ΓΕΑ, η οποία θα «φωτίσει» τα αίτια της τραγωδίας.

Σύμφωνα με Αεροπορικές Πηγές, ήταν μια πτήση συντήρησης του εκπαιδευτή, που συμβαίνει σε περίοδο εορτών ή το καλοκαίρι όταν λείπουν οι Ίκαροι. Τότε οι εκπαιδευτές εκμεταλλεύονται τον χρόνο και κάνουν συντήρηση της επιχειρησιακής τους ικανότητας για να είναι ετοιμοπόλεμοι, όποτε και αν απαιτηθεί. Ωστόσο, δεν ήταν άσκηση ρουτίνας.

Ο άτυχος επισμηναγός Επαμεινώνδας Κωστέας συμμετείχε σε άσκηση εγγύς αεροπορικής υποστήριξης μαζί με ακόμα δύο αεροσκάφη, που αφορούσε αρχικά αποστολή αναχαίτισης στο Αιγαίο και στη συνέχεια την προσβολή αεροδρομίου σε μεσαίο και χαμηλό ύψος. Πρόκειται για μια δύσκολη άσκηση, που γίνεται σε ρεαλιστική βάση και πάντα ελλοχεύει ο κίνδυνος ατυχήματος, καθώς γίνεται σύμφωνα με τους ιπτάμενους «όπως ακριβώς θα χρειαστεί να πολεμήσεις».

Έως τώρα οι εμπειρογνώμονες προσανατολίζονται στην εξέταση δύο ενδεχομένων:

Όπως αναφέρουν αεροπόροι με τεράστια εμπειρία στην διερεύνηση αεροπορικών ατυχημάτων στο CNN Greece, ενδέχεται να προέκυψε μηχανική βλάβη ή ο χειριστής να έκανε λάθος εκτίμηση της κατάστασης.

«Αυτές οι ασκήσεις έχουν μεγάλη κλίση και πολλά G, φτάνουν τα μέγιστα επιτρεπτά. Αν υπερβείς τα μέγιστα επιτρεπτά G, ενδέχεται το αεροσκάφος να πέσει σε απώλεια στήριξης, σε μη ελεγχόμενη πτήση δηλαδή και λόγω του χαμηλού ύψους, ο χειριστής να μην προλάβει να εκτιναχθεί, να εγκαταλείψει το αεροσκάφος. Επίσης λόγω της υπέρβασης των G να υπήρξε κάποια βλάβη στην άτρακτο ή στα πηδάλια ή στο φτερό. ή στη δεξαμενή καυσίμου», αναφέρουν στο CNN Greece εμπειρογνώμονες για τη συντριβή.

Σύμφωνα πάντως με καλά πληροφορημένες πηγές, η βλάβη που προέκυψε ήταν στη δεξαμενή καυσίμων, η οποία ξεκόλλησε και στη συνέχεια οδήγησε στην πτώση του αεροσκάφους.